Sówki
Tygryski
Stokrotki
Uśmiechnięte chmurki
Odważne Kotki

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat."
Janusz Korczak

Przedszkole 172
im. Danuty Wawiłow
01-149 Warszawa
ul.Żytnia 71

tel/fax.22 632 63 63

Tego się uczymy

16.04.2021r.

Dzień dobry kochane Sówki! Jak się dziś czujecie? Czy wiecie że już wkrótce wszyscy razem znów spotkamy się w naszej sali? My bardzo się cieszymy z tego powodu :)

A tymczasem chciałybyśmy Was zaprosić do galerii sztuki.

Zaczynamy od krótkich ćwiczeń:

Malujemy chmurki – biegamy, lub chodzimy po pokoju na hasło Malujemy podskakujemy kilka razy do góry wykonując zamaszysty ruch, tak jakbyśmy chcieli namalować chmury rękami nad nami. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

Różni malarze – na podłodze rozkładamy wydrukowane znane obrazy (można wykorzystać te poniższe lub wydrukować ulubione) przecięte na pół. Dziecko składa obrazki w całość. Możemy wytłumaczyć dziecku takie pojęcia jak inspiracja - coś co wywołuje chęć namalowania obrazu, styl - sposób w jaki obraz został namalowany, galeria – miejsce w którym możemy oglądać obrazy.

Moja własna galeria – tego punktu nie mogło zabraknąć podczas dzisiejszych zajęć - dowolną techniką (pędzel, malowanie palcami, odbijanie różnych przedmiotów - np.: stary widelec zamoczony w farbie i odbity może robić za główkę od tulipana) tworzymy swoje obrazki. Musimy pamiętać o zabezpieczeniu miejsca pracy (cerata, lub folia na stoliku) i  ubrań dziecka. Rodzice możecie włączyć w pracę rodzeństwo oraz sami stworzyć własne pracę. A na koniec stworzyć swoją własną rodzinną galerię oraz pozwolić dziecku/dzieciom wypowiedzieć na jej temat, co widzą na obrazkach, jakie kolory, ile prac zostało stworzonych. Bawcie się dobrze :)

Kochani, możecie pochwalić się stworzonymi pracami bo jesteśmy bardzo ciekawe Waszych domowych galerii! :)

A tymczasem do zobaczenia już w poniedziałek w naszej Sówkowej sali! 

Pozdrawiamy cieplutko, ściskamy i czekamy na Was w przedszkolu!

Pani Bożenka i Pani Asia heart

 

15.04.2021

Balet

 

Dzień dobry, Sówki! Jak mija Wam tydzień? Cieszycie się, że w poniedziałek wracamy do przedszkola? Bo my bardzo :) Ale dziś popracujemy sobie jeszcze tak jak ostatnio:

 

„Ważny instrument w balecie” – poznanie skrzypiec.

Rodzicu: Włącz dziecku poniższy utwór i poproś, aby spróbowało odgadnąć jaki instrument słyszy. Jeżeli ma problem, można spróbować imitować granie na skrzypcach.

Następnie proponujemy obejrzeć krótki filmik:

 

„Tancerze baletowi” – zapoznanie z zawodem.

Rodzicu: Pokarz dziecku poniższą ilustrację.

Dziecko: Powiedz, proszę, co widzisz na obrazku. Omów go wspólnie z rodzicem, powiedz jak wyglądają stroje tancerzy, jakiego są koloru i co oni robią. Spróbuj zatańczyć tak jak tancerze ze zdjęcia.

Następnie poszukaj w domu różnych butów, kapci, kozaków itp. i przyjrzyj się poniższemu zdjęciu. Czym różnią się Twoje buty od tych na zdjęciu?

Rodzicu: podaj, proszę nazwę odpowiednich butów do tańca czyli: pointy (puenty)

Pokaż również dziecku ćwiczenie, które „ustawi stopy”.

Dziecko: usiądź z nogami skierowanymi do przodu, stopy złącz z piętami.

Rodzicu: klaszcz, mówiąc jednocześnie: Otwieramy nóżki, zamykamy nóżki. Możesz zrobić to dziczenie wspólnie z dzieckiem. Następnie tylko klaszcz, a zadaniem dziecka jest synchronicznie otwieranie i zamykanie nóżek.

 

Praca z KP2.27 – na koniec proponujemy pracę w kartach pracy:

ćwiczenie percepcji wzrokowej, grafomotoryki. Dziecko odnajduje różnice między obrazkami przedstawiającymi baletnicę.

 

Do zobaczenia jutro, dziękujemy za dzisiejszą pracę :)

Pani Bożena i Pani Asia

 

14.04.2021 

Dzień dobry Sówki! Wyspani? Gotowi na dzisiejsze zajęcia? 

Dzisiejszy temat dnia to teatr. 

Kto z was był kiedyś w teatrze? Ręka do góry. 

Lalki w teatrze 

Zaczniemy od zapoznania różnych rodzajów lalek teatralnych. Możemy posiłkować się podaną prezentacją. 

Moja własna pacynka 

Wykorzystując starą skarpetę, ścinki materiałów, kolorowy papier i włóczkę można samemu stworzyć pacynkę na rękę. Poszczególne elementy można sklejać klejem na gorąco, klejem typu wikol, lub kropelka (jeśli używamy klejów bardzo, bardzo, bardzo uważamy przy dziecku). Oczy - można wykorzystać gotowe, lub przyszyć stare guziki. 

  • Przykładowy tutorial przygotowania pacynki.  

Jako materiału do przygotowania pacynki można również użyć starej rękawiczki. 

Zamiast piłeczek ping-pongowych można zwyczajnie nakleić na końcach rękawiczek namalowane buzie wycięte z papieru. 

Teatr cieni 

To zabawa przeznaczona na późny wieczór. W zaciemnionym pokoju ustawiamy scenę (kawałek jasnej ściany) i naprzeciw niej źródło światła (lampka, latarka). Pomiędzy światłem a ścianą może być już wszystko. 

Nasze ręce udające zwierzątka 

 

Lub figury wycięte z papieru 

 

 

 

W teatrze, a w kinie 

Wczorajszym tematem dnia było kino, dzisiejszym jest teatr. Rodzicu zastanów się wraz z dzieckiem jakie są podobieństwa i różnice między nimi (np.: w kinie można jeść i pić w teatrze nie, w teatrze bijemy brawo na koniec itp.). 

Teatrzyk online: 

Na koniec wstawiamy link do spektaklu “Pinokio”, który można obejrzeć wraz z dzieckiem. 

Do zobaczenia jutro. 

Pozdrawiają Pani Bożenka i Pani Asia

13.04.2021

Witamy wszystkie nasze kochane Sówki i ponownie zapraszamy do wesołej zabawy.

W kinie

Zapraszamy dzisiaj wszystkich na krótką wyprawę do kina. Posłuchajcie proszę na początku wiersza  którego bohaterem jest Jaś:

https://www.youtube.com/watch?v=mQsOJ7HlHGg

Rodzice: Porozmawiajcie teraz proszę z dziećmi na temat zachowania się w kinie, spróbujcie razem odpowiedzieć na pytania:

Gdzie co sobotę chodził Jaś? Co on tam robił? Czy to było właściwe zachowanie? Co się stało pewnej soboty? Czy zachowanie kolegów przeszkadzało Jasiowi? Czy Jasio zrozumiał, że tak nie należy zachowywać się w kinie?

„Do kina” – opowieść ruchowa.

Zapraszamy was teraz na wyprawę do kina.

Rodzice: opowiadajcie dzieciom o wyprawie i poproście aby ilustrowały jej treść ruchem.

Idziemy do kina (dzieci maszerują po pokoju). Przechodzimy przez przejście dla pieszych (podnoszą jedną rękę w górę). Teraz musimy stanąć w kolejce i kupić bilet (dzieci zatrzymują się przed Wami, podają „pieniądze”, kiwają głową na znak podziękowania). Kupmy teraz przekąski (zatrzymują się ponownie, masują brzuch). Jesteśmy już coraz bliżej, po cichu wejdźmy do sali (skradają się na paluszkach), odszukajmy miejsce (rozglądają się na boki). Jest! Siadamy w fotelu (siad skrzyżny, plecy wyprostowane), bo właśnie zaczyna się seans (plecy wyprostowane). Film bardzo nam się podobał! (uśmiechają się), ale czas wracać do domu (wstają i odchodzą w wybranym kierunku).Zabawę możemy powtarzać.

