Wilczki
Tygryski
Stokrotki
Sówki
Uśmiechnięte chmurki

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat."
Janusz Korczak

Przedszkole 172
im. Danuty Wawiłow
01-149 Warszawa
ul.Żytnia 71

tel/fax.22 632 63 63

Tego się uczymy

Wierszyk na pasowanie:

Chociaż z nas maluchy, to już dzielne zuchy!

Nasze znaczki znamy, zasad przestrzegamy.

Zgodnie się bawinmy.

Na leżaczkach śpimy.

Nowe rzeczy poznajemy.

Obiadki ze smakiem jemy.

Chodzimy na spacery.

Liczymy: jeden, dwa, trzy, cztery!

Na instrumentach gramy.

I piosenki śpiewamy.

Lekcje muzyki Pani Rytmiki - Muzyczne zagadki żyrafy Matyldy

A OTO KOLEJNA „DAWKA RUCHU” NA MIĘŚNIE I STAWY DLA CAŁEJ RODZINY

1.Stajemyw lekkim rozkroku, ramiona uniesione w górę. Poruszamyramionami kołysząc się na boki. Na hasło „bardzo silny wiatr” zataczamy koło od góry do dołu (do skłonu) i wracamy do pozycji wyjściowej.

2.Stajemy przodem do ściany, dłonie na ścianiezwrócone palcami do siebie.Uginamy łokcie i prostujemy (pompka na ścianie).

3.Stajemy przodem do ściany, dłonie na ścianiezwrócone palcami do siebie. Odpychamy się i klaszczemy przed sobąi wracamy do pozycji wyjściowej.

4.Chusta (apaszka) podrzucamy i chwytamy, ale po każdym podrzucie robimy przysiad i łapiemy.

5.Skaczemy jak zajączki, na hasło „Lis”zajączki chowają się, czyli: przysiad podparty, głowa nisko opuszczona.

6.Leżymy na brzuchuuginamy nogi w kolanach, chwytamy dłońmi za stopy, unosimy tułów i wykonujemy kołyskę.

7.Zamieniamy się w małe “Wróbelki” i podskakujemy (drobnymi podskokami) obunóż w miejscu, do przodu,do tyłui na boki.

8.Małe kaczuszki robimy przysiad, chwytamy się zakostki, nogi są w delikatnym rozkroku maszerujemy do przodu, unosząc raz lewą raz prawą nogę.

9.Leżymy bokiem, podpieramy na jednej ręce i obchodzimy nogami po obwodzie koła (jedno koło w jedną stronę, następnie zmieniamy rękę i zataczamy koło w drugą stronę).

10.Kręcimy skakanką (liną) -na takiej długości na jaką pozwalają nam domowe warunki) a dziecko próbuje ją przeskoczyć. W miarę nabywanej wprawy kręcimy coraz szybciej.

11.Przysiady: w pozycji wyprostowanej uginamy nogi w kolanach, następnie prostujemy. Pilnujemy prawidłowej postawy, plecy prosto, ręce wyciągnięte do przodu, nogi złączone.

12.„Niedźwiedź zasypia” siadamy skulenie, głowa zbliżona do kolan wydech. Następnie siadamy w siadzie prostym, ramiona wznosimy w górę wdech

ŻYCZĘ UDANEJZABAWY mgr Anna Adamczyk

KILKA ZABAW DLA PRAWIDŁOWEGO ROZWOJU STÓP

„Żuraw”-dziecko chodziz wysoko unoszonymi kolanami i maksymalnie obciągniętymi stopami, naśladują polujące żurawie.

„Granie na pianinie i bębenku”-dziecko siedzi w siadzie skulnym podpartym (ręce na podłodze za plecami), stopy na podłodze. Na hasło „gramyna pianinie” uderzalekko palcamistóp o podłogę, na hasło „gramyna bębenku”  uderza lekko pietami o podłogę.

„Zbuduj wieżęz klocków”-dziecko siedziwsiadzie skulnym podpartym, zadaniem dziecka jest zbudowanie z klocków za pomocą stóp wieży.

„Bicie brawa stopami”–dziecko leżyna plecach, ręce odsunięte w bok, unosi ugięte nogi i rozchyla na boki kolana, stopy podeszwami do siebie „biją brawa”.

