Wilczki
Tygryski
Stokrotki
Sówki
Uśmiechnięte chmurki

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat."
Janusz Korczak

Przedszkole 172
im. Danuty Wawiłow
01-149 Warszawa
ul.Żytnia 71

tel/fax.22 632 63 63

Tego się uczymy

25.08.2021

Dzień dobry kochane Sówki! Niestety jeszcze dziś musimy zostać w swoich domach frown Ale nie martwie się, na poprawę humoru i wesoły poranek mamy dla Was taneczne ćwiczenia smiley Gotowi? No to zaczynamy!

A teraz żeby trochę rozjaśnić ten pochmurny dzień, przeniesiemy się na chwilę do krainy bajek i baśni....Gotowi? To posłuchajcie uważnie smiley

„Bajkowy krawiec”
Za górą, za rzeką, na samym końcu świata,
gdzie prawda i magia ze sobą się przeplata,
żył krawiec, co znany ze swego fachu był,
bo bajki niezwykłe dzieciom szył.

Szył bajki z jedwabiu.
Szył bajki z muślinu.
I z mgiełki, i z rosy,
i z kropli bursztynu.
Szył bajki z jedwabiu.
Szył bajki z muślinu.
I z mgiełki, i z rosy,
i z kropli bursztynu.
Za górą, za rzeką, na samym końcu świata,
gdzie prawda i magia ze sobą się przeplata,
żył krawiec, co znany ze swego fachu był,
bo bajki niezwykłe dzieciom szył.

Szył bajki o kotach
I smokach, i wróżkach.
A dzieci wkładały je idąc do łóżka.
I w mig zasypiały.
Na raz, dwa i…trzy!
Bo w bajkach od krawca najsmaczniej się śpi.
I w mig zasypiały.
Na raz, dwa i…trzy!
Bo w bajkach od krawca najsmaczniej się śpi.
Za górą, za rzeką, na samym końcu świata,
gdzie prawda i magia ze sobą się przeplata,
żył krawiec, co znany ze swego fachu był,
bo bajki niezwykłe dzieciom szył,
bo bajki niezwykłe dzieciom szył.

Rodzice: Przeczytajcie dzieciom powyższą bajkę i porozmawiajcie z dziećmi.

Pytania do tekstu piosenki:
– Z jakich materiałów krawiec szył bajki?
– O czym one były?
– Czy krawiec naprawdę wymyśla bajki?
– Czym naprawdę zajmuje się krawiec?
– Kto wymyśla bajki?
– Kiedy Ty najchętniej sięgasz po książkę?
– Jaka jest Twoja ulubiona bajka?

A dla Was kochane Sówki, ostanie zadanie na dziś. Narysujcie proszę lub pokolorujcie swoją ulubioną postać z bajki lub baśni. Na koniec możecie pochwalić się efektami swoich prac na naszym sówkowym mailu. 

Miłego dnia kochani!

Mocno Was ściskają Pani Bożenka i Pani Asia! heart

 

 

 

Dzieci: Narysujcie swoją złość na rysunku, wybierzcie do tego kolory, jakie tylko chcecie.

Rodzice: Omówcie z dziećmi sytuacje, które je złoszczą, zapiszcie je na dużej karcie. Dzieci rysują złość, używając dowolnych kolorów. Możecie również pokazać swój przykład wyrażania złości za pomocą swojego rysunku. Na koniec porozmawiajcie z dziećmi na temat rysunku i jego kolorów, porozmawiajcie z dzieckiem o złości i radości o wybranych przez nie kolorach.

,,Głowa, ramiona, kolana, pięty"- taniec utrwalający części ciała.

Dzieci: Zaśpiewajcie i zatańczcie do piosenki.

Rodzice: Włączcie dzieciom piosenkę i spróbujcie zaśpiewać razem z nimi. Możecie również śpiewać bez muzyki zmieniając tempo śpiewu na coraz szybsze. 

„Podróż do krainy: złości, radości i smutku”- Zabawa ruchowa

Dzieci: Wyobraźcie sobie, że wybieracie się w daleką podróż. Wsiądźcie do pociągu i słuchajcie uważnie rodziców, bo po drodze spotkacie różne ciekawe stacje. 

Rodzice: Niech dzieci ustawią się w pociąg i jadą do krainy złości, tutaj ludzie chodzą obrażeni, są źli i zagniewani, tupią nogami, zaciskają dłonie w pięści i krzyczą. Następnie pociąg rusza dalej i zatrzymuje się w krainie smutku. Tutaj ludzie chodzą markotni, płaczą, Na końcu pociąg rusza do krainy radości, gdzie ludzie są zawsze uśmiechnięci, życzliwi i pomocni wobec siebie, witają się z nami serdecznie.