Proponujemy teraz wykonanie ćwiczenia w Kartach Pracy 2.26 – ćwiczenie sprawności manualnej, grafomotoryki, kreatywności, ćwiczenia artykulacyjne.

Dzieci wydmuchują przez słomkę krople farby (po wyschnięciu to będą postacie na ekranie TV), doklejają im oczy, dorysowują elementy ciała, możemy poprosić dzieci o wymyślenie imion dla stworków. Spróbujcie  wypowiedzieć te  imiona z podziałem na sylaby.

„Jaka to bajka?”  

Przygotowałyśmy dla Was na zakończenie zagadki, mamy nadzieję że znacie te bajki. Obejrzyjcie i spróbujcie je odgadnąć: https://www.youtube.com/watch?v=9LyHJ-T6iLg

Dziękujemy za wspólną filmową zabawę, do zobaczenia jutro pani Bożenka i pani Asia.

Lekcje muzyki Pani Rytmiki - Muzyczne zagadki żyrafy Matyldy

12.04.2021r.

Dzień dobry Sówki! Jak Wam minął weekend? Wykorzystaliście trochę wiosennego słońca? Bo my tak! Ale czas trochę popracować! Gotowi? Obiecujemy, że będzie krótko! :)

,, Moja złość"- wyrażanie uczuć za pomocą rysunku

Dzieci: Narysujcie swoją złość na rysunku, wybierzcie do tego kolory, jakie tylko chcecie.

Rodzice: Omówcie z dziećmi sytuacje, które je złoszczą, zapiszcie je na dużej karcie. Dzieci rysują złość, używając dowolnych kolorów. Możecie również pokazać swój przykład wyrażania złości za pomocą swojego rysunku. Na koniec porozmawiajcie z dziećmi na temat rysunku i jego kolorów, porozmawiajcie z dzieckiem o złości i radości o wybranych przez nie kolorach.

,,Głowa, ramiona, kolana, pięty"- taniec utrwalający części ciała.

Dzieci: Zaśpiewajcie i zatańczcie do piosenki.

Rodzice: Włączcie dzieciom piosenkę i spróbujcie zaśpiewać razem z nimi. Możecie również śpiewać bez muzyki zmieniając tempo śpiewu na coraz szybsze. 

„Podróż do krainy: złości, radości i smutku”- Zabawa ruchowa

Dzieci: Wyobraźcie sobie, że wybieracie się w daleką podróż. Wsiądźcie do pociągu i słuchajcie uważnie rodziców, bo po drodze spotkacie różne ciekawe stacje. 

Rodzice: Niech dzieci ustawią się w pociąg i jadą do krainy złości, tutaj ludzie chodzą obrażeni, są źli i zagniewani, tupią nogami, zaciskają dłonie w pięści i krzyczą. Następnie pociąg rusza dalej i zatrzymuje się w krainie smutku. Tutaj ludzie chodzą markotni, płaczą, Na końcu pociąg rusza do krainy radości, gdzie ludzie są zawsze uśmiechnięci, życzliwi i pomocni wobec siebie, witają się z nami serdecznie.

Na koniec poproście aby dzieci wypowiedziały się w której krainie podobało im się najbardziej i dlaczego? Podczas tej zabawy w każdej krainie słychać muzykę odpowiednią do emocji: złości, smutku i radości. Każda kraina znajduje się w innym miejscu sali i jest oznaczona symbolem oddającym daną emocję. Muzykę znajdziecie poniżej. 

Ścieżka dzwiękowa do radości, smutku i złości:

 https://epodreczniki.pl/a/sciezka-dzwiekowa-radosc-smutek-zlosc/DH4jqN7wV

Rodzice: na koniec popracujcie z dzieckiem w kartach pracy: 

Praca z KP2.25 – ćwiczenie koordynacji wzrokowo -ruchowej, grafomotoryki, budowanie wypowiedzi, kształtowanie rozwoju emocjonalnego. Dzieci kolorują na ten sam kolor bluzki osób stojących w takich samych pozach. We wspólnej zabawie próbują te pozy naśladować. Wypowiadają się, czym jest naśladowanie.

Pozdrawiamy i wysyłamy buziaki heart

Pani Bożenka i Pani Asia

 

A OTO KOLEJNA „DAWKA RUCHU” NA MIĘŚNIE I STAWY DLA CAŁEJ RODZINY

1.Stajemyw lekkim rozkroku, ramiona uniesione w górę. Poruszamyramionami kołysząc się na boki. Na hasło „bardzo silny wiatr” zataczamy koło od góry do dołu (do skłonu) i wracamy do pozycji wyjściowej.

2.Stajemy przodem do ściany, dłonie na ścianiezwrócone palcami do siebie.Uginamy łokcie i prostujemy (pompka na ścianie).

3.Stajemy przodem do ściany, dłonie na ścianiezwrócone palcami do siebie. Odpychamy się i klaszczemy przed sobąi wracamy do pozycji wyjściowej.

4.Chusta (apaszka) podrzucamy i chwytamy, ale po każdym podrzucie robimy przysiad i łapiemy.

5.Skaczemy jak zajączki, na hasło „Lis”zajączki chowają się, czyli: przysiad podparty, głowa nisko opuszczona.

6.Leżymy na brzuchuuginamy nogi w kolanach, chwytamy dłońmi za stopy, unosimy tułów i wykonujemy kołyskę.

7.Zamieniamy się w małe “Wróbelki” i podskakujemy (drobnymi podskokami) obunóż w miejscu, do przodu,do tyłui na boki.

8.Małe kaczuszki robimy przysiad, chwytamy się zakostki, nogi są w delikatnym rozkroku maszerujemy do przodu, unosząc raz lewą raz prawą nogę.

9.Leżymy bokiem, podpieramy na jednej ręce i obchodzimy nogami po obwodzie koła (jedno koło w jedną stronę, następnie zmieniamy rękę i zataczamy koło w drugą stronę).

10.Kręcimy skakanką (liną) -na takiej długości na jaką pozwalają nam domowe warunki) a dziecko próbuje ją przeskoczyć. W miarę nabywanej wprawy kręcimy coraz szybciej.

11.Przysiady: w pozycji wyprostowanej uginamy nogi w kolanach, następnie prostujemy. Pilnujemy prawidłowej postawy, plecy prosto, ręce wyciągnięte do przodu, nogi złączone.

12.„Niedźwiedź zasypia” siadamy skulenie, głowa zbliżona do kolan wydech. Następnie siadamy w siadzie prostym, ramiona wznosimy w górę wdech

ŻYCZĘ UDANEJZABAWY mgr Anna Adamczyk

09.04.2021

Dzień dobry Sówki! Jak się dziś czujecie? Mamy nadzieję że wszystko u Was w porządku i wkrótce mamy nadzieję znowu się spotkamy.

“Mój traktor”

Rodzicu: wydrukuj poniższy obrazek na kartce a4 (bądź każdy inny obrazek przedstawiający traktor), rozetnij go na cztery części. Zadaniem dziecka będzie ułożenie obrazka i naklejenie go na czystą kartkę.

 

Traktor– słuchanie wiersza C.P. Tarkowskiego.

Traktor

Cezary Piotr Tarkowski

Stoi traktor na podwórzu,

zabłocony, cały w kurzu.

Latem pełni ważną rolę,

bo wyjeżdża często w pole,

ciągnie, orze i bronuje –

bardzo ciężko tam pracuje.

 

Wyjaśniamy dzieciom niezrozumiałe słowa (orka - odwrócenie uprawianej ziemi i jej pokruszenie, bronowanie – zabieg mający na celu wyrwanie płytkich chwastów, pokruszenie ziemi, przygotowanie ziemi pod uprawę).