„Odkurzacze”-dziecko robi porządki odkurzaczem, czyli palcami stóp zbierarzeczy leżące na podłodze (mogą to być np.kasztany, woreczki, skarpety, klocki, maskotki) i wrzuca dopojemnika.

„Mycie się”-dziecko„po ciężkiej pracy” –dbając o higienę, przystępują do mycia całego ciała za pomocą stóp (stopy to mydło).

„Wycieranie się po myciu”-dzieckopo dokładnym umyciu się, przystępują do wycierania, używając stóp jako ręcznika. Następnie zmiana nóg.

„Chód baletnicy”–dziecko chodzistawiając najpierw palce potem pięty.

„Czytanie gazety”-dziecko siedzi na krześle, przed nim leży rozłożona gazeta. Dziecko palcami stóp składa gazetę i następnie rozkłada.

„Rozrywanie gazety”–dziecko siedzi na krześle, przed nim leży gazeta, zadaniem dzieckajest porozrywać gazetę na kawałki palcami stóp.

„Zbieranie śmieci”-dziecko chodzą  i zbierapalcami stóp wszystkie leżące kawałki gazety i wrzuca je do pudełka.

„Chorągiewki”-dziecko siedziw siadzieskulnympodpartym, palcami stopy chwyta skarpetkę i kładziesię na plecach unosi wysoko nogę i machanią jak chorągiewką. Można robić zmiany: prawa, lewa noga. Można ćwiczyć równocześnie obie nogi.

„Schowaj skarpetę”-dziecko siedziw siadzieskulnympodpartym, przed nimi leży skarpeta,palcami stóp obu nóg chwyta skarpetę i zwija tak aż skarpeta schowa się pod  stopy,zostanie „połknięta”. Pięt nie wolno w tym czasie odrywać od podłogi, ani też ich przesuwać!.

„Pożegnanie części ciała”-dziecko siedzi prosto (najlepiej przy ścianie), obejmuje stopę rękoma i powoli, dotykapalcami stopy kolejno brody, nosa, czoła, uszu i barków. Ćwiczymy na przemian, raz jedna nogą, potem drugą.

„Pożegnanie”-dziecko siedzi w siadzie prostym podpartym na podłodze,nogi wyciągnięte do przodu i złączone. Na sygnał „pa, pa” wykonujestopami powoli ruchy w kierunku podłogi i do siebie (w dół i w górę).

WSZYSTKIE ĆWICZENIA WYKONUJEMY BOSO!!ŻYCZĘ UDANEJ ZABAWY     

mgr Anna Adamczyk

https://www.p172.przedszkola.net.pl/fileget/ptak-nuty.jpgLekcje muzyki Pani Rytmiki - wiosenna piosenka żyrafy Matyldy

 

Aby pobrać książeczkę, wystarczy kliknąć poniżej :)

 

DLA RODZICÓW I DZIECI ABY POSTAWA CIAŁA BYŁA PRAWIDŁOWA
Ćwiczenia na kolana aby nóżki były zgrabne

1. Leżenie na plecach, kończyny dolne ugięte w stawach kolanowych, między stopami piłka gumowa, ramiona wyprostowane w górze, przeniesienie piłki w tył za głowę i chwyt piłki dłońmi, powrót do leżenia, tułów z kończynami dolnymi ugiętymi w stawach kolanowych, ramiona z piłką pozostają wyprostowane za głową, skłon tułowia w przód z rękami wyciągniętymi przed siebie – włożenie piłki gumowej między stopy.
2. Siad skulny podparty - klaskanie podeszwami stóp.
3. Siad skrzyżny, dłonie na kolanach - spychanie kolan w dół ciężarem ciała i siłą ucisku rąk.
4. Siad skrzyżny wstawanie z nogami skrzyżowanymi.
5. Siad skrzyżny, ramiona wzdłuż tułowia, przejście do leżenia tyłem i powrót.
6. Siad prosty, piłka między kolanami, ręce oparte za plecami – unoszenie bioder w górę i powrót do siadu.
7. W siadzie stopy podeszwami opierają się o siebie, dłonie trzymają grzbiet stóp - rozpieranie kolan łokciami na zewnątrz z niewielkim opadem tułowia w przód.
8. W staniu, piłka między kolanami - podskoki trzymając piłkę kolanami.
9. Leżenie na plecach nogami do ściany, piłka między kolanami – marsz stopami po ścianie w linii pionowej.
10. Leżenie na plecach, ręce w górze, kończyny dolne ugięte w stawach kolanowych, stopy złączone, skłon tułowia w przód z równoczesnym rozchyleniem kolan na zewnątrz, stopy pozostają złączone. 11. W siadzie, stopa zamienia się w "gąbkę" - mycie ciała "gąbką" (stopą). 12. W siadzie chwyt dłońmi za stopę (raz lewą, raz prawą) dotykanie palcami stóp do nosa.