Na koniec poproście aby dzieci wypowiedziały się w której krainie podobało im się najbardziej i dlaczego? Podczas tej zabawy w każdej krainie słychać muzykę odpowiednią do emocji: złości, smutku i radości. Każda kraina znajduje się w innym miejscu sali i jest oznaczona symbolem oddającym daną emocję. Muzykę znajdziecie poniżej. 

Ścieżka dzwiękowa do radości, smutku i złości:

 https://epodreczniki.pl/a/sciezka-dzwiekowa-radosc-smutek-zlosc/DH4jqN7wV

Rodzice: na koniec popracujcie z dzieckiem w kartach pracy: 

Praca z KP2.25 – ćwiczenie koordynacji wzrokowo -ruchowej, grafomotoryki, budowanie wypowiedzi, kształtowanie rozwoju emocjonalnego. Dzieci kolorują na ten sam kolor bluzki osób stojących w takich samych pozach. We wspólnej zabawie próbują te pozy naśladować. Wypowiadają się, czym jest naśladowanie.

Pozdrawiamy i wysyłamy buziaki heart

Pani Bożenka i Pani Asia

 

A OTO KOLEJNA „DAWKA RUCHU” NA MIĘŚNIE I STAWY DLA CAŁEJ RODZINY

1.Stajemyw lekkim rozkroku, ramiona uniesione w górę. Poruszamyramionami kołysząc się na boki. Na hasło „bardzo silny wiatr” zataczamy koło od góry do dołu (do skłonu) i wracamy do pozycji wyjściowej.

2.Stajemy przodem do ściany, dłonie na ścianiezwrócone palcami do siebie.Uginamy łokcie i prostujemy (pompka na ścianie).

3.Stajemy przodem do ściany, dłonie na ścianiezwrócone palcami do siebie. Odpychamy się i klaszczemy przed sobąi wracamy do pozycji wyjściowej.

4.Chusta (apaszka) podrzucamy i chwytamy, ale po każdym podrzucie robimy przysiad i łapiemy.

5.Skaczemy jak zajączki, na hasło „Lis”zajączki chowają się, czyli: przysiad podparty, głowa nisko opuszczona.

6.Leżymy na brzuchuuginamy nogi w kolanach, chwytamy dłońmi za stopy, unosimy tułów i wykonujemy kołyskę.

7.Zamieniamy się w małe “Wróbelki” i podskakujemy (drobnymi podskokami) obunóż w miejscu, do przodu,do tyłui na boki.

8.Małe kaczuszki robimy przysiad, chwytamy się zakostki, nogi są w delikatnym rozkroku maszerujemy do przodu, unosząc raz lewą raz prawą nogę.

9.Leżymy bokiem, podpieramy na jednej ręce i obchodzimy nogami po obwodzie koła (jedno koło w jedną stronę, następnie zmieniamy rękę i zataczamy koło w drugą stronę).

10.Kręcimy skakanką (liną) -na takiej długości na jaką pozwalają nam domowe warunki) a dziecko próbuje ją przeskoczyć. W miarę nabywanej wprawy kręcimy coraz szybciej.

11.Przysiady: w pozycji wyprostowanej uginamy nogi w kolanach, następnie prostujemy. Pilnujemy prawidłowej postawy, plecy prosto, ręce wyciągnięte do przodu, nogi złączone.

12.„Niedźwiedź zasypia” siadamy skulenie, głowa zbliżona do kolan wydech. Następnie siadamy w siadzie prostym, ramiona wznosimy w górę wdech

ŻYCZĘ UDANEJZABAWY mgr Anna Adamczyk

09.04.2021

Dzień dobry Sówki! Jak się dziś czujecie? Mamy nadzieję że wszystko u Was w porządku i wkrótce mamy nadzieję znowu się spotkamy.

“Mój traktor”

Rodzicu: wydrukuj poniższy obrazek na kartce a4 (bądź każdy inny obrazek przedstawiający traktor), rozetnij go na cztery części. Zadaniem dziecka będzie ułożenie obrazka i naklejenie go na czystą kartkę.

 

Traktor– słuchanie wiersza C.P. Tarkowskiego.

Traktor

Cezary Piotr Tarkowski

Stoi traktor na podwórzu,

zabłocony, cały w kurzu.