“Traktor jedzie w pole” – zabawa ruchowa. Na środku pokoju wyznaczamy linie (papierową taśmą, lub skakanką). Mówimy dzieciom, że są traktorami które mogą poruszać się tylko po wyznaczonych liniach. Dzieci podczas wykonywania zadania mogą udawać odgłosy wydawane przez traktory.

,,Jedzie traktor” – zabawa ruchowa z elementami dźwiękonaśladowczymi.

Na hasło rodzica: Traktor wyjechał w pole dziecko porusza się w rytm wyklaskiwany przez rodzica lub uderzanie o miskę i naśladuje odgłosy traktora: pach, pach, pach. Gdy rodzic przestaje grać, dziecko zatrzymuje się. Rodzic  prosi, by dziecko podzieliło wyraz traktor na sylaby.

 

Praca plastyczna – drukujemy poniższy obrazek lub sami zróbcie z dziecmi poniższe elementy, pokolorujcie je i wytnijcie

Przed wycięciem każdy element należy pokolorować (lub pomalować farbami). Dzieci nazywają każdą figurę. Następnie wycinamy osobny wszystkie figury. Pomagamy dziecku złożyć figury w traktor według schematu.

Na koniec można posłuchać i potańczyć do piosenki:

Życzymy wszystkim miłego weekendu i udanego odpoczynku. Do usłyszenia wkrótce.

Pani Bożenka i Pani Asiaheart

 

8. 04. 2021

Dzień dobry Sówki! smiley

Jak się dziś czujecie? Mam nadzieję, że macie dużo energii do naszych nowych zajęć.

Rodzice! Apel do was, bardzo prosimy o zdjęcia waszych dzieci z wykonywanych zajęć.

Bardzo za nimi tęsknimy.

Gotowi? Start!

Rodzicu przeczytaj dziecku wiersz “Rodzinka z podwórka” D. Augsburg

Jestem kurka z podwórka

i stroszę piórka.

Jestem damą ze swojego podwórka.

Wszyscy mnie podziwiają,

bo też jestem świetną mamą.

Idą zawsze za mną kurczaczki –

żółciutkie pisklaczki.

A kogucik zwinnie ziarnka wygrzebuje

i kurce je daje.

Bo kogut i kurka to rodzinka z podwórka.

Zagubione jajka” –zabawa dydaktyczna. Dziecko otrzymuje po trzy sylwety kur.  Kury zgubiły swoje jajka pomóżcie im je znaleźć. W pokoju chowamy po trzy jajka ( z papieru, lub styropianowe). Zadaniem dziecka jest znalezienie tylu jajek ile jest kur.

Kurczątko –zabawa ruchowa połączona z nauką wiersza E.M. Minczakiewicz.

Kurczątko z jajeczka się urodziło... (rysujemy na kartce owal jako jajko)

Główkę wychyliło,(dorysowujemy głowę do owalu)

na dwie nóżki skoczyło. (rysujemy nogi – dwie kreski )

Możemy zabawę powtórzyć i pozwolić by dziecko samo narysowało kurczaczka według

schematu)

W następnej części podczas czytania wiersza dzieci mają za zadanie wykonywać następujące

czynności.

Kurczątko z jajeczka się urodziło... (dzieci przykucają, robią nad głową daszek z rąk)

Główkę wychyliło,( dzieci rozchylają ręce i wychylają głowy)

na dwie nóżki skoczyło. (dzieci podskakują)

“Ptaki na wsi” - proszę obejrzeć kilka minut filmu o gospodarstwie agroturystycznym (cały

film trwa 11:30 więc jest trochę długi). Warto zwrócić uwagę na różnorodne ptaki na

początku filmu (kury, gęsi, indyki, kaczki). https://www.youtube.com/watch?v=DP6Y6hv7tGg

Na dziś to tyle. Mamy nadzieję że zajęcia się podobały.

Do jutra! Pani Bożenka i Pani Asia

KILKA ZABAW DLA PRAWIDŁOWEGO ROZWOJU STÓP

„Żuraw”-dziecko chodziz wysoko unoszonymi kolanami i maksymalnie obciągniętymi stopami, naśladują polujące żurawie.

„Granie na pianinie i bębenku”-dziecko siedzi w siadzie skulnym podpartym (ręce na podłodze za plecami), stopy na podłodze. Na hasło „gramyna pianinie” uderzalekko palcamistóp o podłogę, na hasło „gramyna bębenku”  uderza lekko pietami o podłogę.

„Zbuduj wieżęz klocków”-dziecko siedziwsiadzie skulnym podpartym, zadaniem dziecka jest zbudowanie z klocków za pomocą stóp wieży.

„Bicie brawa stopami”–dziecko leżyna plecach, ręce odsunięte w bok, unosi ugięte nogi i rozchyla na boki kolana, stopy podeszwami do siebie „biją brawa”.

„Odkurzacze”-dziecko robi porządki odkurzaczem, czyli palcami stóp zbierarzeczy leżące na podłodze (mogą to być np.kasztany, woreczki, skarpety, klocki, maskotki) i wrzuca dopojemnika.

„Mycie się”-dziecko„po ciężkiej pracy” –dbając o higienę, przystępują do mycia całego ciała za pomocą stóp (stopy to mydło).

„Wycieranie się po myciu”-dzieckopo dokładnym umyciu się, przystępują do wycierania, używając stóp jako ręcznika. Następnie zmiana nóg.

„Chód baletnicy”–dziecko chodzistawiając najpierw palce potem pięty.

„Czytanie gazety”-dziecko siedzi na krześle, przed nim leży rozłożona gazeta. Dziecko palcami stóp składa gazetę i następnie rozkłada.

„Rozrywanie gazety”–dziecko siedzi na krześle, przed nim leży gazeta, zadaniem dzieckajest porozrywać gazetę na kawałki palcami stóp.

„Zbieranie śmieci”-dziecko chodzą  i zbierapalcami stóp wszystkie leżące kawałki gazety i wrzuca je do pudełka.

„Chorągiewki”-dziecko siedziw siadzieskulnympodpartym, palcami stopy chwyta skarpetkę i kładziesię na plecach unosi wysoko nogę i machanią jak chorągiewką. Można robić zmiany: prawa, lewa noga. Można ćwiczyć równocześnie obie nogi.

„Schowaj skarpetę”-dziecko siedziw siadzieskulnympodpartym, przed nimi leży skarpeta,palcami stóp obu nóg chwyta skarpetę i zwija tak aż skarpeta schowa się pod  stopy,zostanie „połknięta”. Pięt nie wolno w tym czasie odrywać od podłogi, ani też ich przesuwać!.

„Pożegnanie części ciała”-dziecko siedzi prosto (najlepiej przy ścianie), obejmuje stopę rękoma i powoli, dotykapalcami stopy kolejno brody, nosa, czoła, uszu i barków. Ćwiczymy na przemian, raz jedna nogą, potem drugą.

„Pożegnanie”-dziecko siedzi w siadzie prostym podpartym na podłodze,nogi wyciągnięte do przodu i złączone. Na sygnał „pa, pa” wykonujestopami powoli ruchy w kierunku podłogi i do siebie (w dół i w górę).

WSZYSTKIE ĆWICZENIA WYKONUJEMY BOSO!!ŻYCZĘ UDANEJ ZABAWY     

mgr Anna Adamczyk

07.04.2021

Dzień dobry, Sówki! Mamy nadzieję, że już niedługo wrócimy do przedszkola, bardzo za Wami tęsknimy! Dziś zapraszamy do kolejnej wspólnej zabawy :)

Dzień w gospodarstwie

„Wiejskie gospodarstwo” – zabawa ruchowa połączona z wiązaniem opisu słownego z obrazkiem.

Rodzicu: przedstaw dziecku ilustracje zagrody wiejskiej. Porozmawiaj z nim na temat wyglądu zwierząt na ilustracji oraz na temat pracy rolnika w gospodarstwie – w jaki sposób opiekuje się tymi zwierzętami.

Dzieci: Przy dźwiękach tamburyna albo innego instrumentu poruszajcie się po pokoju.. Na hasło, np.: Koniki do zagrody, wydajcie dźwięki: iha, iha i podbiegnijcie do swojego rodzica. Zabawę powtarzamy tak długo, aż wszystkie zwierzątka zostaną wywołane.

