Sówki
Tygryski
Stokrotki
Uśmiechnięte chmurki
Odważne Kotki

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat."
Janusz Korczak

Przedszkole 172
im. Danuty Wawiłow
01-149 Warszawa
ul.Żytnia 71

tel/fax.22 632 63 63

Zamierzenia

            Zamierzenia

Kwiecień

Praca rolnika

– wzbogacanie wiedzy o środowisku przyrodniczym

– wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt hodowanych na wsi

– usprawnianie aparatu artykulacyjnego

- utrwalanie nazw i wyglądu zwierząt z wiejskiego podwórka (dorosłych i młodych)

- rozwijanie umiejętności poprawnej odmiany rzeczowników i układania zdrobnień oraz umiejętności układania rymów

- rozwijanie umiejętności opisywania wyglądu zwierząt za pomocą przymiotników

- ćwiczenie słuchu muzycznego

– zapoznanie ze znaczeniem zwierząt hodowlanych w życiu człowieka

– rozwijanie umiejętności posługiwania się (w celowo stworzonych sytuacjach) liczebnikami w aspek­tach kardynalnym i porządkowym

Dbamy o naszą planetę

-  kształtowanie świadomości ekologicznej

- rozumienie konieczności ochrony środowiska przyrodniczego

- ćwiczenie pamięci, prezentowanie wyuczonego wiersza

- poznawanie zasad szanowania przyrody i zachęcanie do ich przestrzegania
– rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego

– stwarzanie sytuacji edukacyjnych wymagających liczenia, utrwalanie określeń związanych z położe­niem przedmiotów w przestrzeni

- poznawanie znaczenia drzew dla ludzi i środowiska

-  wzbogacanie słownictwa o nowe słowa, rozpoznawanie zwierząt i roślin charakterystycznych dla danego środowiska

- poznawanie informacji na temat przejawów działalności ekologicznej człowieka

- rozumienie konieczności szanowania przyrody i dbania o las

- poznawanie znaczenia nowych słów: ekolog, recykling

- kształtowanie nawyków proekologicznych

Z kulturą za pan brat – jestem kulturalny

- wzbogacenie wiedzy na temat kina, teatru, galerii sztuki

- zapoznanie z zasadami zachowania podczas wizyty w kinie i teatrze

- poznanie wybranych lalek teatralnych

- udział w krótkich inscenizacjach, ćwiczenie umiejętności aktorskich

- wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich i muzycznych

- rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie

- rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych

- wykorzystywanie ćwiczenia orientacji przestrzennej w grach i zabawach ruchowych

– rozwijanie umiejętności swobodnego poruszania się na ustalone sygnały

– wyrażanie przeżyć w aktywności plastycznej i ruchowej

– rozwijanie sprawności manualnej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej

 Zamierzenia

MARZEC

Nadchodzi wiosna

– kojarzenie zjawisk atmosferycznych z porami roku

– rozpoznawanie znaków synoptycznych

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozumienie konieczności dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych

– wdrażanie do dłuższych, logicznych wypowiedzi na określony temat; wzbogacanie słownictwa

– rozumienie informacji podawanych w prognozie pogody oraz wykorzystanie ich podczas dokony­wania wyboru odpowiedniej garderoby

– rozwijanie umiejętności wokalnych

– rozwijanie umiejętności posługiwania się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspek­tach kardynalnym i porządkowym
– porównywanie liczebności zbiorów

Wiosna tuż tuż…

– poznawanie właściwości ziemi i piasku

– wzbogacanie wiedzy na temat kwiatów doniczkowych i zasad ich pielęgnacji

– rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej

– zachęcanie do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie wiosną, wiązanie ich z aktualną porą roku

– wzbogacanie wiedzy na temat pierwszych wiosennych kwiatów

– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania oraz czytania ze zrozumieniem

– dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny

– utrwalanie nazw roślin charakterystycznych dla środowiska parku

– rozwijanie umiejętności poruszania się w przestrzeni (w rytmie muzyki)

– wyrabianie reakcji na zmiany tempa

– przezwyciężanie lęku i nieśmiałości przed wystąpieniami publicznymi

– rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej

– przybliżenie efektu odbicia i symetrii

– dostrzeganie regularności w kształtach różnych przedmiotów i na zdjęciach zwierząt

– rozwijanie obustronnej koordynacji ruchowej i sprawności manualnej

Wielkanoc –  święta, święta biją dzwony.