Latem pełni ważną rolę,

bo wyjeżdża często w pole,

ciągnie, orze i bronuje –

bardzo ciężko tam pracuje.

 

Wyjaśniamy dzieciom niezrozumiałe słowa (orka - odwrócenie uprawianej ziemi i jej pokruszenie, bronowanie – zabieg mający na celu wyrwanie płytkich chwastów, pokruszenie ziemi, przygotowanie ziemi pod uprawę).

“Traktor jedzie w pole” – zabawa ruchowa. Na środku pokoju wyznaczamy linie (papierową taśmą, lub skakanką). Mówimy dzieciom, że są traktorami które mogą poruszać się tylko po wyznaczonych liniach. Dzieci podczas wykonywania zadania mogą udawać odgłosy wydawane przez traktory.

,,Jedzie traktor” – zabawa ruchowa z elementami dźwiękonaśladowczymi.

Na hasło rodzica: Traktor wyjechał w pole dziecko porusza się w rytm wyklaskiwany przez rodzica lub uderzanie o miskę i naśladuje odgłosy traktora: pach, pach, pach. Gdy rodzic przestaje grać, dziecko zatrzymuje się. Rodzic  prosi, by dziecko podzieliło wyraz traktor na sylaby.

 

Praca plastyczna – drukujemy poniższy obrazek lub sami zróbcie z dziecmi poniższe elementy, pokolorujcie je i wytnijcie

Przed wycięciem każdy element należy pokolorować (lub pomalować farbami). Dzieci nazywają każdą figurę. Następnie wycinamy osobny wszystkie figury. Pomagamy dziecku złożyć figury w traktor według schematu.

Na koniec można posłuchać i potańczyć do piosenki:

Życzymy wszystkim miłego weekendu i udanego odpoczynku. Do usłyszenia wkrótce.

Pani Bożenka i Pani Asiaheart

 

8. 04. 2021

Dzień dobry Sówki! smiley

Jak się dziś czujecie? Mam nadzieję, że macie dużo energii do naszych nowych zajęć.

Rodzice! Apel do was, bardzo prosimy o zdjęcia waszych dzieci z wykonywanych zajęć.

Bardzo za nimi tęsknimy.

Gotowi? Start!

Rodzicu przeczytaj dziecku wiersz “Rodzinka z podwórka” D. Augsburg

Jestem kurka z podwórka

i stroszę piórka.

Jestem damą ze swojego podwórka.

Wszyscy mnie podziwiają,

bo też jestem świetną mamą.

Idą zawsze za mną kurczaczki –

żółciutkie pisklaczki.

A kogucik zwinnie ziarnka wygrzebuje

i kurce je daje.

Bo kogut i kurka to rodzinka z podwórka.

Zagubione jajka” –zabawa dydaktyczna. Dziecko otrzymuje po trzy sylwety kur.  Kury zgubiły swoje jajka pomóżcie im je znaleźć. W pokoju chowamy po trzy jajka ( z papieru, lub styropianowe). Zadaniem dziecka jest znalezienie tylu jajek ile jest kur.

Kurczątko –zabawa ruchowa połączona z nauką wiersza E.M. Minczakiewicz.

Kurczątko z jajeczka się urodziło... (rysujemy na kartce owal jako jajko)

Główkę wychyliło,(dorysowujemy głowę do owalu)

na dwie nóżki skoczyło. (rysujemy nogi – dwie kreski )

Możemy zabawę powtórzyć i pozwolić by dziecko samo narysowało kurczaczka według

schematu)

W następnej części podczas czytania wiersza dzieci mają za zadanie wykonywać następujące

czynności.

Kurczątko z jajeczka się urodziło... (dzieci przykucają, robią nad głową daszek z rąk)

Główkę wychyliło,( dzieci rozchylają ręce i wychylają głowy)

na dwie nóżki skoczyło. (dzieci podskakują)

“Ptaki na wsi” - proszę obejrzeć kilka minut filmu o gospodarstwie agroturystycznym (cały

film trwa 11:30 więc jest trochę długi). Warto zwrócić uwagę na różnorodne ptaki na

początku filmu (kury, gęsi, indyki, kaczki). https://www.youtube.com/watch?v=DP6Y6hv7tGg

Na dziś to tyle. Mamy nadzieję że zajęcia się podobały.

Do jutra! Pani Bożenka i Pani Asia

KILKA ZABAW DLA PRAWIDŁOWEGO ROZWOJU STÓP

„Żuraw”-dziecko chodziz wysoko unoszonymi kolanami i maksymalnie obciągniętymi stopami, naśladują polujące żurawie.