„Awantura w Rym, cym cym” – słuchanie wiersza M. Strzałkowskiej połączone z ćwiczeniami dźwiękonaśladowczymi i rozmową na temat wiersza.

Rodzicu: przeczytaj wiersz i poproś dziecko, aby naśladowało odgłosy wydawane przez wymienione zwierzęta.

„Awantura w Rym, cym, cym”

Małgorzata Strzałkowska

Raz wybuchła na podwórku awantura,

bo zginęły pewnej kurze cztery pióra!

Kura gdacze, kaczka kwacze, krowa ryczy, (dzieci wydają odgłosy: ko, ko, kwa, kwa, mu, mu

świnia kwiczy, owca beczy, (kwi, kwi, be, be)

koza meczy, a na płocie, przy chlewiku, (me, me)

kogut pieje: „Kukuryku!”.( kukuryku, kukuryku)

Gdy już każdy wrzasków miał powyżej uszu,

ze stodoły wyszło pisklę w pióropuszu.

Odnalazła kura pióra

i umilkła awantura,

a pisklęciu się dostała niezła bura.

 

Rodzicu: zadaj dziecku  pytania: Dlaczego na podwórku wybuchła awantura?; Ile piór zginęło kurze?; Które zwierzęta były na podwórku?; Które zwierzątko miało pióra kury?

A na koniec, zapraszamy wszystkie Sówki do pokolorowania wiejskiej zagrody( link poniżej). Dla osób, króre nie mają możliwości druku - może spróbujcie wraz z rodzicami narysować wybrane wiejskie zwierzęta. smiley

Link do kolorowanki: https://www.superkid.pl/kolorowanki-w-zagrodzie-wiejskiej 

 

Do zobaczenia jutro, 

Pani Bożenka i Pani Asia! heart

06.04.2021r.

Dzień Dobry Sówki! Jak minęły Wam Święta? Lany poniedziałek się udał? Mamy nadzieję, że tak! Dziękujemy Sówkom oraz ich rodzicom, za życzenia oraz za piękne zdjęcia Waszych prac i aktywności, które robicie w domu. Cieszymy się z tego bardzo! I czekamy na więcej, bo jesteśmy bardzo ciekawe jak pracujecie w domu :)

Gotowi na dzisiejsze zajęcia? W takim razie zaczynamy! :)

,,Rolnik"- nauka wiersza Z. Dmitrocy połączona z zabawą naśladowczą

Kochane dzieciaki: Poproście rodziców żeby przeczytali Wam wiersz, który znajdziecie tuż poniżej. Poproście również żeby nauczyli Was ruchów które można do niego wykonywać. Spróbujcie się go nauczyć i zapamiętać. Dacie radę? Mamy nadzieję, że tak bo jesteście Sówki mądre...? Tak! Sówki, mądre głowki! :)

Rodzice: Przeczytajcie dzieciom wiersz, który znajde się poniżej. Poźniej pokażcie dzieciom i spróbujcie dołączyć opisane do niego ruchy. 

Rolnik rano rusza w pole ( dziecko maszeruje po pokoju) 

orać pługiem czarną rolę. ( dziecko, zatrzymuję się, kładzie ręce na biodrach i maszeruje w miejscu)

Sieje zboże i buraki ( dziecko stojąc, naśladuje sianie ziarenek) 

z których potem są przysmaki ( dziecko masuje się po brzuchu)

,,Praca rolnika"- Film dydaktyczny połączony z rozmową.

Kochane dzieciaki: Obejrzyjcie teraz film, który przedstawia pracę rolnika i dobrze przyjrzyjcie się co robi krok po kroku. Bo jego praca nie jest prosta.

Rodzice: Wyjaśnijcie dzieciom na podstawie filmu, kto to jest rolnik ( osoba która zajmuje się pracą na roli, siewem w gospodarstwie, wykonuje bardzo ciężką pracę). Film obrazuje jak rolnik sieje ziarenka zbóż, które wyrastają i później mamy z nich np. chleb, rogaliki. Należy wyjaśnić dziecku, że po jakimś czasie wykiełkują i będą rosnąć, aż pojawią się kłosy (zdjęcie poniżej) i rolnik będzie mógł je zebrać za pomocą specjalnej maszyny – kombajnu (zdjęcie poniżej).

 

                           

,, Rolnik"- praca dydaktyczna

Kochane dzieciaki: Na obrazku poniżej znajdziecie rolnika i obrazki dookoła niego. Powiedzcie rodzicom lub połączcie kredką z rolnikiem te, które pasują do jego pracy. 

Rodzice: Jeśli możecie wydrukujcie poniższa kartę i poproście o połączenie z rolnikiem obrazków, które dotyczą jego pracy. Natomiast jeżeli nie macie takiej możliwośći poproście dzieci po prostu o ich wskazanie i próbe nazwania. 

,,Od ziarenka do bochenka" - Filmik edukacyjny 

Kochane dzieciaki: Obejrzycie filmik, w którym wiedziecie się co powstaje z kłosów i ziaren zasianych przez rolnika.

Rodzice: Pokażcie dzieciom filmik, który przedstawia powstawanie chleba, porozmawiajcie z dziećmi o tym. Możecie razem spróbować upiec swoj chleb (przepis poniżej) lub spróbujcie zrobić go z masy solnej, ćwicząc przy okazji rączki. Przepis na masę równiez znajdziecie po niżej. A żeby umilić Wam pracę, posłuchajcie i spróbujcie nauczyć się przy okazji piosenki poniżej. Miłej zabawy!

Przepis na chleb znajdziecie pod tym linkiem: 

https://www.domowe-wypieki.pl/przepisy/pieczywo/chleby/1162-najprostszy-chleb-pszenny-na-drozdzach

Przepis na masę solną: 

* głęboka miska

*szklanka soli

*szklanka mąki

*pół szklanki wody

Do miski wsypujemy mąke i sól. Dokładnie mieszamy i wlewamy niewielka ilośc wody. Rozgniatamy grudki , dodajemy odrobinę wody i ponownie mieszamy. Wodę wlewamy stopniowo. Ciasto ugniatamy aż będzie gładkie. I zabieramy się za chlebki. Jak już wyschną można pomalowac się farbą aby bardziej przypominały chlebki bądź bułeczki. 

Miłej zabawy i czekamy na pachnące efekty Waszych prac kochani! Pani Bożenka i Pani Asia.

https://www.p172.przedszkola.net.pl/fileget/ptak-nuty.jpgLekcje muzyki Pani Rytmiki - wiosenna piosenka żyrafy Matyldy

 

Aby pobrać książeczkę, wystarczy kliknąć poniżej :)

 

DLA NASZYCH KOCHANYCH SÓWEK ORAZ DLA WAS DRODZY RODZICE- CHCIAŁYBYŚMY ZŁOŻYĆ NAJSERDECZNIEJSZE ŻYCZENIA PŁYNĄCE Z CAŁEGO heart:

PANI BOŻENKA, PANI ASIA, PANI EWA I PANI MARZENKA

Smacznego jajka, Świąt jak z bajki

I niech Wam zając przyniesie podarki.

Pięknej święconki, udanych wypieków,

Żeby ten czas był najmilszy na świecie.

I taka tradycja jest w tym kraju,

Żeby w śmigusa Was zmoczyć miało.

02.04.2021

Dzień dobry Sówki! Gotowi na dzisiejsze zajęcia?  Dzisiaj będzie krótko i przyjemnie. Obiecujemy! :)

,, Tajemniczy Śmiigus-dyngus"

Kochane dzieciaki posłuchajcie chwilę o polskiej tradycji, jaką jest Śmigus-dyngus:

Rodzice, zwróćcie uwagę dzieciom na ogólną radość i zabawę. Przypomnijcie im drugą nazwę – lany poniedziałek – poproście, aby powiedziały co według nich oznaczają te nazwy. Zwróćcie uwagę również na to, że tego typu zabawy powinny przebiegać z zachowaniem zasad ostrożności i umiaru (polewamy kogoś symbolicznie, nie niszczymy wodą całej odzieży).