ŻYCZĘ UDANEJ ZABAWY
mgr Anna Adamczyk

Lekcje muzyki Pani Rytmiki - piosenka o wielkanocnym koszyczku

 

Drodzy rodzice oto kilka ważnych informacji o płaskostopiu które występuje u większości dzieci.

Czym jest płaskostopie?
Płaskostopie to zniekształcenie podeszwy stopy polegające na obniżeniu jej fizjologicznych sklepień. Wyróżnia się dwa rodzaje płaskostopia, w zależności od sklepienia, którego ono dotyczy:
- o płaskostopie podłużne, wynikające z obniżenia łuku podłużnego stopy;
- o płaskostopie poprzeczne, wynikające z obniżenia łuku poprzecznego stopy.
Prawidłowo dobrane ćwiczenia na płaskostopie pozwalają przywrócić kształt podeszwy, ograniczyć dokuczliwe objawy i zapobiec powikłaniom.

Ćwiczenia na płaskostopie

Ćwiczenia korekcyjne na płaskostopie to jedna z bardziej skutecznych metod walki z każdym rodzajem płaskostopia, szczególnie u dzieci. Ćwiczenia korekcyjne na płaskostopie należy wykonywać starannie i zgodnie z metodyką ćwiczeń;
powtarzać co najmniej 10 razy każdy ruch; ćwiczyć codziennie po 15–30 minut; stosować różnorodne ćwiczenia z wykorzystaniem przyborów; w trakcie ćwiczeń przeciw płaskostopiu wykonuje się ruchy w stawie skokowym, m.in. wyprost, zgięcie, krążenia, odwracanie, nawracanie; ruchy palców, np. chwytanie, oraz ruchy funkcjonalne, np. przenoszenie przedmiotu z punktu A do punktu B. Ćwiczenia na płaskostopie zawsze wykonuje się na boso.

Ćwiczenia na płaskostopie podłużne i poprzeczne

Płaskostopie poprzeczne polega na zmianie punktu podparcia z I kości śródstopia na kość II i III. Ćwiczenia na płaskostopie poprzeczne mają za zadanie wzmocnić osłabione mięśnie i więzadła po stronie zaburzonego łuku. Ćwiczenia na płaskostopie poprzeczne skupiają się na ćwiczeniach izometrycznych w podkurczonych pozycjach, np. trzymanie woreczków z grochem, oraz ćwiczeniach czynnych, np. podkurczanie i zdzieranie palców, chwytanie woreczków, przenoszenia woreczków, rolowanie chusteczki, unoszenie pięt, chodzenie na przyśrodkowych i bocznych krawędziach stopy. Płaskostopie podłużne w odróżnieniu od płaskostopia poprzecznego objawia się płaskim odbiciem podeszwy, powstałym w wyniku spłaszczenia wewnętrznego łuku podeszwy. Ćwiczenia na płaskostopie podłużne mają na celu podniesienie szczytu łuku i zapobieganie powikłaniom koślawo ustawionych stóp. Ćwiczenia na płaskostopie podłużne skupiają się na ruchach chwytnych palców, pracy na krawędzi bocznej stopy oraz unoszeniu brzegu wewnętrznego z jednoczesnym podkurczaniem palców.

Ćwiczenia na płaskostopie u dzieci

W pracy z dziećmi, najważniejsza jest metoda i forma pracy. Aby ćwiczenia dla dzieci na płaskostopie były atrakcyjne, warto prowadzić je w formie gier, zabaw i zadań oraz ćwiczeń z wykorzystaniem różnorodnych akcesoriów, np. kredek, woreczków, jeżyków sensorycznych, szyszek, gazety, chusteczek, a także wykorzystaniem nierównego terenu, np. chodzenie boso po piasku, trawie czy puszystym dywanie. Ćwiczenia w domu powinny być wykonywane nawet kilka razy dziennie - systematyczność jest bardzo ważna, ponieważ utrwala poprawne nawyki ruchowe. Rodzice powinni zachęcać dziecko do wspólnej zabawy. Przykładowe ćwiczenia na płaskostopie u dzieci:

1. chodzenie na piętach, palcach i zewnętrznych krawędziach,

2. zwijanie stopami ułożonej na ziemi wstążki lub tasiemki - w tym celu dziecko musi szybko podkurczać i prostować stopy,

3. sprzątania za pomocą stóp, czyli chwytania małych przedmiotów palcami stóp i wrzucania ich do wcześniej przygotowanych pudełek,

4. skarpetki – siad płaski, ręce oparte z tyłu. Zdejmowanie skarpetek bez pomocy rąk,

5. lusterko – siad płaski pod ścianą, ręce na biodrach. Dziecko przegląda się w lusterku, którym jest podeszwa raz jednej stopy, raz drugiej,

6. brawo – siad płaski, ręce oparte z tyłu. Bicie brawa stopami,

7. rysowanie – siad na krześle bez oparcia, pod stopami kartka papieru i mazaki. Chwytanie palcami jednej nogi flamastra i rysowanie określonego kształtu, później zmiana,

8. w siadzie na krzesełku lub taborecie – stawianie na zmianę jednej i drugiej stopy na palcach z wysokim unoszeniem pięty,

9. w siadzie lub staniu, stopy ustawione blisko siebie – podkurczanie i prostowanie palców stóp, wewnętrzne krawędzie stóp unoszą się,

10. w staniu chwyt woreczka lub innego miękkiego przedmiotu palcami stopy i rzut do określonego celu, np. do pudełka

11. zawieszanie i zdejmowanie chusteczki, szarfy, skarpetki z zawieszonej linki np. pomiędzy dwoma krzesełkami.

DZIECKO ZAWSZE POWINNO ĆWICZYĆ W POZYCJI SKORYGOWANEJ! (wyprostowane plecy, łopatki ściągnięte, głowa uniesiona wysoko, brzuch wciągnięty, pośladki napięte) Tu można znaleźć więcej informacji o wadach stóp.
https://www.medicover.pl/o-zdrowiu/plaskostopie-objawy-i-cwiczenia-na-plaskostopie,3827,n,2666



 

DLA RODZICÓW I DZIECI ABY POSTAWA CIAŁA BYŁA PRAWIDŁOWA
Ćwiczenia które można z dzieckiem wykonać w domu.
Państwa dzieci je doskonale znają z moich zajęć.

1.CHODZENIE na palcach, na piętach, z wysokim uniesieniem kolan, z wyrzutem nogi w tył (pięta do pośladka), z prostymi nogami (palce stóp obciągnięte), bokiem (odstawiamy jedną nogę dostawiamy drugą).
2.STOJĄC nogi razem wspięcia na palce i pięty (huśtawka na stopach).
3.STOJĄC uniesienie prawej nogi do góry i dotknięcie łokciem lewej ręki do kolana i zmiana prawej ręki łokieć do lewego kolana.
4.SIAD SKULNY (ręce oparte na podłodze za plecami) uderzanie palcami stóp i piętami o podłogę (gra na bębnie – pięty uderzają, gra na pianinie – palce).
5.SIAD PROSTY (ręce oparte na podłodze za plecami) nogi złączone, obciąganie i zadzieranie palców stóp (palce patrzą na podłogę i na buzię).
6.SIAD PROSTY (ręce oparte na podłodze za plecami) unoszenie do góry bioder i powrót do siadu.
7.SIAD PROSTY (ręce oparte na podłodze za plecami) stopy i kolana złączone stopy przekręcamy raz w prawo raz w lewo (wycieraczka w samochodzie), siad w lekkim rozkroku i palce stóp się dotykają i rozchodzą (wycieraczki się zepsuły).
8.SIAD PROSTY klaskanie raz pod jedną raz pod drugą nogą oraz pod obiema uniesionymi nogami.
9.SIAD PROSTY ręce wędrują po nogach jak najdalej do przodu i z powrotem.
10.SIAD SKRZYŻNY plecy wyprostowane ręce skrzydełka nie odrywając pośladków od podłogi staramy się dotknąć czołem do podłogi następnieuchem do kolana i stopą do ucha.
11.KLĘK PODPARTY unieść biodra do góry odrywając kolana od podłogi prostując nogi i powrót.
12.KLĘK PODPARTY palce rąk zwrócone do siebie dotykamy brodą do podłogi  unosimy do góry i robimy koci grzbiet.
13.W SIADZIE równoczesne klaskanie stopami i rękami.
14.PODPÓR TYŁEM uniesienie bioder do góry i chodzenie (pająki).
15.CZWORAKOWANIE (kolana w powietrzu tylko dłonie i stopy dotykają podłogi).
16.SIAD SKRZYŻNY ręce w górę wdech ręce w dół wydech.
ŻYCZĘ MIŁEJ ZABAWY      
mgr Anna Adamczyk