– wzbogacanie wiadomości na temat tradycji wielkanocnych

– rozwijanie mowy

– rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego

– wzbogacanie wiedzy przyrodniczej

– kształtowanie poczucia rytmu

– wyrabianie reakcji na określone sygnały

– rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej

– stwarzanie sytuacji edukacyjnych wymagających liczenia, utrwalanie określeń związanych z położe­niem przedmiotów w przestrzeni

 ZAMIERZENIA  grupa I

Luty 2021r.

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • uświadomienie obecności i roli powietrza w życiu człowieka;
  • rozumienie pojęcia czyste powietrze;
  • wczuwanie się w emocje drugiej osoby i rozpoznawanie ich;
  • poszerzanie słownika czynnego o słowa: zawierucha, wicher, zefirek;
  • rozumienie pojęć przyrodniczych;
  • ćwiczenia komunikacji w oparciu o piosenkę i wiersz;
  • odnajdywanie w otoczeniu kształtu koła;
  • doskonalenie spostrzegawczości;
  • kształtowanie poszanowania dla środowiska;
  • rozwijanie doświadczeń sensorycznych;
  • aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych i muzycznych;
  • wdrażanie do przestrzegania reguł;
  • poznanie kolejności działań technicznych podczas sadzenia roślin do ziemi i wody;
  • ćwiczenie rozróżniania kolorów;
  • nabywanie gotowości do pomocy rodzicom w sadzeniu i pielęgnacji roślin;
  • rozumienie znaczenia wody dla życia na Ziemi;
  • uświadamianie potrzeby racjonalnego i oszczędnego gospodarowania wodą w codziennych sytuacjach;
  • rozwijanie zainteresowań badawczych;
  • wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego;
  • doskonalenie kompetencji językowych;
  • kształtowanie postawy zaciekawienia otaczającym światem;
  • umiejętność postępowania w styczności z ogniem;
  • nauka rozpoznawania niebezpieczeństwa;
  • ćwiczenie w klasyfikowaniu i segregowaniu przedmiotów;
  • zapoznanie z instrumentem muzycznym – harfą;
  • dostrzeganie podobieństw między dźwiękami instrumentów a odgłosami natury;
  • budzenie wrażliwości muzycznej;
  • zdobywanie nowych doświadczeń z materiałem sypkim;
  • rozwijanie zdolności kreowania obrazu z dostępnych materiałów przyrodniczych;
  • ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z porażką;
  • rozróżnianie i nazywanie pojazdów powietrznych;
  • kształtowanie postawy akceptacji siebie i swoich emocji;
  • wyrażanie samoekspresji w różnych formach aktywności;
  • rozwijanie umiejętności językowych;
  • ćwiczenie umiejętności budowania wypowiedzi z użyciem przymiotników;
  • nabieranie odwagi w kontaktach językowych z ludźmi odmiennej narodowości;
  • nabywanie zdolności matematycznych podczas zabaw z kodowaniem;
  • doskonalenie umiejętności zapamiętywania;
  • umiejętność wykorzystania własnych zdolności podczas zabaw;
  • próba rozumienia zjawiska rozchodzenia się fal dźwiękowych;
  • ozwijanie umiejętności odtwarzania rytmu i melodii głosem i ruchem;
  • rozwijanie zamiłowania do śpiewu i zabaw rytmicznych;
  • zapoznanie z pojęciem maska karnawałowa;
  • rozwijanie pomysłowości i kreatywności podczas przygotowywania maski;
  • czerpanie satysfakcji z zabaw plastycznotechnicznych;
  • poznanie zawodu fryzjera oraz przedmiotów używanych w trakcie pracy;
  • nabywanie odwagi;
  • budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby;
  • doskonalenie umiejętności językowych;
  • wzbogacanie słownictwa o wyrazy związane z karnawałem;
  • ćwiczenie uważnego słuchania poleceń i stosowania się do nich;
  • nazywanie dekoracji karnawałowych i odróżnianie ich kształtów;
  • kształtowanie wyobraźni przestrzennej;
  • ćwiczenie w układaniu, odtwarzaniu rytmów;
  • dostrzeganie zmian charakteru muzyki;
  • dostosowanie ruchów tanecznych do tempa;
  • wyzwalanie naturalnej ekspresji w tańcu;
  • pobudzanie percepcji wzrokowej i dotykowej;
  • rozwój umiejętności manualnych;
  • doświadczanie pracy z różnorodnym materiałem.