„Granie na pianinie i bębenku”-dziecko siedzi w siadzie skulnym podpartym (ręce na podłodze za plecami), stopy na podłodze. Na hasło „gramyna pianinie” uderzalekko palcamistóp o podłogę, na hasło „gramyna bębenku”  uderza lekko pietami o podłogę.

„Zbuduj wieżęz klocków”-dziecko siedziwsiadzie skulnym podpartym, zadaniem dziecka jest zbudowanie z klocków za pomocą stóp wieży.

„Bicie brawa stopami”–dziecko leżyna plecach, ręce odsunięte w bok, unosi ugięte nogi i rozchyla na boki kolana, stopy podeszwami do siebie „biją brawa”.

„Odkurzacze”-dziecko robi porządki odkurzaczem, czyli palcami stóp zbierarzeczy leżące na podłodze (mogą to być np.kasztany, woreczki, skarpety, klocki, maskotki) i wrzuca dopojemnika.

„Mycie się”-dziecko„po ciężkiej pracy” –dbając o higienę, przystępują do mycia całego ciała za pomocą stóp (stopy to mydło).

„Wycieranie się po myciu”-dzieckopo dokładnym umyciu się, przystępują do wycierania, używając stóp jako ręcznika. Następnie zmiana nóg.

„Chód baletnicy”–dziecko chodzistawiając najpierw palce potem pięty.

„Czytanie gazety”-dziecko siedzi na krześle, przed nim leży rozłożona gazeta. Dziecko palcami stóp składa gazetę i następnie rozkłada.

„Rozrywanie gazety”–dziecko siedzi na krześle, przed nim leży gazeta, zadaniem dzieckajest porozrywać gazetę na kawałki palcami stóp.

„Zbieranie śmieci”-dziecko chodzą  i zbierapalcami stóp wszystkie leżące kawałki gazety i wrzuca je do pudełka.

„Chorągiewki”-dziecko siedziw siadzieskulnympodpartym, palcami stopy chwyta skarpetkę i kładziesię na plecach unosi wysoko nogę i machanią jak chorągiewką. Można robić zmiany: prawa, lewa noga. Można ćwiczyć równocześnie obie nogi.

„Schowaj skarpetę”-dziecko siedziw siadzieskulnympodpartym, przed nimi leży skarpeta,palcami stóp obu nóg chwyta skarpetę i zwija tak aż skarpeta schowa się pod  stopy,zostanie „połknięta”. Pięt nie wolno w tym czasie odrywać od podłogi, ani też ich przesuwać!.

„Pożegnanie części ciała”-dziecko siedzi prosto (najlepiej przy ścianie), obejmuje stopę rękoma i powoli, dotykapalcami stopy kolejno brody, nosa, czoła, uszu i barków. Ćwiczymy na przemian, raz jedna nogą, potem drugą.

„Pożegnanie”-dziecko siedzi w siadzie prostym podpartym na podłodze,nogi wyciągnięte do przodu i złączone. Na sygnał „pa, pa” wykonujestopami powoli ruchy w kierunku podłogi i do siebie (w dół i w górę).

WSZYSTKIE ĆWICZENIA WYKONUJEMY BOSO!!ŻYCZĘ UDANEJ ZABAWY     

mgr Anna Adamczyk

07.04.2021

Dzień dobry, Sówki! Mamy nadzieję, że już niedługo wrócimy do przedszkola, bardzo za Wami tęsknimy! Dziś zapraszamy do kolejnej wspólnej zabawy :)

Dzień w gospodarstwie

„Wiejskie gospodarstwo” – zabawa ruchowa połączona z wiązaniem opisu słownego z obrazkiem.

Rodzicu: przedstaw dziecku ilustracje zagrody wiejskiej. Porozmawiaj z nim na temat wyglądu zwierząt na ilustracji oraz na temat pracy rolnika w gospodarstwie – w jaki sposób opiekuje się tymi zwierzętami.

Dzieci: Przy dźwiękach tamburyna albo innego instrumentu poruszajcie się po pokoju.. Na hasło, np.: Koniki do zagrody, wydajcie dźwięki: iha, iha i podbiegnijcie do swojego rodzica. Zabawę powtarzamy tak długo, aż wszystkie zwierzątka zostaną wywołane.

„Awantura w Rym, cym cym” – słuchanie wiersza M. Strzałkowskiej połączone z ćwiczeniami dźwiękonaśladowczymi i rozmową na temat wiersza.