 

DLA RODZICÓW I DZIECI ABY POSTAWA CIAŁA BYŁA PRAWIDŁOWA
DRODZY RODZICE ZWRÓĆCIE SZCZEGÓLNĄ UWAGĘ  NA TO JAK SIEDZI WASZE DZIECKO  I W JAKIEJ POZYCJI SIĘ BAWI !!!  


1.    JEŚLI SIADA W SIADZIE SKRZYŻNYM (nogi zawiązane na kokardkę) – TO DOBRZE TAK TRZYMAĆ.


2.    JEŚLI SIADA NA KOLANACH ZE STOPAMI NA ZEWNĄTRZ – TO POPRAW JE JAK NAJSZYBCIEJ, NIECH USIĄDZIE W SIADZIE SKRZYŻNYM LUB W SIADZIE KLĘCZNYM ALE KONIECZNIE ZE ZŁĄCZONYMI KOLANAMI I STOPAMI (pupa siedzi na obu złączonych piętach).


3.    JEŚLI DZIECKO SIEDZI NA KRZEŚLE ZWRÓĆ UWAGĘ ABY OBIE STOPY STAŁY OBOK SIEBIE NA PODŁODZE I KĄT PROSTY BYŁ POD KOLANAMI I PLECY WYPROSTOWANE.


ZALECANE JEST DLA DZIECKA DUŻO RUCHU, SZCZEGÓLNIE NA ŚWIEŻYM POWIETRZU I JAZDA NA ROWERZE (w obecnej sytuacji zagrożenia koronawirusem oczywiście z daleka od skupisk ludzkich)


OTO KILKA ĆWICZEŃ DLA CAŁEJ RODZINKI:
I.    LEŻENIE NA PLECACH – rowerki (zataczamy nogami koła w powietrzu)
II.    CZWORAKOWANIE - np. z toczeniem piłki głową (ciało podparte tylko na dłoniach i stopach kolana w powietrzu)
III.    LEŻENIE NA PLECACH – odbijanie piłki stopami (kolana i stopy złączone razem uniesione do góry, rodzic rzuca piłkę dziecku na stopy ono ją odbija)
IV.    STANIE NA PIŁCE Z POMOCĄ (stopy mocno przylegają do piłki, rodzic asekuruje dziecko trzymając je za ręce)
V.    LEŻENIE NA BRZUCHU NA PIŁCE – turlanie się na piłce
VI.    W SIADZIE TURLANIE PIŁKI POD STOPAMI
VII.    SIAD PROSTY PIŁKA NA STOPACH – unieść nogi w górę piłka toczy się po nogach do bioder, opuścić nogi i unieść biodra w górę, piłka toczy się do stóp
VIII.    LEŻENIE NA PLECACH – kolana ugięte stopy trzymają piłkę na ścianie, toczenie stopami piłki po ścianie do góry i do dołu
IX.    SIAD PROSTY – turlanie piłki pod uniesionymi nogami z jednej strony na drugą
X.    SIAD PROSTY – podawanie piłki raz pod jedną raz pod drugą nogą
XI.    SIAD Z PIŁKĄ MIĘDZY STOPAMI – podrzucanie piłki do góry i łapanie rękami
XII.    SIAD Z PIŁKĄ MIĘDZY STOPAMI – masowanie stóp
XIII.    SIAD Z PIŁKĄ MIĘDZY NOGAMI – dziecko trzyma piłkę a rodzic próbuje ją zabrać
XIV.    SIAD KLĘCZNY – ukłon japoński (w dłoniach trzymamy piłkę, siedząc na piętach z kolanami złączonymi wysuwamy piłkę jak najdalej do przodu po podłodze)
XV.    PODPÓR TYŁEM – piłka między kolanami, stopy razem – unoszenie bioder w górę wytrzymać kilka sekund i przechodzimy z powrotem do siadu