Zadania do codziennej realizacji:

  • Zabawy dowolne w sali:
  • zachęcanie do korzystanie z jej wyposażenia;
  • zachęcanie do zabaw grupowych w kącikach zainteresowań;
  • wdrażanie do porozumiewania się umiarkowanym głosem;
  • zachęcanie dzieci do zabawy samodzielnie wybranymi zabawkami, dbanie o zgodną i bezpieczną zabawę;
  • stwarzanie miłej atmosfery;
  • zachęcanie do używania imion kolegów i koleżanek podczas zabawy.
  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań:
  • indywidualne kontakty N. z dziećmi;
  • kształtowanie umiejętności zgodnej zabawy;
  • zachęcanie do korzystania z kącika czytelniczego;
  • wdrażanie do odkładania zabawki na miejsce po skończonej zabawie;
  • wdrażanie do porozumiewania się spokojnym, konwersacyjnym tonem;
  • budowanie radosnej atmosfery;
  • zachęcanie dzieci do zgodnej zabawy;
  • stwarzanie poczucia przynależności do grupy.
  • Zabawy z powitanką „Na powitanie” – zabawa ruchowa integrująca grupę;
  • Zabawy przy muzyce ruchowo-rytmiczne rozwijające motorykę dużą, rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności ilustrowania muzyki rytmem.
  • Zabawy ruchowe rozwijające sprawność fizyczną.
  • Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
  • Słuchanie tekstów czytanych przez N., zabawy słowne, zagadki, zabawy z rymowankami rozwijanie mowy poprzez odpowiadanie na pytania, nauka uważnego słuchania, nabywanie wiedzy ogólnej.                                   

ZAMIERZENIA grupa I

Styczeń 2021r.

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • poznanie tradycji witania Nowego Roku;
  • rozwijanie umiejętności aktorskich;
  • odczuwanie wspólnej radości;
  • poznanie nazw dni tygodnia;
  • kształtowanie umiejętności tworzenia zdrobnień;
  • odczuwanie życzliwości dla innych osób;
  • nazywanie pór roku i przyporządkowanie im koloru;
  • dostrzeganie różnic w porach roku;
  • rozwijanie wiedzy o otaczającym świecie;
  • rozwijanie aktywności muzyczno‐ruchowej;
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez słuchanie muzyki;
  • wdrażanie do reagowania na polecenia;
  • poznanie symboli i kolorystyki dnia oraz nocy;
  • kształtowanie pojęcia regularności rytmu w organizacji czasu;
  • rozwijanie umiejętności wyrażania pory dnia w działaniach plastycznych;
  • rozumienie pojęcia rodzina;
  • nazywanie członków rodziny;
  • zacieśnianie więzi rodzinnych;
  • rozwijanie myślenia logicznego podczas rozwiązywania zagadek;
  • stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
  • rozumienie konieczności szanowania ludzi bez względu na płeć;
  • odnajdywanie kształtów w przedmiotach wokół nas;
  • rozwijanie spostrzegawczości;
  • zachęcanie do rozmowy z bliskimi o tym, jakich przedmiotów używają na co dzień;
  • eksperymentowanie z dźwiękiem;
  • rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości słuchowej;
  • kształtowanie świadomości dotyczącej dbania o słuch;
  • rozwijanie pomysłowości i kreatywności;
  • doskonalenie sprawności manualnych;
  • kształtowanie poczucia konieczności poszanowania zabawek;
  • zapoznanie z zasadami bezpiecznych zabaw zimowych;
  • kształtowanie świadomości o zagrożeniach występujących na lodzie i śniegu;
  • przybliżenie znaczenia słowa olimpiada;
  • ćwiczenie umiejętności na sylaby;
  • wdrażanie do uważnego słuchania poleceń;
  • porównywanie elementów i posługiwanie się pojęciami duży, mały;
  • umiejętność odróżniania pary od jednostki;
  • przybliżanie wartości zabawy w parach;
  • taniec cwałem bocznym po kole;
  • kształtowanie motoryki w zakresie zwinności;
  • zgodne współdziałanie w zabawie;
  • poznanie korzyści dla organizmu wynikających z zabaw na śniegu;
  • kształtowanie inwencji twórczej;
  • wyzwalanie pozytywnych emocji podczas wspólnej zabawy;
  • uświadamianie zagrożeń płynących ze świata ludzi i zwierząt;
  • nauka unikania zagrożeń;
  • poszerzanie wiedzy na temat bezpiecznego organizowania zabaw na dworze;
  • poznawanie zmysłów smaku i zapachu;
  • określanie cech przedmiotów za pomocą przymiotników;
  • rozwijanie poczucia przynależności do grupy;
  • szeregowanie elementów od najmniejszego do największego;
  • ćwiczenie umiejętności zachowania się podczas spotkania z nieznanym psem;
  • dbanie o siebie w każdej sytuacji;
  • poznanie własnych możliwości ruchowych;
  • doskonalenie umiejętności wykonywania coraz trudniejszych zadań;
  • poznanie przyczyn przeziębienia jako następstwa niedostosowania ubioru do pory roku;
  • tworzenie przestrzennych kompozycji;
  • stworzenie atmosfery opartej na życzliwości, przyjaźni, wzajemnej pomocy;

