Sówki
Tygryski
Stokrotki
Uśmiechnięte chmurki
Odważne Kotki

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat."
Janusz Korczak

Przedszkole 172
im. Danuty Wawiłow
01-149 Warszawa
ul.Żytnia 71

tel/fax.22 632 63 63

Język angielski

W tym miesiącu planowałam zająć się z przedszkolakami tematem wiosny. 

Słownictwo powtarzane: kolory podstawowe( yellow, green, orange, red, purple, brown, black) i liczby 1-5, hot/cold

Słownictwo nowe: rabbit, duck, frog, butterfly, ladybird, spring, tree, flower, sun, snail

Na początku proponuję ściągnąć karty obrazkowe, wydrukować (nie wszystkie) albo ściągnąć i pokazać na komputerze:

https://pomyslyprzytablicy.pl/2017/03/02/spring-is-coming/#more-9261

Jeśli mają już państwo wydrukowane karty, możemy teraz się nimi pobawić:

  1. Prezentacja i kilkukrotne powtórzenie. Ważne żeby była to zabawa czyli dodajemy ruch, za każdym razem robimy to inaczej- cicho, głośno, jak potwór, jak kosmita.
  2. Po szybkiej prezentacji możemy sie pobawić np. w tropienie kart (chowamy karty po całym domu i dzieciaki szukają - na razie nie oczekujmy, że dzieci będą wiedziały od razu, że duck to kaczka- możemy im podpowiedzieć ruchem czego mają szukać. Możemy także rozłożyć karty na podłodze i pobawić się w zabawę SNAP! dzieci jak najszybciej muszą 'klepnąć' daną kartę, kto zrobi to pierwszy wygrywa. Kolejną zabawą z kartami którą dzieciom możemy zaproponować to rozłożenie kart w rzędzie (6 maksymalnie) tak aby dzieci widziały w jakiej kolejności je rozkładamy i obracamy do dołu, nastepnie prosimy o znalezienie danej karty- Find duck! tu też możemy dodać ruch lub dźwięk żeby dziecku podpowiedzieć.
  3. Na koniec możemy jeszcze raz powtórzyć słowa z kartami, ale zachęcając dzieciaki żeby same nazywały karty.

Z tematyką wiosenną związane są także piosenki, które znajdą Państwo na kanale Super Simple Songs - You Tube:

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 
 
Rozdział /ilość zajęć

 

 

 

 
 
 
 
 

 

 

 

 
 
Główne cele nauczania

 

 

 

 
 
 
 
 

 

 

 

 
 
Przewidywane osiągnięcia- język czynny

 

 

 

 
 
 
 
 

 

 

 

 
 
Język bierny

 

 

 

 
 
 
 
 

 

 

 

 
 
 

 

The noisy bird (8 zajeć)

 

 
 

 

 

 

 
 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
  •  

 

słuchanie i odgrywanie historyjki „The noisy bird story”

 

 
  •  

 

reagowanie na nowe słowa i zwroty poprzez gesty, mimikę, rozpoznanie na obrazkach

 

 
  •  

 

śpiewanie i odgrywanie piosenek „What’s that noise?”, „The noisy and the quiet song”, „On my little zoo train”

 

 
  •  

 

rozróżnianie słów „noisy” i „quiet”

 

 
  •  

 

rozpoznawanie kolorów pomarańczowego i zielonego

 

 
  •  

 

liczenie do dziesięciu

 

 
  •  

 

rozpoznawanie postaci w historyjce

 

 
  •  

 

rozróżnianie poszczególnych zwierząt i ich odgłosów

 

 
  •  

 

reagowanie na polecenia

 

 
  •  

 

uczestniczenie w grach i zabawach oraz ćwiczeniach TPR

 

 
  •  

 

rozwijanie orientacji przestrzennej, koordynacji i umiejętności ruchowych

 

 
 
 
 

 

 

 

 
 
 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

tiger

 

 

elephant

 

 

crocodile

 

 

bird

 

 

lion

 

 

snake

 

 

orange

 

 

green

 

 

noisy/quiet

 

 
 
 
 
Język utrwalany (powtarzany)

 

red

 

 

yellow

 

 

blue

 

 

pink

 

 

monkey

 

 

one-five

 

 

It’s raining.

 

 

It’s snowing.

 

 

It’s windy.

 

 

It’ s sunny

 

 
 
 
 

 

 

 

 
 
 
 
 

 

What’s missing?

 

 

animal(s)

 

 

What’s that noise?

 

 

What is it?