UWAGA: W ĆWICZENIACH III – IX ZWRÓCIĆ UWAGĘ ABY KOLANA I STOPY BYŁY RAZEM ŻYCZĘ MIŁEJ ZABAWY
mgr Anna Adamczyk

Piosenka w j. angielskim "Little Snowflake"

https://www.youtube.com/watch?v=tbbKjDjMDok&ab_channel=SuperSimpleSongs-KidsSongs

Snowflake, snowflake, little snowflake. Little snowflake falling from the sky. Snowflake, snowflake, little snowflake. Falling, falling, falling, falling, falling, falling, falling, falling, falling...falling on my head. Snowflake, snowflake, little snowflake. Little snowflake falling from the sky. Snowflake, snowflake, little snowflake. Falling, falling, falling, falling, falling, falling, falling, falling, falling...falling on my nose. Snowflake, snowflake, little snowflake. Little snowflake falling from the sky. Snowflake, snowflake, little snowflake. Falling, falling, falling, falling, falling, falling, falling, falling, falling...falling in my hand. Falling on my head. Falling on my nose. Falling in my hand. Snowflake, snowflake, little snowflake...

 

Świeć gwiazdeczko, swieć" - Arka Noego 

https://www.youtube.com/watch?v=QfY50zEalz8&ab_channel=KrecikAchJoooooooooo

1. Zaprowadź mnie, prosto do Betlejem zaprowadź mnie, gdzie Bóg narodził się zaprowadź mnie, nie mogę spóźnić się

Ref: Świeć, gwiazdeczko, mała świeć do Jezusa prowadź mnie

2.Narodził się, Bóg zstąpił na Ziemie Narodził się, by uratować mnie Narodził się i nie zostawił mnie

Ref: Świeć, gwiazdeczko, mała świeć do Jezusa prowadź mnie

3. Czekaja tam, Józef i Maryja Śpiewają nam, śpiewają gloriia To gloriia, święta historii

Ref: Świeć, gwiazdeczko, mała świeć do Jezusa prowadź mnie

Zaprowadź mnie, prosto do Betlejem zaprowadź mnie, gdzie Bóg narodził się zaprowadź mnie, nie mogę spóźnić się

 

"Kolczasty jeż"

1. A w ogrodzie jeżyk śpi.

Zbudź się jeżu, zbudź.

Lecz nie podam ręki ci,

Bo mnie będziesz kłuć.

Ref.: Chociaż na grzbiecie

Jeżyk kolce ma,

To każde z dzieci

Lubi go jak ja.

2. Mój jeżyku, odwiedź nas,

Do przedszkola śpiesz.

Był już kotek gościem raz,

Może być i jeż.

 

"Budujemy dom"

Ziarenko do ziarenka

A kamyczek do kamyczka

A cegiełka do cegiełki budujemy dom

Dom niski

Dom wysoki

Sięga góry i obłoki

A w tym domu mieszka .... 

... zaproś nas.

 

Głowa, ramiona, kolana, pięty,
kolana, pięty, kolana, pięty.
Głowa, ramiona, kolana, pięty,
oczy, uszy, usta, nos.

Wypowiadając lub śpiewając powyższe słowa obiema rękami pokazujemy, część ciała, którą w danej chwili wypowiadamy.

 

Małe czerwone jabłuszko

Tańczy dziś pod drzewem z gruszką.

Za rączki się trzymają i wkoło obracają.

Za rączki się trzymają i wkoło obracają.

 

Małe czerwone jabłuszko

Tańczy pod drzewem z gruszką.

Jabłuszko podskakuje, a gruszka przytupuje.

Jabłuszko podskakuje, a gruszka przytupuje.

 

Małe czerwone jabłuszko

Tańczy pod drzewem z gruszką.

W rączki klaszcze jabłuszko

razem z dojrzałą gruszką.

W rączki klaszcze jabłuszko

razem z dojrzałą gruszką.

 

Małe czerwone jabłuszko

Tańczy pod drzewem z gruszką.

Biegną sobie dokoła, jabłuszko gruszkę woła.

Biegną sobie dokoła, jabłuszko gruszkę woła.

 

 

 

 

Linki

d

 

 

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.