„Gotowi na lany poniedziałek”

Przygotujcie: gładkie butelki po wodzie 0,5 l, kolorową folię samoprzylepną (lub inne ozdoby, np. naklejki), nożyczki, i jeśli macie: dziurkacze

Waszym zadaniem będzie przygotowanie tzw. dyngusówek, czyli pojemników na wodę, które wykorzystacie podczas lanego poniedziałku.

Butelki po wodzie ozdóbcie wzorami wyciętymi z folii samoprzylepnej oraz wzorami z dziurkaczy lub naklejkami. Poproście rodziców, aby zrobili Wam w korku dziurki, następnie dokręćcie je do butelek. Dyngusówka gotowa!

Chętnie obejrzymy Wasze prace, a więc zachęcamy do wysłania nam zdjęć na grupowy adres mailowy :)

„Śmigus -dyngus” – wykonanie rysunku do wiersza.

Śmigus -dyngus

Maria Terlikowska

 

Wie o tym i Tomek, i Ewa,

że w śmigus się wszystkich oblewa.

Ale czy trzeba Pawełka

oblewać z pełnego kubełka?

Wystarczy małym kubeczkiem

dla żartu

dla śmiechu

troszeczkę.

Bo może wiatr chmurę przywieje

i wszystkich was deszczem

poleje?

Rodzice, upewnijcie się, czy dzieci zapamiętały zasady zabawy podczas lanego poniedziałku: Czy za polewanie wodą w lany poniedziałek powinniśmy się obrażać? Czy polewamy się mocno czy troszeczkę? Dlaczego? Następnie zaproście dzieci do wykonania rysunku na temat wiersza.

 

01.04.2021r.

DLA RODZICÓW I DZIECI ABY POSTAWA CIAŁA BYŁA PRAWIDŁOWA
Ćwiczenia na kolana aby nóżki były zgrabne

1. Leżenie na plecach, kończyny dolne ugięte w stawach kolanowych, między stopami piłka gumowa, ramiona wyprostowane w górze, przeniesienie piłki w tył za głowę i chwyt piłki dłońmi, powrót do leżenia, tułów z kończynami dolnymi ugiętymi w stawach kolanowych, ramiona z piłką pozostają wyprostowane za głową, skłon tułowia w przód z rękami wyciągniętymi przed siebie – włożenie piłki gumowej między stopy.
2. Siad skulny podparty - klaskanie podeszwami stóp.
3. Siad skrzyżny, dłonie na kolanach - spychanie kolan w dół ciężarem ciała i siłą ucisku rąk.
4. Siad skrzyżny wstawanie z nogami skrzyżowanymi.
5. Siad skrzyżny, ramiona wzdłuż tułowia, przejście do leżenia tyłem i powrót.
6. Siad prosty, piłka między kolanami, ręce oparte za plecami – unoszenie bioder w górę i powrót do siadu.
7. W siadzie stopy podeszwami opierają się o siebie, dłonie trzymają grzbiet stóp - rozpieranie kolan łokciami na zewnątrz z niewielkim opadem tułowia w przód.
8. W staniu, piłka między kolanami - podskoki trzymając piłkę kolanami.
9. Leżenie na plecach nogami do ściany, piłka między kolanami – marsz stopami po ścianie w linii pionowej.
10. Leżenie na plecach, ręce w górze, kończyny dolne ugięte w stawach kolanowych, stopy złączone, skłon tułowia w przód z równoczesnym rozchyleniem kolan na zewnątrz, stopy pozostają złączone. 11. W siadzie, stopa zamienia się w "gąbkę" - mycie ciała "gąbką" (stopą). 12. W siadzie chwyt dłońmi za stopę (raz lewą, raz prawą) dotykanie palcami stóp do nosa.

ŻYCZĘ UDANEJ ZABAWY
mgr Anna Adamczyk

 

Dzień dobry kochane Sóweczki! Dziś jest wyjątkowy dzień... :) PRIMA APRILIS To właśnie dzisiaj jest mega zadanie dla każdego! robimy psikusy, żarciki, słowne kawały- śmiejmy się i bawmy. W tej wyjątkowy dzień proponujemy Wam kochani obejrzenie filmu o Bolku i Lolku, którzy robią sobie psikusy. Miełego oglądania!

 

Rodzice: Porozmawiajcie z dziećmi o tym dniu, wyjaśnijcie, że własnie dziś można robić sobie kawały i żarciki, ale pamiętajcie żeby przekazać im iż żarty te muszą być śmieszne, ale bezpieczne, nie szkodzące zdrowiu oraz tym którym je robimy. A później bawcie się i róbcie sobie psikusy bo dziś wolno! :) Mamy dla Was kilka podpowiedzi jak to zrobić. Można

* Zamienić się z dziećmi rolami, to wy na chwilę możecie stać się dziećmi a im pozwólcie się zamienić w dorosłych

* Podarować dziecku ,,cukierka", w środku którego będzie kawałek np. marchewki,

* spróbować dzic zjeść zupę widelcem, drugie danie łyżką czy też posmarować chleb widelcem

Jeżeli Wasze dziecko, samo szykuje sobie ubrania, zamień mu szuflady. W miejscu bielizny znajdzie książeczki, zamiast koszulek zatknie się na kredki. Może być niezły ubaw.

* zrobić lizaki z warzyw oblane czekoladą :)

trochę kreatywności i zabawa gwarantowana! 

I jeszcze trochę zadań dla Sówek :) Poniżej sa na każdym obrazku przedstawiony jest jakiś psikus, coś do czegoś nie pasuje , odszukajcie kochani jak najwięcej pomyłek. Miłej zabawy! 

Życzymy Wam udanych żarcików, duuużo uśmiechu dzisiejszego dnia. Przesyłamy buziaki! kiss i serducha heart- Pani Bożenka i Pani Asia! smiley

31. 01. 2021

Dzień dobry SÓWKI i drodzy Rodzice. Dziękujemy za piękne zdjęcia i zapraszamy dzisiaj do zabawy z kurczaczkiem.

KURCZAKI I JAJKA

Posłuchajcie proszę zagadki:

Gdy skorupka pęka,

wychodzi z jajeczka.

Wygląda jak żółta

puszysta kuleczka. (kurczak)

Udało Wam się odgadnąć zagadkę? Proponuję abyście zrobili teraz kurczaczka, który był jego treścią. Będzie on jeszcze potrzebny do następnych zadań, które dla Was przygotowałyśmy. 

Wykonanie sylwety kurczaka.

https://www.youtube.com/watch?v=CtbFLxOvwXk

Rodzice: poproście dzieci, aby opisały kurczaka  za pomocą określeń przymiotnikowych, podając jego  charaktery­styczne cechy, np.: miękki, żółty, puszysty.  Następnie w imieniu kurczaka zapytajcie: Jak wyglądam? Co jem? Ile mam nóg? Jaki dźwięk wydaję? Co robię, kiedy się boję?

Pamiętajcie aby dzieci podczas odpowiedzi budowały pełne zdania.

Sprytny kurczak

Przygotujcie proszą małą miseczkę i kilka lekkich kuleczek (możecie je zrobić z waty lub z kawałka papieru zgniecionego w kulkę). Rozsypcie kuleczki na stole, a następnie za pomocą kurczaczka spryciaczka przenieście je do przygotowanej miseczki.

Gdzie jest kurczak?

Umieszczanie sylwety kurczaka według instrukcji słownej.

Rodzice: wykorzystajcie proszę do tego zadania nagranie marszowej piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=rxjyVXRWAao

Poproście dzieci aby maszerowały w rytm piosenki ze zrobionym wcześniej kurczaczkiem.

W dowolnym momencie piosenki włączajcie pauzę i proście dziecko o umieszczenie sylwety kurczaka w odpowiednim miejscu np.: przed sobą, za sobą, obok prawej nogi, między nogami, trzymają w lewej ręce, unoszą w górę, trzymając w prawej ręce.

Dziękujemy za dzisiejszą wspólną zabawę. Do usłyszenia jutro pani Bożenka i pani Asia.

