„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat."
Janusz Korczak
W tym miesiącu planowałam zająć się z przedszkolakami tematem wiosny.
Słownictwo powtarzane: kolory podstawowe( yellow, green, orange, red, purple, brown, black) i liczby 1-5, hot/cold
Słownictwo nowe: rabbit, duck, frog, butterfly, ladybird, spring, tree, flower, sun, snail
Na początku proponuję ściągnąć karty obrazkowe, wydrukować (nie wszystkie) albo ściągnąć i pokazać na komputerze:
https://pomyslyprzytablicy.pl/2017/03/02/spring-is-coming/#more-9261
Jeśli mają już państwo wydrukowane karty, możemy teraz się nimi pobawić:
- Prezentacja i kilkukrotne powtórzenie. Ważne żeby była to zabawa czyli dodajemy ruch, za każdym razem robimy to inaczej- cicho, głośno, jak potwór, jak kosmita.
- Po szybkiej prezentacji możemy sie pobawić np. w tropienie kart (chowamy karty po całym domu i dzieciaki szukają - na razie nie oczekujmy, że dzieci będą wiedziały od razu, że duck to kaczka- możemy im podpowiedzieć ruchem czego mają szukać. Możemy także rozłożyć karty na podłodze i pobawić się w zabawę SNAP! dzieci jak najszybciej muszą 'klepnąć' daną kartę, kto zrobi to pierwszy wygrywa. Kolejną zabawą z kartami którą dzieciom możemy zaproponować to rozłożenie kart w rzędzie (6 maksymalnie) tak aby dzieci widziały w jakiej kolejności je rozkładamy i obracamy do dołu, nastepnie prosimy o znalezienie danej karty- Find duck! tu też możemy dodać ruch lub dźwięk żeby dziecku podpowiedzieć.
- Na koniec możemy jeszcze raz powtórzyć słowa z kartami, ale zachęcając dzieciaki żeby same nazywały karty.
Z tematyką wiosenną związane są także piosenki, które znajdą Państwo na kanale Super Simple Songs - You Tube:
Rozdział /ilość zajęć
|
Główne cele nauczania
|
Przewidywane osiągnięcia- język czynny
|
Język bierny
|
The noisy bird (8 zajeć)
|
słuchanie i odgrywanie historyjki „The noisy bird story”
reagowanie na nowe słowa i zwroty poprzez gesty, mimikę, rozpoznanie na obrazkach
śpiewanie i odgrywanie piosenek „What’s that noise?”, „The noisy and the quiet song”, „On my little zoo train”
rozróżnianie słów „noisy” i „quiet”
rozpoznawanie kolorów pomarańczowego i zielonego
liczenie do dziesięciu
rozpoznawanie postaci w historyjce
rozróżnianie poszczególnych zwierząt i ich odgłosów
reagowanie na polecenia
uczestniczenie w grach i zabawach oraz ćwiczeniach TPR
rozwijanie orientacji przestrzennej, koordynacji i umiejętności ruchowych
|
tiger
elephant
crocodile
bird
lion
snake
orange
green
noisy/quiet
Język utrwalany (powtarzany)
red
yellow
blue
pink
monkey
one-five
It’s raining.
It’s snowing.
It’s windy.
It’ s sunny
|
What’s missing?
animal(s)
What’s that noise?
What is it?
splashing
chasing
singing
snapping
clock
Where’s the (elephant)?
I can hear a (tiger).
Let’s go
toot , roar , squawk ,snap , fly , walk , run
Mummy bird / Baby bird
Be careful!
Watch out!
It swings in a tree.
jump
wriggle
big
hiss
zoo train
There’s (one blue bird).
in the middle
It’s time to stop!
Polecenia i komentarze nauczyciela
Find five pink things.
Make the animal noise.
Write (the number one).
|
Rozdział /ilość zajęć
|
Główne cele nauczania
|
Przewidywane osiągnięcia- język czynny
|
Język bierny
|
The noisy bird (8 zajeć)
|
słuchanie i odgrywanie historyjki „The noisy bird story”
reagowanie na nowe słowa i zwroty poprzez gesty, mimikę, rozpoznanie na obrazkach
śpiewanie i odgrywanie piosenek „What’s that noise?”, „The noisy and the quiet song”, „On my little zoo train”
rozróżnianie słów „noisy” i „quiet”
rozpoznawanie kolorów pomarańczowego i zielonego
liczenie do dziesięciu
rozpoznawanie postaci w historyjce
rozróżnianie poszczególnych zwierząt i ich odgłosów
reagowanie na polecenia
uczestniczenie w grach i zabawach oraz ćwiczeniach TPR
rozwijanie orientacji przestrzennej, koordynacji i umiejętności ruchowych
|
tiger
elephant
crocodile
bird
lion
snake
orange
green
noisy/quiet
Język utrwalany (powtarzany)
red
yellow
blue
pink
monkey
one-five
It’s raining.
It’s snowing.
It’s windy.
It’ s sunny
|
What’s missing?
animal(s)
What’s that noise?
What is it?
splashing
chasing
singing
snapping
clock
Where’s the (elephant)?
I can hear a (tiger).
Let’s go
toot , roar , squawk ,snap , fly , walk , run
Mummy bird / Baby bird
Be careful!
Watch out!
It swings in a tree.
jump
wriggle
big
hiss
zoo train
There’s (one blue bird).
in the middle
It’s time to stop!
Polecenia i komentarze nauczyciela
Find five pink things.
Make the animal noise.
Write (the number one).
|