Zadania do codziennej realizacji:

•          Zabawy dowolne w sali:

-zachęcanie do korzystanie z jej wyposażenia;

-zachęcanie do zabaw grupowych w kącikach zainteresowań;

-wdrażanie do porozumiewania się umiarkowanym głosem;

-zachęcanie dzieci do zabawy samodzielnie wybranymi zabawkami, dbanie o zgodną i bezpieczną zabawę;

-stwarzanie miłej atmosfery;

-zachęcanie do używania imion kolegów i koleżanek podczas zabawy.

•          Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań:

-indywidualne kontakty N. z dziećmi;

-kształtowanie umiejętności zgodnej zabawy;

-zachęcanie do korzystania z kącika czytelniczego;

-wdrażanie do odkładania zabawki na miejsce po skończonej zabawie;

-wdrażanie do porozumiewania się spokojnym, konwersacyjnym tonem;

-budowanie radosnej atmosfery;

-zachęcanie dzieci do zgodnej zabawy;

-stwarzanie poczucia przynależności do grupy.

•          Zabawy z Powitanką: Powitanka „Nasza grupa” – nawiązywanie bliższego kontaktu poprzez wspólną zabawę.

•          Zabawy przy muzyce ruchowo-rytmiczne rozwijające motorykę dużą, rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności ilustrowania muzyki rytmem.

•          Zabawy ruchowe rozwijające sprawność fizyczną.

•          Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.

•          Słuchanie tekstów czytanych przez N., zabawy słowne, zagadki, zabawy z rymowankami rozwijanie mowy poprzez odpowiadanie na pytania, nauka uważnego słuchania, nabywanie wiedzy ogólnej.     

                                 