Lekcje muzyki Pani Rytmiki - piosenka o wielkanocnym koszyczku

 

30. 03. 2021

 

Witamy wszystkie uśmiechnięte SÓWKI. Mamy nadzieję że wasze buźki są uśmiechnięte i macie dobre humorki mimo tego że słonko schowało się za chmurki. Zapraszamy wszystkich do pracy.

Drodzy Rodzice:

Przeczytajcie proszę swoim dzieciom opowiadanie M. Mazana pt. Krysia Kuna i kogut dla Kiciusia

Tego dnia przedszkolaki czekała niespodzianka. Przed przedszkolem stał zaparkowany autobus. Kiciuś, który codziennie przychodził do przedszkola z zamkniętymi oczami, natychmiast się obudził.

– Jedziemy zobaczyć krowy? – spytał.

– I nie tylko – powiedziała tajemniczo pani.

Chyba mówiła coś jeszcze, ale Kiciuś nie słuchał, tylko od razu wskoczył do autobusu. Nawet

nie pożegnał się z tatą!

– Muszę jeszcze raz obejrzeć tę wyrzutnię mleka – wyjaśnił Krysi Kunie, która usiadła obok

niego. – Natychmiast jak dorosnę, kupię sobie krowę.

– O, to jeszcze trochę poczekasz, Kiciusiu – odezwała się pani, która go usłyszała.

– Niezbyt długo. Zaraz jak pójdę do pierwszej klasy – odparł Kiciuś. – Chyba już bardziej

dorosłym być nie można? Wkrótce autobus się zatrzymał. Kiciuś wysiadł i rozejrzał się podejrzliwie.

– Wracamy do środka! – krzyknął do przedszkolaków. – To nie to miejsce, w którym były

krowy!

– Kiciusiu, krowy są także tutaj – zapewniła pani.

Kiciuś zrobił wielkie oczy.

– Serio? Krowy są w więcej niż jednym miejscu? – spytał i usiadł z wrażenia.

Ale zaraz musiał wstać, bo pani ruszyła z nimi piaszczystą drogą, po której obu stronach

były pola: z jednej strony na polu rosło zboże, a z drugiej – jakieś zielone listeczki.

– Ale pachnie – odezwała się Trusia Kapuścińska.

– To pole kapusty – wyjaśniła pani.

Trusia spojrzała na nią nieufnie.

– Przecież kapusta jest wielka, większa od mojej głowy!

– Bo to jeszcze bardzo młoda kapusta – odparła pani. – Można powiedzieć, że na tym polu

jest takie kapuściane przedszkole.

Okazało się, że na wsi jest inaczej niż w mieście: powietrze pachnie, jest mniej hałasu, a więcej śpiewu ptaków i nigdzie nie było widać wieżowców, tylko jeden mały domek ogrodzony płotem. A przy furtce w płocie stała miła pani, która zaprosiła przedszkolaki do zwiedzania prawdziwego wiejskiego gospodarstwa.

– Ale ten ptak głośno krzyczy – odezwała się Krysia Kuna.

– Bo to kogut i nie krzyczy, tylko pieje – wyjaśniła pani z gospodarstwa. – To taki żywy budzik, który odzywa się już o świcie!

– A gdzie są krowy? – chciał wiedzieć Kiciuś.

– Interesujesz się krowami? – zdziwiła się pani.

– Bardzo! – zawołał Kiciuś. – Zamierzam być krowim posiadaczem! Na razie chciałem mieć

jedną krowę, bo więcej nie zmieści się na balkonie. Ale tata się nie zgodził, chociaż obiecałem, że będę ją codziennie wyprowadzał na spacer...

To była bardzo ciekawa wycieczka i kiedy przyszedł czas, żeby opuścić gospodarstwo, Krysia

Kuna podeszła do pani, trzymając pod pachą koguta.

– Chciałabym go kupić – oznajmiła. – Żeby pomóc Kiciusiowi. On się nigdy nie może obudzić na czas, a z tym kogutem będzie mu o wiele łatwiej. No, i kogut też jest ze wsi, więc

to prawie krowa, prawda?

Drodzy Rodzice:

Teraz spróbujcie porozmawiać z dziećmi na temat wysłuchanego tekstu: czym różni się wieś od miasta, czy ludzie mieszkający na wsi i w mieście mają takie same zajęcia, czy w mieście można spotkać zwierzęta które żyją na wsi, jakie zwierzęta żyją na wsi?

Odgłosy z wiejskiego podwórza

Proponujemy Wam zabawę podczas której będziecie odgadywali zagadki – do kogo należy ten głos? Jesteście gotowi na zagadki słuchowe? To zaczynamy!!!

Rodzice: przed włączeniem odnośnika do strony poproście dzieci aby usiadły tyłem do monitora, uniemożliwiając im podglądanie ekranu.

https://www.youtube.com/watch?v=g0y37RE8xwE

Zabawa ruchowa Taniec kurcząt.

Kochani proponuję abyście wykonały teraz własne improwizacje taneczne do utworu M. Musorgskiego „Taniec kurcząt w skorupkach” jeżeli jest to możliwe zaproście do zabawy mamę, tatę, siostrę, brata albo kogoś z kim spędzacie teraz czas. https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84

Dziękujemy za wspólną zabawę, do usłyszenia jutro pani Bożenka i pani Asia.

29.03.2021

Witamy wszystkie nasze kochane SÓWKI i mimo tego, że nie spotkaliśmy się w przedszkolu zapraszamy do wesołej zabawy.

„Piosenka wielkanocna”

Przypomnijcie sobie proszę  piosenkę którą śpiewaliśmy razem:

https://www.youtube.com/watch?v=B3AVIa8MJbQ

 

Ref: Idą święta wielkanocne, idą święta.

O tych świętach każdy zając pamięta.

Do koszyczka zapakuje słodycze

i na święta ci przyniesie moc życzeń.

Ref: Idą święta wielkanocne, idą święta.

 O tych świętach i kurczątko pamięta.

W żółte piórka się ubierze wesołe.

Wśród pisanek będzie biegać po stole.

Ref: Idą święta wielkanocne, idą święta.

O tych świętach nasz baranek pamięta.

Ma na szyi mały dzwonek dźwięczący.

Będzie dzwonił, będzie skakał po łące

Drodzy Rodzice:

Porozmawiajcie ze swoimi dziećmi o czym była piosenka: jakie zwierzątka pamiętały o Świętach? Co przyniesie zając? W co ubierze się kurczątko? Co ma na szyi baranek?

Wielkanocny koszyczek:

Kochani spróbujcie teraz narysować koszyczek wielkanocny według instrukcji:

https://www.youtube.com/watch?v=gat2576oVJU

Drodzy Rodzice:

Pomóżcie dzieciom w wykonaniu pracy plastycznej, pamiętajcie jednak o tym, że to one uczą się samodzielności i każda narysowana przez wasze pociechy kreska będzie cieszyła nie tylko wasze ale i nasze serduszka. Prosimy o utrwalanie prac dzieci –  możecie robić i przesyłać nam zdjęcia prac, za co z góry pięknie dziękujemy.

Kochani życzymy Wam owocnej pracy –  pani Bożenka i pani Asia.

 

Drodzy rodzice oto kilka ważnych informacji o płaskostopiu które występuje u większości dzieci.

Czym jest płaskostopie?
Płaskostopie to zniekształcenie podeszwy stopy polegające na obniżeniu jej fizjologicznych sklepień. Wyróżnia się dwa rodzaje płaskostopia, w zależności od sklepienia, którego ono dotyczy:
- o płaskostopie podłużne, wynikające z obniżenia łuku podłużnego stopy;
- o płaskostopie poprzeczne, wynikające z obniżenia łuku poprzecznego stopy.
Prawidłowo dobrane ćwiczenia na płaskostopie pozwalają przywrócić kształt podeszwy, ograniczyć dokuczliwe objawy i zapobiec powikłaniom.

