Sówki
Tygryski
Stokrotki
Uśmiechnięte chmurki
Odważne Kotki

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat."
Janusz Korczak

Przedszkole 172
im. Danuty Wawiłow
01-149 Warszawa
ul.Żytnia 71

tel/fax.22 632 63 63

Zamierzenia

ZAMIERZENIA grupa II

Styczeń 2021

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • poznanie tradycji witania Nowego Roku;
  • rozwijanie umiejętności aktorskich;
  • odczuwanie wspólnejradości;
  • poznanie nazw dni tygodnia;
  • kształtowanie umiejętności tworzenia zdrobnień;
  • odczuwanie życzliwości dla innych osób;
  • nazywanie pór roku i przyporządkowanie im koloru;
  • dostrzeganie różnic w porach roku;
  • rozwijanie wiedzy o otaczającymświecie;
  • rozwijanie aktywności muzyczno‐ruchowej;
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez słuchanie muzyki;
  • wdrażanie do reagowania na polecenia;
  • poznanie symboli i kolorystyki dnia oraz nocy;
  • kształtowanie pojęciaregularności rytmu w organizacji czasu;
  • rozwijanie umiejętnościwyrażania pory dnia w działaniach plastycznych;
  • rozumienie pojęcia rodzina;
  • nazywanie członkówrodziny;
  • zacieśnianiewięzi rodzinnych;
  • rozwijanie myślenia logicznego podczas rozwiązywania zagadek;
  • stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
  • rozumienie konieczności szanowania ludzi bez względu na płeć;
  • odnajdywanie kształtów w przedmiotach wokół nas;
  • rozwijanie spostrzegawczości;
  • zachęcanie do rozmowy z bliskimi o tym, jakich przedmiotówużywają na co dzień;
  • eksperymentowanie z dźwiękiem;
  • rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości słuchowej;
  • kształtowanie świadomościdotyczącej dbania o słuch;
  • rozwijanie pomysłowości i kreatywności;
  • doskonalenie sprawności manualnych;
  • kształtowanie poczucia konieczności poszanowania zabawek;
  • zapoznanie z zasadami bezpiecznych zabaw zimowych;
  • kształtowanie świadomości o zagrożeniachwystępujących na lodzie i śniegu;
  • przybliżenie znaczenia słowa olimpiada;
  • ćwiczenie umiejętności na sylaby;
  • wdrażanie do uważnego słuchania poleceń;
  • porównywanieelementów i posługiwanie się pojęciamiduży, mały;
  • umiejętność odróżniania pary od jednostki;
  • przybliżaniewartości zabawy w parach;
  • taniec cwałem bocznym po kole;
  • kształtowanie motoryki w zakresie zwinności;
  • zgodne współdziałanie w zabawie;
  • poznanie korzyści dla organizmu wynikających z zabaw na śniegu;
  • kształtowanie inwencji twórczej;
  • wyzwalanie pozytywnych emocji podczas wspólnej zabawy;
  • uświadamianiezagrożeń płynących ze świata ludzi i zwierząt;
  • nauka unikania zagrożeń;
  • poszerzanie wiedzy na temat bezpiecznego organizowania zabaw na dworze;
  • poznawanie zmysłów smaku i zapachu;
  • określanie cech przedmiotów za pomocą przymiotników;
  • rozwijanie poczucia przynależności do grupy;
  • szeregowanie elementów od najmniejszego do największego;
  • ćwiczenie umiejętności zachowania się podczas spotkania z nieznanym psem;
  • dbanie o siebie w każdej sytuacji;
  • poznanie własnych możliwości ruchowych;
  • doskonalenie umiejętności wykonywania coraz trudniejszych zadań;
  • poznanie przyczyn przeziębienia jako następstwa niedostosowania ubioru do pory roku;
  • tworzenie przestrzennych kompozycji;
  • stworzenie atmosfery opartej na życzliwości, przyjaźni, wzajemnej pomocy;

Zadania do codziennej realizacji:

•          Zabawy dowolne w sali:

-zachęcanie do korzystanie z jej wyposażenia;

-zachęcanie do zabaw grupowych w kącikach zainteresowań;

-wdrażanie do porozumiewania się umiarkowanym głosem;

-zachęcanie dzieci do zabawy samodzielnie wybranymi zabawkami, dbanie o zgodną i bezpieczną zabawę;

-stwarzanie miłej atmosfery;

-zachęcanie do używania imion kolegów i koleżanek podczas zabawy.

•          Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań:

-indywidualne kontakty N. z dziećmi;

-kształtowanie umiejętności zgodnej zabawy;

-zachęcanie do korzystania z kącika czytelniczego;

-wdrażanie do odkładania zabawki na miejsce po skończonej zabawie;

-wdrażanie do porozumiewania się spokojnym, konwersacyjnym tonem;

-budowanie radosnej atmosfery;

-zachęcanie dzieci do zgodnej zabawy;

-stwarzanie poczucia przynależności do grupy.

•          Zabawy z Powitanką: Powitanka „Nasza grupa” – nawiązywanie bliższego kontaktu poprzez wspólną zabawę.

•          Zabawy przy muzyce ruchowo-rytmiczne rozwijające motorykę dużą, rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności ilustrowania muzyki rytmem.

•          Zabawy ruchowe rozwijające sprawność fizyczną.

•          Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.

•          Słuchanie tekstów czytanych przez N., zabawy słowne, zagadki, zabawy z rymowankami rozwijanie mowy poprzez odpowiadanie na pytania, nauka uważnego słuchania, nabywanie wiedzy ogólnej.

 

Linki

d

 

 

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.