Rodzicu: przeczytaj wiersz i poproś dziecko, aby naśladowało odgłosy wydawane przez wymienione zwierzęta.

„Awantura w Rym, cym, cym”

Małgorzata Strzałkowska

Raz wybuchła na podwórku awantura,

bo zginęły pewnej kurze cztery pióra!

Kura gdacze, kaczka kwacze, krowa ryczy, (dzieci wydają odgłosy: ko, ko, kwa, kwa, mu, mu

świnia kwiczy, owca beczy, (kwi, kwi, be, be)

koza meczy, a na płocie, przy chlewiku, (me, me)

kogut pieje: „Kukuryku!”.( kukuryku, kukuryku)

Gdy już każdy wrzasków miał powyżej uszu,

ze stodoły wyszło pisklę w pióropuszu.

Odnalazła kura pióra

i umilkła awantura,

a pisklęciu się dostała niezła bura.

 

Rodzicu: zadaj dziecku  pytania: Dlaczego na podwórku wybuchła awantura?; Ile piór zginęło kurze?; Które zwierzęta były na podwórku?; Które zwierzątko miało pióra kury?

A na koniec, zapraszamy wszystkie Sówki do pokolorowania wiejskiej zagrody( link poniżej). Dla osób, króre nie mają możliwości druku - może spróbujcie wraz z rodzicami narysować wybrane wiejskie zwierzęta. smiley

Link do kolorowanki: https://www.superkid.pl/kolorowanki-w-zagrodzie-wiejskiej 

 

Do zobaczenia jutro, 

Pani Bożenka i Pani Asia! heart

06.04.2021r.

Dzień Dobry Sówki! Jak minęły Wam Święta? Lany poniedziałek się udał? Mamy nadzieję, że tak! Dziękujemy Sówkom oraz ich rodzicom, za życzenia oraz za piękne zdjęcia Waszych prac i aktywności, które robicie w domu. Cieszymy się z tego bardzo! I czekamy na więcej, bo jesteśmy bardzo ciekawe jak pracujecie w domu :)

Gotowi na dzisiejsze zajęcia? W takim razie zaczynamy! :)

,,Rolnik"- nauka wiersza Z. Dmitrocy połączona z zabawą naśladowczą

Kochane dzieciaki: Poproście rodziców żeby przeczytali Wam wiersz, który znajdziecie tuż poniżej. Poproście również żeby nauczyli Was ruchów które można do niego wykonywać. Spróbujcie się go nauczyć i zapamiętać. Dacie radę? Mamy nadzieję, że tak bo jesteście Sówki mądre...? Tak! Sówki, mądre głowki! :)

Rodzice: Przeczytajcie dzieciom wiersz, który znajde się poniżej. Poźniej pokażcie dzieciom i spróbujcie dołączyć opisane do niego ruchy. 

Rolnik rano rusza w pole ( dziecko maszeruje po pokoju) 

orać pługiem czarną rolę. ( dziecko, zatrzymuję się, kładzie ręce na biodrach i maszeruje w miejscu)

Sieje zboże i buraki ( dziecko stojąc, naśladuje sianie ziarenek) 

z których potem są przysmaki ( dziecko masuje się po brzuchu)

,,Praca rolnika"- Film dydaktyczny połączony z rozmową.

Kochane dzieciaki: Obejrzyjcie teraz film, który przedstawia pracę rolnika i dobrze przyjrzyjcie się co robi krok po kroku. Bo jego praca nie jest prosta.

Rodzice: Wyjaśnijcie dzieciom na podstawie filmu, kto to jest rolnik ( osoba która zajmuje się pracą na roli, siewem w gospodarstwie, wykonuje bardzo ciężką pracę). Film obrazuje jak rolnik sieje ziarenka zbóż, które wyrastają i później mamy z nich np. chleb, rogaliki. Należy wyjaśnić dziecku, że po jakimś czasie wykiełkują i będą rosnąć, aż pojawią się kłosy (zdjęcie poniżej) i rolnik będzie mógł je zebrać za pomocą specjalnej maszyny – kombajnu (zdjęcie poniżej).

 

                           

,, Rolnik"- praca dydaktyczna

Kochane dzieciaki: Na obrazku poniżej znajdziecie rolnika i obrazki dookoła niego. Powiedzcie rodzicom lub połączcie kredką z rolnikiem te, które pasują do jego pracy. 