Ćwiczenia na płaskostopie

Ćwiczenia korekcyjne na płaskostopie to jedna z bardziej skutecznych metod walki z każdym rodzajem płaskostopia, szczególnie u dzieci. Ćwiczenia korekcyjne na płaskostopie należy wykonywać starannie i zgodnie z metodyką ćwiczeń;
powtarzać co najmniej 10 razy każdy ruch; ćwiczyć codziennie po 15–30 minut; stosować różnorodne ćwiczenia z wykorzystaniem przyborów; w trakcie ćwiczeń przeciw płaskostopiu wykonuje się ruchy w stawie skokowym, m.in. wyprost, zgięcie, krążenia, odwracanie, nawracanie; ruchy palców, np. chwytanie, oraz ruchy funkcjonalne, np. przenoszenie przedmiotu z punktu A do punktu B. Ćwiczenia na płaskostopie zawsze wykonuje się na boso.

Ćwiczenia na płaskostopie podłużne i poprzeczne

Płaskostopie poprzeczne polega na zmianie punktu podparcia z I kości śródstopia na kość II i III. Ćwiczenia na płaskostopie poprzeczne mają za zadanie wzmocnić osłabione mięśnie i więzadła po stronie zaburzonego łuku. Ćwiczenia na płaskostopie poprzeczne skupiają się na ćwiczeniach izometrycznych w podkurczonych pozycjach, np. trzymanie woreczków z grochem, oraz ćwiczeniach czynnych, np. podkurczanie i zdzieranie palców, chwytanie woreczków, przenoszenia woreczków, rolowanie chusteczki, unoszenie pięt, chodzenie na przyśrodkowych i bocznych krawędziach stopy. Płaskostopie podłużne w odróżnieniu od płaskostopia poprzecznego objawia się płaskim odbiciem podeszwy, powstałym w wyniku spłaszczenia wewnętrznego łuku podeszwy. Ćwiczenia na płaskostopie podłużne mają na celu podniesienie szczytu łuku i zapobieganie powikłaniom koślawo ustawionych stóp. Ćwiczenia na płaskostopie podłużne skupiają się na ruchach chwytnych palców, pracy na krawędzi bocznej stopy oraz unoszeniu brzegu wewnętrznego z jednoczesnym podkurczaniem palców.

Ćwiczenia na płaskostopie u dzieci

W pracy z dziećmi, najważniejsza jest metoda i forma pracy. Aby ćwiczenia dla dzieci na płaskostopie były atrakcyjne, warto prowadzić je w formie gier, zabaw i zadań oraz ćwiczeń z wykorzystaniem różnorodnych akcesoriów, np. kredek, woreczków, jeżyków sensorycznych, szyszek, gazety, chusteczek, a także wykorzystaniem nierównego terenu, np. chodzenie boso po piasku, trawie czy puszystym dywanie. Ćwiczenia w domu powinny być wykonywane nawet kilka razy dziennie - systematyczność jest bardzo ważna, ponieważ utrwala poprawne nawyki ruchowe. Rodzice powinni zachęcać dziecko do wspólnej zabawy. Przykładowe ćwiczenia na płaskostopie u dzieci:

1. chodzenie na piętach, palcach i zewnętrznych krawędziach,

2. zwijanie stopami ułożonej na ziemi wstążki lub tasiemki - w tym celu dziecko musi szybko podkurczać i prostować stopy,

3. sprzątania za pomocą stóp, czyli chwytania małych przedmiotów palcami stóp i wrzucania ich do wcześniej przygotowanych pudełek,

4. skarpetki – siad płaski, ręce oparte z tyłu. Zdejmowanie skarpetek bez pomocy rąk,

5. lusterko – siad płaski pod ścianą, ręce na biodrach. Dziecko przegląda się w lusterku, którym jest podeszwa raz jednej stopy, raz drugiej,

6. brawo – siad płaski, ręce oparte z tyłu. Bicie brawa stopami,

7. rysowanie – siad na krześle bez oparcia, pod stopami kartka papieru i mazaki. Chwytanie palcami jednej nogi flamastra i rysowanie określonego kształtu, później zmiana,

8. w siadzie na krzesełku lub taborecie – stawianie na zmianę jednej i drugiej stopy na palcach z wysokim unoszeniem pięty,

9. w siadzie lub staniu, stopy ustawione blisko siebie – podkurczanie i prostowanie palców stóp, wewnętrzne krawędzie stóp unoszą się,

10. w staniu chwyt woreczka lub innego miękkiego przedmiotu palcami stopy i rzut do określonego celu, np. do pudełka

11. zawieszanie i zdejmowanie chusteczki, szarfy, skarpetki z zawieszonej linki np. pomiędzy dwoma krzesełkami.

DZIECKO ZAWSZE POWINNO ĆWICZYĆ W POZYCJI SKORYGOWANEJ! (wyprostowane plecy, łopatki ściągnięte, głowa uniesiona wysoko, brzuch wciągnięty, pośladki napięte) Tu można znaleźć więcej informacji o wadach stóp.
https://www.medicover.pl/o-zdrowiu/plaskostopie-objawy-i-cwiczenia-na-plaskostopie,3827,n,2666

 

DLA RODZICÓW I DZIECI ABY POSTAWA CIAŁA BYŁA PRAWIDŁOWA
Ćwiczenia które można z dzieckiem wykonać w domu.
Państwa dzieci je doskonale znają z moich zajęć.

1.CHODZENIE na palcach, na piętach, z wysokim uniesieniem kolan, z wyrzutem nogi w tył (pięta do pośladka), z prostymi nogami (palce stóp obciągnięte), bokiem (odstawiamy jedną nogę dostawiamy drugą).
2.STOJĄC nogi razem wspięcia na palce i pięty (huśtawka na stopach).
3.STOJĄC uniesienie prawej nogi do góry i dotknięcie łokciem lewej ręki do kolana i zmiana prawej ręki łokieć do lewego kolana.
4.SIAD SKULNY (ręce oparte na podłodze za plecami) uderzanie palcami stóp i piętami o podłogę (gra na bębnie – pięty uderzają, gra na pianinie – palce).
5.SIAD PROSTY (ręce oparte na podłodze za plecami) nogi złączone, obciąganie i zadzieranie palców stóp (palce patrzą na podłogę i na buzię).
6.SIAD PROSTY (ręce oparte na podłodze za plecami) unoszenie do góry bioder i powrót do siadu.
7.SIAD PROSTY (ręce oparte na podłodze za plecami) stopy i kolana złączone stopy przekręcamy raz w prawo raz w lewo (wycieraczka w samochodzie), siad w lekkim rozkroku i palce stóp się dotykają i rozchodzą (wycieraczki się zepsuły).
8.SIAD PROSTY klaskanie raz pod jedną raz pod drugą nogą oraz pod obiema uniesionymi nogami.
9.SIAD PROSTY ręce wędrują po nogach jak najdalej do przodu i z powrotem.
10.SIAD SKRZYŻNY plecy wyprostowane ręce skrzydełka nie odrywając pośladków od podłogi staramy się dotknąć czołem do podłogi następnieuchem do kolana i stopą do ucha.
11.KLĘK PODPARTY unieść biodra do góry odrywając kolana od podłogi prostując nogi i powrót.
12.KLĘK PODPARTY palce rąk zwrócone do siebie dotykamy brodą do podłogi  unosimy do góry i robimy koci grzbiet.
13.W SIADZIE równoczesne klaskanie stopami i rękami.
14.PODPÓR TYŁEM uniesienie bioder do góry i chodzenie (pająki).
15.CZWORAKOWANIE (kolana w powietrzu tylko dłonie i stopy dotykają podłogi).
16.SIAD SKRZYŻNY ręce w górę wdech ręce w dół wydech.
ŻYCZĘ MIŁEJ ZABAWY      
mgr Anna Adamczyk


 

 

DLA RODZICÓW I DZIECI ABY POSTAWA CIAŁA BYŁA PRAWIDŁOWA
DRODZY RODZICE ZWRÓĆCIE SZCZEGÓLNĄ UWAGĘ  NA TO JAK SIEDZI WASZE DZIECKO  I W JAKIEJ POZYCJI SIĘ BAWI !!!  