ZAMIERZENIA grupa I

Listopad 2020

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozumienie pojęcia miejsce zamieszkania;
  • budzenie zaciekawienia okolicznym środowiskiem;
  • uczenie wyrażania szacunku do miejsca zamieszkania;
  • stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania miasta od wsi;
  • uwrażliwianie na piękno wsi ;
  • rozwijanie umiejętności określania wielkości i nazw różnych domów;
  • kształtowanie pojęcia numer domu;
  • uwrażliwianie na potrzebę znajomości adresu zamieszkania;
  • przybliżenie postaci polskiego kompozytora Fryderyka Chopina;
  • kształtowanie umiejętności słuchania muzyki poważnej;
  • uwrażliwianie na odczuwanie emocji podczas słuchania muzyki;
  • poznanie dekoracji używanych podczas świąt patriotycznych;
  • rozumienie pojęcia kokarda narodowa;
  • kształcenie postawy szacunku do historii naszego kraju;
  • zdobywanie wiedzy o tym, kto to jest patriota;
  • kształtowanie postaw patriotycznych;
  • budzenie dumy z przynależności narodowej;
  • zapoznanie z herbem Warszawy i legendą o Syrence;
  • kształtowanie zdolności opowiadania bajek;
  • rozwijanie zainteresowań legendami o Polsce;
  • przeliczanie symboli narodowych;
  • rozpoznawanie symboli narodowych;
  • rozbudzanie postaw patriotycznych;
  • wzbogacanie wiedzy społeczno-przyrodniczej;
  • uwrażliwianie na folklor;
  • nabywanie szacunku do kultury góralskiej;
  • wzbogacanie wiedzy na temat morza i jego charakterystycznych cech;
  • umiejętność skupiania się i wyciąganie wniosków;
  • rozbudzanie wrażliwości podczas działań z farbami.

Zadania do codziennej realizacji:

  • Zabawy dowolne w sali
  • zachęcanie do korzystanie z jej wyposażenia;
  • zachęcanie do zabaw grupowych w kącikach zainteresowań;
  • wdrażanie do porozumiewania się umiarkowanym głosem;
  • zachęcanie dzieci do zabawy samodzielnie wybranymi zabawkami, dbanie o zgodną i bezpieczną zabawę;
  • stwarzanie miłej atmosfery;
  • zachęcanie do używania imion kolegów i koleżanek podczas zabawy
  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
  • indywidualne kontakty N. z dziećmi;

-kształtowanie umiejętności zgodnej zabawy;

-zachęcanie do korzystania z kącika czytelniczego;

-wdrażanie do odkładania zabawki na miejsce po skończonej zabawie;

-wdrażanie do porozumiewania się spokojnym, konwersacyjnym tonem;

-budowanie radosnej atmosfery;

- zachęcanie dzieci do zgodnej zabawy;

- stwarzanie poczucia przynależności do grupy.

  • Zabawy z Powitanką: „My jesteśmy Sówki” – nawiązywanie bliższego kontaktu poprzez wspólną zabawę.
  • Zabawy przy muzyce ruchowo-rytmiczne, rozwijające motorykę dużą, rozwijające poczucie rytmu i umiejętność ilustrowania muzyki rytmem.
  • Zabawy ruchowe rozwijające sprawność fizyczną.
  • Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
  • Słuchanie tekstów czytanych przez N., zabawy słowne, zagadki, zabawy z rymowankami rozwijanie mowy poprzez odpowiadanie na pytania, nauka uważnego słuchania, nabywanie wiedzy ogólnej 