Rodzice: Jeśli możecie wydrukujcie poniższa kartę i poproście o połączenie z rolnikiem obrazków, które dotyczą jego pracy. Natomiast jeżeli nie macie takiej możliwośći poproście dzieci po prostu o ich wskazanie i próbe nazwania. 

,,Od ziarenka do bochenka" - Filmik edukacyjny 

Kochane dzieciaki: Obejrzycie filmik, w którym wiedziecie się co powstaje z kłosów i ziaren zasianych przez rolnika.

Rodzice: Pokażcie dzieciom filmik, który przedstawia powstawanie chleba, porozmawiajcie z dziećmi o tym. Możecie razem spróbować upiec swoj chleb (przepis poniżej) lub spróbujcie zrobić go z masy solnej, ćwicząc przy okazji rączki. Przepis na masę równiez znajdziecie po niżej. A żeby umilić Wam pracę, posłuchajcie i spróbujcie nauczyć się przy okazji piosenki poniżej. Miłej zabawy!

Przepis na chleb znajdziecie pod tym linkiem: 

https://www.domowe-wypieki.pl/przepisy/pieczywo/chleby/1162-najprostszy-chleb-pszenny-na-drozdzach

Przepis na masę solną: 

* głęboka miska

*szklanka soli

*szklanka mąki

*pół szklanki wody

Do miski wsypujemy mąke i sól. Dokładnie mieszamy i wlewamy niewielka ilośc wody. Rozgniatamy grudki , dodajemy odrobinę wody i ponownie mieszamy. Wodę wlewamy stopniowo. Ciasto ugniatamy aż będzie gładkie. I zabieramy się za chlebki. Jak już wyschną można pomalowac się farbą aby bardziej przypominały chlebki bądź bułeczki. 

Miłej zabawy i czekamy na pachnące efekty Waszych prac kochani! Pani Bożenka i Pani Asia.

https://www.p172.przedszkola.net.pl/fileget/ptak-nuty.jpgLekcje muzyki Pani Rytmiki - wiosenna piosenka żyrafy Matyldy

 

Aby pobrać książeczkę, wystarczy kliknąć poniżej :)

 

DLA NASZYCH KOCHANYCH SÓWEK ORAZ DLA WAS DRODZY RODZICE- CHCIAŁYBYŚMY ZŁOŻYĆ NAJSERDECZNIEJSZE ŻYCZENIA PŁYNĄCE Z CAŁEGO heart:

PANI BOŻENKA, PANI ASIA, PANI EWA I PANI MARZENKA

Smacznego jajka, Świąt jak z bajki

I niech Wam zając przyniesie podarki.

Pięknej święconki, udanych wypieków,

Żeby ten czas był najmilszy na świecie.

I taka tradycja jest w tym kraju,

Żeby w śmigusa Was zmoczyć miało.

02.04.2021

Dzień dobry Sówki! Gotowi na dzisiejsze zajęcia?  Dzisiaj będzie krótko i przyjemnie. Obiecujemy! :)

,, Tajemniczy Śmiigus-dyngus"

Kochane dzieciaki posłuchajcie chwilę o polskiej tradycji, jaką jest Śmigus-dyngus:

Rodzice, zwróćcie uwagę dzieciom na ogólną radość i zabawę. Przypomnijcie im drugą nazwę – lany poniedziałek – poproście, aby powiedziały co według nich oznaczają te nazwy. Zwróćcie uwagę również na to, że tego typu zabawy powinny przebiegać z zachowaniem zasad ostrożności i umiaru (polewamy kogoś symbolicznie, nie niszczymy wodą całej odzieży).

„Gotowi na lany poniedziałek”

Przygotujcie: gładkie butelki po wodzie 0,5 l, kolorową folię samoprzylepną (lub inne ozdoby, np. naklejki), nożyczki, i jeśli macie: dziurkacze

Waszym zadaniem będzie przygotowanie tzw. dyngusówek, czyli pojemników na wodę, które wykorzystacie podczas lanego poniedziałku.

Butelki po wodzie ozdóbcie wzorami wyciętymi z folii samoprzylepnej oraz wzorami z dziurkaczy lub naklejkami. Poproście rodziców, aby zrobili Wam w korku dziurki, następnie dokręćcie je do butelek. Dyngusówka gotowa!

Chętnie obejrzymy Wasze prace, a więc zachęcamy do wysłania nam zdjęć na grupowy adres mailowy :)

„Śmigus -dyngus” – wykonanie rysunku do wiersza.

Śmigus -dyngus

Maria Terlikowska