1.    JEŚLI SIADA W SIADZIE SKRZYŻNYM (nogi zawiązane na kokardkę) – TO DOBRZE TAK TRZYMAĆ.


2.    JEŚLI SIADA NA KOLANACH ZE STOPAMI NA ZEWNĄTRZ – TO POPRAW JE JAK NAJSZYBCIEJ, NIECH USIĄDZIE W SIADZIE SKRZYŻNYM LUB W SIADZIE KLĘCZNYM ALE KONIECZNIE ZE ZŁĄCZONYMI KOLANAMI I STOPAMI (pupa siedzi na obu złączonych piętach).


3.    JEŚLI DZIECKO SIEDZI NA KRZEŚLE ZWRÓĆ UWAGĘ ABY OBIE STOPY STAŁY OBOK SIEBIE NA PODŁODZE I KĄT PROSTY BYŁ POD KOLANAMI I PLECY WYPROSTOWANE.


ZALECANE JEST DLA DZIECKA DUŻO RUCHU, SZCZEGÓLNIE NA ŚWIEŻYM POWIETRZU I JAZDA NA ROWERZE (w obecnej sytuacji zagrożenia koronawirusem oczywiście z daleka od skupisk ludzkich)


OTO KILKA ĆWICZEŃ DLA CAŁEJ RODZINKI:
I.    LEŻENIE NA PLECACH – rowerki (zataczamy nogami koła w powietrzu)
II.    CZWORAKOWANIE - np. z toczeniem piłki głową (ciało podparte tylko na dłoniach i stopach kolana w powietrzu)
III.    LEŻENIE NA PLECACH – odbijanie piłki stopami (kolana i stopy złączone razem uniesione do góry, rodzic rzuca piłkę dziecku na stopy ono ją odbija)
IV.    STANIE NA PIŁCE Z POMOCĄ (stopy mocno przylegają do piłki, rodzic asekuruje dziecko trzymając je za ręce)
V.    LEŻENIE NA BRZUCHU NA PIŁCE – turlanie się na piłce
VI.    W SIADZIE TURLANIE PIŁKI POD STOPAMI
VII.    SIAD PROSTY PIŁKA NA STOPACH – unieść nogi w górę piłka toczy się po nogach do bioder, opuścić nogi i unieść biodra w górę, piłka toczy się do stóp
VIII.    LEŻENIE NA PLECACH – kolana ugięte stopy trzymają piłkę na ścianie, toczenie stopami piłki po ścianie do góry i do dołu
IX.    SIAD PROSTY – turlanie piłki pod uniesionymi nogami z jednej strony na drugą
X.    SIAD PROSTY – podawanie piłki raz pod jedną raz pod drugą nogą
XI.    SIAD Z PIŁKĄ MIĘDZY STOPAMI – podrzucanie piłki do góry i łapanie rękami
XII.    SIAD Z PIŁKĄ MIĘDZY STOPAMI – masowanie stóp
XIII.    SIAD Z PIŁKĄ MIĘDZY NOGAMI – dziecko trzyma piłkę a rodzic próbuje ją zabrać
XIV.    SIAD KLĘCZNY – ukłon japoński (w dłoniach trzymamy piłkę, siedząc na piętach z kolanami złączonymi wysuwamy piłkę jak najdalej do przodu po podłodze)
XV.    PODPÓR TYŁEM – piłka między kolanami, stopy razem – unoszenie bioder w górę wytrzymać kilka sekund i przechodzimy z powrotem do siadu


UWAGA: W ĆWICZENIACH III – IX ZWRÓCIĆ UWAGĘ ABY KOLANA I STOPY BYŁY RAZEM ŻYCZĘ MIŁEJ ZABAWY
mgr Anna Adamczyk

28.01.2020

Witam serdecznie Wszystkie moje SÓWKI i Was drodzy Rodzice. Dzisiaj niestety nie mogliśmy się spotkać w naszym Przedszkolu, ale mam dla Was propozycję miłego spędzenia tego czasu w domu.

Proponuję abyście zaśpiewali  piosenkę której uczyliśmy się razem, a następnie zaśpiewali ją wspólnie z Rodzicami.

Drodzy Rodzice: poniżej macie ściągawkę z tekstem piosenki i link z melodią.

Świeci gwiazdka jedna, druga.

Główką kręci, oczkiem mruga.

Wszystkie gwiazdki zaświeciły.

Wszystkie razem zatańczyły.

 

Chodź gwiazdeczko, chodź gwiazdeczko

Zabawimy się w kółeczko

Chodź gwiazdeczko, chodź gwiazdeczko

Zabawimy się w kółeczko

 

Raz klaśniemy, raz tupniemy

A na koniec przykucniemy

 

https://www.youtube.com/watch?v=6UXoCl0gxEE

 

Mam nadzieję że wesoło bawiliście się przy piosence.

Teraz proponuję zabawy z papierem. Na pewno w każdym domu znajdą się kolorowe kartki,a zamieszczone poniżej linki  pozwolą Wam wejść w niezwykły świat składania papieru, jakim jest japońska sztuka origami. Mam nadzieję, że przy ich składaniu będzie się dobrze bawić cała Wasza rodzina.

Lisek

https://www.youtube.com/watch?v=OPqFsUENuPk

Piesek

https://www.youtube.com/watch?v=2a6iR3KMGSs

Łódeczka

https://www.youtube.com/watch?v=mD4BbN_Pa9A

 

Dziękuję za wspólną zabawę, myślę że miło spędziliście ten dzień. Do zobaczenia w Przedszkolu. Jeżeli  ktoś z Was chce pochwalić się pracą którą wykonał z Rodzicami to może oczywiście ją przynieść ze sobą? Czekam na Was jutro p. Bożenasmiley

Nasza grupowa ,,sówkowa" piosenkasmiley

,,MY JESTEŚMY MAŁE SÓWKI" ( na melodię z piosenki ,,My jesteśmy krasnoludki" )

My jesteśmy małe sówki

uchuchu uchuchu

Mamy bardzo mądre główki

uchuchu chu chu

 

O porządek w sali dbamy

uchuhu uchuchu

I zabawki układamy

uchuchu chu chu

 

Przy zabawie się uczymy

uchuchu uchuchu

No i trochę też tańczymy

uchuchu chu chu

 

Swoim Paniom pomagamy

uchuchu uchuchu

I zasady przestrzegamy

uchuchu chu chu

 

PIĘĆ PALUSZKÓW RĄCZKA MA

Pięć paluszków rączka ma

Pięć paluszków rączka ma

Jedna zrobi pa, pa, pa

Druga zrobi pa, pa, pa

 

Nóżka tupie tup, tup, tup

Nóżka tupie tup, tup, tup

Jeden skok i drugi skok

Teraz na dół hop, hop, hop.

 

 

JESTEM SOBIE PRZEDSZKOLACZEK

Jestem sobie przedszkolaczek,
Nie grymaszę i nie płaczę,
Na bębenku marsza gram,
Ram tam tam, ram tam tam.

Mamy tu zabawek wiele,
Razem bawić się weselej,
Bo kolegów dobrych mam,
Ram tam tam, ram tam tam.

Mamy klocki, kredki, farby,
To są nasze wspólne skarby,
Bardzo dobrze tutaj nam,
Ram tam tam, ram tam tam.

.
 
 
 
FIKU MIKU, FIKU MIKU
 
Fiku miku, fiku miku
poskacz z nami pajacyku.
Popatrz się na przedszkolaka
zaraz się nauczysz skakać

Fiku miku, fiku miku
poskacz z nami pajacyku.
Skacze Kasia, skaczę ja
poskacz z nami hopsasa.
 
 

 

 

RĄCZKI ROBIĄ KLAP, KLAP, KLAP

Rączki robią klap, klap, klap (klaszczemy)

Nóżki robią tup, tup, tup (tupiemy)

Tutaj swoją główkę mam (wskazujemy głowę)

I po brzuszku bam, bam, bam (klepiemy się po brzuszku)

 

Buzia robi am, am, am (otwieramy i zamykamy buzię).

Oczka patrzą tu i tam (kręcimy głową)

Tutaj swoją główkę mam (pokazujemy głowę)

I na nosku sobie gram (pokazujemy nosek, lub udajemy że gramy na nim jak na flecie)

 

 

 

 

 

Linki

d

 

 

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.