 

 

splashing

 

 

chasing

 

 

singing

 

 

snapping

 

 

clock

 

 

Where’s the (elephant)?

 

 

I can hear a (tiger).

 

 

Let’s go

 

 

toot , roar , squawk ,snap , fly , walk , run

 

 

Mummy bird / Baby bird

 

 

Be careful!

 

 

Watch out!

 

 

It swings in a tree.

 

 

jump

 

 

wriggle

 

 

big

 

 

hiss

 

 

zoo train

 

 

There’s (one blue bird).

 

 

in the middle

 

 

It’s time to stop!  

 

 

Polecenia i komentarze nauczyciela

 

 

Find five pink things.

 

 

Make the animal noise.

 

 

Write (the number one).

 

 
 
 
 

 

 

 

 
 
 
 
 
 

 

 

 

 
 
 

 

 

 

 
 

 

 

 

 
 
 

 

 

 

 
 

 

 

 

 
 
 

 

 

 

 
 

 

 

 

 
 
 

 

 

 

 
 

 

 

 

 
 
 

 

 

 

 
 

 

 

 

 
 
 

 

 

 

 
 
 
 

 

STYCZEŃ 2019

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 
 
Rozdział /ilość zajęć

 

 

 

 
 
 
 
 

 

 

 

 
 
Główne cele nauczania

 

 

 

 
 
 
 
 

 

 

 

 
 
Przewidywane osiągnięcia- język czynny

 

 

 

 
 
 
 
 

 

 

 

 
 
Język bierny

 

 

 

 
 
 
 
 

 

 

 

 
 
 

 

The noisy bird (8 zajeć)

 

 
 

 

 

 

 
 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
  •  

 

słuchanie i odgrywanie historyjki „The noisy bird story”

 

 
  •  

 

reagowanie na nowe słowa i zwroty poprzez gesty, mimikę, rozpoznanie na obrazkach

 

 
  •  

 

śpiewanie i odgrywanie piosenek „What’s that noise?”, „The noisy and the quiet song”, „On my little zoo train”

 

 
  •  

 

rozróżnianie słów „noisy” i „quiet”

 

 
  •  

 

rozpoznawanie kolorów pomarańczowego i zielonego

 

 
  •  

 

liczenie do dziesięciu

 

 
  •  

 

rozpoznawanie postaci w historyjce

 

 
  •  

 

rozróżnianie poszczególnych zwierząt i ich odgłosów

 

 
  •  

 

reagowanie na polecenia

 

 
  •  

 

uczestniczenie w grach i zabawach oraz ćwiczeniach TPR

 

 
  •  

 

rozwijanie orientacji przestrzennej, koordynacji i umiejętności ruchowych

 

 
 
 
 

 

 

 

 
 
 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

tiger

 

 

elephant

 

 

crocodile

 

 

bird

 

 

lion

 

 

snake

 

 

orange

 

 

green

 

 

noisy/quiet

 

 
 
 
 
Język utrwalany (powtarzany)

 

red

 

 

yellow

 

 

blue

 

 

pink

 

 

monkey

 

 

one-five

 

 

It’s raining.

 

 

It’s snowing.

 

 

It’s windy.

 

 

It’ s sunny

 

 
 
 
 

 

 

 

 
 
 
 
 

 

What’s missing?

 

 

animal(s)

 

 

What’s that noise?

 

 

What is it?

 

 

splashing

 

 

chasing

 

 

singing

 

 

snapping

 

 

clock

 

 

Where’s the (elephant)?

 

 

I can hear a (tiger).

 

 

Let’s go

 

 

toot , roar , squawk ,snap , fly , walk , run

 

 

Mummy bird / Baby bird

 

 

Be careful!

 

 

Watch out!

 

 

It swings in a tree.

 

 

jump

 

 

wriggle

 

 

big

 

 

hiss

 

 

zoo train

 

 

There’s (one blue bird).

 

 

in the middle

 

 

It’s time to stop!  

 

 

Polecenia i komentarze nauczyciela

 

 

Find five pink things.

 

 

Make the animal noise.

 

 

Write (the number one).

 

 
 
 
 

 

 

 

 
 
 
 
 
 

 

 

 

 
 
 

 

 

 

 
 

 

 

 

 
 
 

 

 

 

 
 

 

 

 

 
 
 

 

 

 

 
 

 

 

 

 
 
 

 

 

 

 
 

 

 

 

 
 
 

 

 

 

 
 

 

 

 

 
 
 

 

 

 

 
 
 
 

 

Linki

d

 

 

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.