ZAMIERZENIA grupa I 

Październik 2020

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • poznanie znaczenia empatii jako ważnej wartości;
  • umiejętność rozpoznawania i nazywania roślin jako elementów przyrody;
  • uwrażliwianie na piękno przyrody otaczające człowieka;
  • wychowanie do poszanowania środowiska przyrodniczego;
  • tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
  • poznanie oznak jesieni występujących w przyrodzie;
  • nabieranie sprawności motoryki małej;
  • rozumienie pojęć mały, duży;
  • kształtowanie umiejętności określania cech wielkościowych przedmiotów z użyciem określeń mały, duży;
  • wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych ludzi;
  • zapoznanie z instrumentem muzycznym – kołatką;
  • wzbudzenie zainteresowania instrumentami muzycznymi;
  • ukazanie możliwości wykorzystania nietypowych pomocy związanych z porą roku do zabaw i ćwiczeń;
  • poznanie malarstwa o tematyce jesiennej;
  • rozbudzanie zainteresowania eksperymentowaniem z kolorem farby;
  • kreowanie umiejętności wyrażania siebie w pracy plastycznej;
  • poszerzanie wiadomości dotyczących zwierząt leśnych;
  • nabywanie empatycznego stosunku do świata zwierząt;
  • czerpanie przyjemności ze wspólnej eksploracji otoczenia;
  • zdobywanie wiedzy na temat środowiska przyrodniczego (mysz polna);
  • stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
  • czerpanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych;
  • nabywanie umiejętności posługiwania się określeniami: wysoki / niski, wyższy / niższy, wysoko / nisko;
  • wspomaganie w rozwijaniu zdolności określania wyglądu ze względu na kształt;
  • nabywanie odpowiedzialności podczas działań grupowych;
  • poznanie nowej metody uczenia się na pamięć (z użyciem symboli);
  • uwrażliwianie na muzykę;
  • konstruowanie sylwet ptaków;
  • kształtowanie umiejętności rozumienia malarstwa i jego przekazu;
  • odczuwanie poczucia sprawstwa w działaniach plastycznych;
  • uświadamianie konieczności dbania o własne zdrowie;
  • określenie zasad zdrowego odżywiania;
  • poznanie znaczenia zwrotu ubierać się na cebulkę;
  • zapoznanie się z wyglądem dyni;
  • kształtowanie umiejętności opisywania go słowami;
  • kształtowanie zainteresowań darami jesieni poprzez zabawy językowe;
  • tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
  • utrwalanie nazw figur geometrycznych (koło, trójkąt, kwadrat);
  • dostrzeganie kształtu koła w środowisku przyrodniczym;
  • stwarzanie okazji do wspólnego dostrzegania piękna przyrody;
  • muzykowanie z użyciem darów jesieni: kasztanów;
  • kształtowanie umiejętności opracowywania ruchów do piosenki;
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej;
  • łączenie pojęć dobry / zły z kolorami;
  • tworzenie sytuacji sprzyjających przeżywaniu piękna lasu i jego darów jesienią;
  • wzbogacanie doświadczeń plastycznych;
  • rozpoznawanie wyglądu, smaku i koloru owoców i warzyw;
  • kształtowanie prawidłowych nawyków dbania o swoje zdrowie;
  • wzbudzanie zainteresowania otaczającym światem;
  • zdobywanie wiadomości o kapuście;
  • tworzenie okazji do eksperymentowania z produktami spożywczymi;
  • tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
  • zdobywanie wiadomości na temat kukurydzy i produktów z niej powstałych;
  • umiejętność nazywania produktów spożywczych;
  • rozumienie znaczenia warzyw dla zdrowia;
  • poznanie owoców i ich nazw;
  • umiejętność rozróżniania owoców;
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej;
  • nabieranie wiary we własne umiejętności muzyczne;
  • wykorzystanie ziemniaka jako materiału do prac plastycznych;
  • kształtowanie pomysłowości i twórczości; rozwijanie umiejętności społecznych.

Zadania do codziennej realizacji:

  • Zabawy dowolne w sali:
  • nawiązywanie bliższego kontaktu poprzez wspólną zabawę;
  • zachęcanie dzieci do wspólnych zabaw i dzielenia się zabawkami;
  • zgodne współdziałanie z innymi w zabawie;
  • muzykowanie poznanymi instrumentami;
  • zachęcanie do eksploracji kącika przyrodniczego;
  • zachęcanie do korzystania z kącika plastycznego;
  • budzenie zaciekawienia zabawą innych dzieci;
  • zachęcanie do utrzymywania porządku w sali;
  • zachęcanie do zwracania się do siebie po imieniu podczas zabawy;
  • zachęcanie do rozmowy z dorosłym o trudnościach podczas zabawy.

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • Zabawy z Powitanką: „Nasza grupa” – nawiązywanie bliższego kontaktu poprzez wspólną zabawę.
  • Zabawy przy muzyce; ruchowo-rytmiczne, rozwijające motorykę dużą, rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności ilustrowania muzyki rytmem.
  • Zabawy ruchowe rozwijające sprawność fizyczną.
  • Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
  • Słuchanie tekstów czytanych przez N., zabawy słowne, zagadki, zabawy z rymowankami – rozwijanie mowy poprzez odpowiadanie na pytania, nauka uważnego słuchania, nabywanie, utrwalanie wiedzy ogólnej.

 

ZAMIERZENIA grupa I

Wrzesień 2020

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • zapoznanie dzieci z N.;
  • poznawanie rozkładu sali i pomieszczeń przedszkolnych;
  • stwarzanie przyjaznej atmosfery w nowej sytuacji dla dziecka;
  • rozpoznawanie swojego znaczka w różnych miejscach sali;
  • stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
  • zachęcanie do zwracania się do siebie po imieniu;
  • poznanie wyposażenia łazienki;
  • umiejętność dobierania elementów zbioru ze względu na ich przeznaczenie;
  • kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w grupie;
  • poznanie określeń na górze, na dole i rozwijanie orientacji na kartce;
  • wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych proszę, dziękuję;
  • tworzenie sytuacji sprzyjających zgodnemu współdziałaniu podczas zajęć ruchowych;
  • posługiwanie się nazwami podstawowych kolorów;
  • uczenie się wykonywania czynności porządkowych;
  • tworzenie sytuacji prowadzących do rozwoju samodzielności;
  • rozumienie i utrwalenie znaczenia pojęcia uprzejmość i kreowanie sytuacji do poznania wartości społecznych;
  • kształtowanie umiejętności uprzejmego zachowania się w każdej sytuacji;
  • stwarzanie sytuacji zwiększających poczucie własnej wartości;
  • rozumienie pojęcia para i umiejętność jego odzwierciedlania w różnych kontekstach zabawowych;
  • stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
  • rozumienie i wykonywanie poleceń słownych;
  • rozumienie potrzeby używania słów proszę, dziękuję, przepraszam;
  • doskonalenie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie;
  • budowanie poczucia przynależności grupowej;
  • rozumienie potrzeby obecności osoby dorosłej w życiu dziecka;
  • kształcenie słuchu muzycznego;
  • wspomaganie dziecka w nabywaniu umiejętności wyrażania potrzeb;
  • poznanie zawodów ludzi pracujących w przedszkolu;
  • rozwijanie plastycznej inwencji twórczej;
  • nabywanie szacunku do pracy innych ludzi;
  • poznanie zasad dotyczących bezpiecznego poruszania się po drodze;
  • kształtowanie umiejętności dzielenia się przestrzenią z innymi osobami oraz nawiązywania z nimi bliskiego kontaktu;
  • zachęcanie do swobodnego wypowiadania się w czasie zabaw;
  • poznanie zasad prawidłowego przechodzenia przez jezdnię;
  • stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
  • zachęcanie do wspólnej zabawy;
  • zapoznanie z zasadami funkcjonowania w grupie;
  • kształtowanie umiejętności używania liczb porządkowych: pierwszy, drugi, trzeci;
  • zwracanie uwagi na przestrzeganie ustalonych zasad grupowych;
  • poznanie instrumentu (grzechotki) oraz jego dźwięku;
  • nabywanie doświadczeń wyrażania opowieści ruchem;
  • kształtowanie postawy poszanowania dla wytworów własnych i innych ludzi;
  • poznanie właściwości piasku;
  • nabywanie umiejętności wykorzystania piasku w zabawach plastycznych;
  • rozwijanie pasji poszukiwania i eksperymentowania z surowcem naturalnym;
  • zdobywanie wiedzy na temat nazewnictwa odzieży;
  • kształtowanie poczucia odpowiedzialności za własną odzież;
  • tworzenie sytuacji sprzyjających aktywności fizycznej;
  • nabywanie wiedzy na temat niebezpieczeństw grożących w domu;
  • kształtowanie umiejętności układania historyjki obrazkowej według kolejności zdarzeń;
  • rozwijanie zainteresowania literaturą dla dzieci;
  • poznanie pracy policjanta, utrwalanie numeru alarmowego;
  • kształtowanie myślenia logicznego, klasyfikowanie przedmiotów;
  • uświadamianie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa w sytuacji zagrożenia;
  • poznanie zawodu lekarza;
  • kształtowanie poczucia przynależności do grupy;
  • przełamywanie lęku przed wizytą u lekarza podczas zabaw ruchowo-naśladowczych;
  • poznanie zawodu strażaka;
  • wzbudzanie szacunku dla pracy strażaka;
  • wyrażanie ekspresji twórczej podczas prac konstrukcyjnych.

Zadania do codziennej realizacji:

  • Zabawy dowolne w sali:
  • poznawanie jej wyposażenia;
  • zachęcanie do zabaw grupowych w kącikach zainteresowań;
  • wdrażanie do porozumiewania się umiarkowanym głosem;
  • zachęcanie dzieci do zabawy samodzielnie wybranymi zabawkami;
  • dbanie o zgodną i bezpieczną zabawę;
  • stwarzanie miłej atmosfery integrującej grupę;
  • zachęcanie do używania imion kolegów i koleżanek podczas zabawy;
  • układanie puzzli związanych z tematem dnia.
  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań:
  • indywidualne kontakty N. z dziećmi;
  • kształtowanie umiejętności zgodnej zabawy;
  • zachęcanie do eksplorowania sali;
  • zachęcanie do korzystania z kącika czytelniczego;
  • wdrażanie do odkładania zabawki na miejsce po skończonej zabawie;
  • budowanie radosnej atmosfery;
  • utrwalanie nawyku porozumiewania się spokojnym, umiarkowanym głosem podczas zabawy;
  • zachęcanie dzieci do zgodnej zabawy;
  • stwarzanie warunków do organizowania czasu wolnego;
  • stwarzanie poczucia przynależności do grupy.
  • Zabawy z powitankami: „Witaj” / „Witam cię w przedszkolu”, „Nasza grupa” – wzajemne poznanie się, nawiązanie serdecznego kontaktu.
  • Zabawy ruchowo-rytmiczne przy muzyce – rozwijające motorykę dużą, poczucie rytmu i umiejętność ilustrowania muzyki rytmem.
  • Zabawy ruchowe rozwijające sprawność fizyczną.
  • Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
  • Słuchanie tekstów czytanych przez N., zabawy słowne, zagadki, zabawy z rymowankami – rozwijanie mowy przez odpowiadanie na pytania, nauka uważnego słuchania, nabywanie wiedzy ogólnej.

 

W każdy poniedziałek – zajęcia wprowadzające i utrwalające wartość (uprzejmość, odpowiedzialność).

W każdy wtorek – praca z dziećmi według Metody Dobrego Startu.

W co drugą środę – zajęcia z wykorzystaniem kodowania.

W każdy czwartek – zestaw ćwiczeń gimnastycznych.                                                                                                                                                                
 

Zamierzenia

MARZEC

Nadchodzi wiosna

– kojarzenie zjawisk atmosferycznych z porami roku

– rozpoznawanie znaków synoptycznych

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozumienie konieczności dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych

– wdrażanie do dłuższych, logicznych wypowiedzi na określony temat; wzbogacanie słownictwa

– rozumienie informacji podawanych w prognozie pogody oraz wykorzystanie ich podczas dokony­wania wyboru odpowiedniej garderoby

– rozwijanie umiejętności wokalnych

– rozwijanie umiejętności posługiwania się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspek­tach kardynalnym i porządkowym
– porównywanie liczebności zbiorów

Wiosna tuż tuż…

– poznawanie właściwości ziemi i piasku

– wzbogacanie wiedzy na temat kwiatów doniczkowych i zasad ich pielęgnacji

– rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej

– zachęcanie do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie wiosną, wiązanie ich z aktualną porą roku

– wzbogacanie wiedzy na temat pierwszych wiosennych kwiatów

– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania oraz czytania ze zrozumieniem

– dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny

– utrwalanie nazw roślin charakterystycznych dla środowiska parku

– rozwijanie umiejętności poruszania się w przestrzeni (w rytmie muzyki)

– wyrabianie reakcji na zmiany tempa

– przezwyciężanie lęku i nieśmiałości przed wystąpieniami publicznymi

– rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej

– przybliżenie efektu odbicia i symetrii

– dostrzeganie regularności w kształtach różnych przedmiotów i na zdjęciach zwierząt

– rozwijanie obustronnej koordynacji ruchowej i sprawności manualnej

Wielkanoc –  święta, święta biją dzwony.

– wzbogacanie wiadomości na temat tradycji wielkanocnych

– rozwijanie mowy

– rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego

– wzbogacanie wiedzy przyrodniczej

– kształtowanie poczucia rytmu

– wyrabianie reakcji na określone sygnały

– rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej

– stwarzanie sytuacji edukacyjnych wymagających liczenia, utrwalanie określeń związanych z położe­niem przedmiotów w przestrzeni                                                            

Linki

d

 

 

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.