Sówki
Tygryski
Stokrotki
Uśmiechnięte chmurki
Odważne Kotki

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat."
Janusz Korczak

Przedszkole 172
im. Danuty Wawiłow
01-149 Warszawa
ul.Żytnia 71

tel/fax.22 632 63 63

Tego się uczymy

Lekcje muzyki Pani Rytmiki - Muzyczne zagadki żyrafy Matyldy

 

A OTO KOLEJNA „DAWKA RUCHU” NA MIĘŚNIE I STAWY DLA CAŁEJ RODZINY

1.Stajemyw lekkim rozkroku, ramiona uniesione w górę. Poruszamyramionami kołysząc się na boki. Na hasło „bardzo silny wiatr” zataczamy koło od góry do dołu (do skłonu) i wracamy do pozycji wyjściowej.

2.Stajemy przodem do ściany, dłonie na ścianiezwrócone palcami do siebie.Uginamy łokcie i prostujemy (pompka na ścianie).

3.Stajemy przodem do ściany, dłonie na ścianiezwrócone palcami do siebie. Odpychamy się i klaszczemy przed sobąi wracamy do pozycji wyjściowej.

4.Chusta (apaszka) podrzucamy i chwytamy, ale po każdym podrzucie robimy przysiad i łapiemy.

5.Skaczemy jak zajączki, na hasło „Lis”zajączki chowają się, czyli: przysiad podparty, głowa nisko opuszczona.

6.Leżymy na brzuchuuginamy nogi w kolanach, chwytamy dłońmi za stopy, unosimy tułów i wykonujemy kołyskę.

7.Zamieniamy się w małe “Wróbelki” i podskakujemy (drobnymi podskokami) obunóż w miejscu, do przodu,do tyłui na boki.

8.Małe kaczuszki robimy przysiad, chwytamy się zakostki, nogi są w delikatnym rozkroku maszerujemy do przodu, unosząc raz lewą raz prawą nogę.

9.Leżymy bokiem, podpieramy na jednej ręce i obchodzimy nogami po obwodzie koła (jedno koło w jedną stronę, następnie zmieniamy rękę i zataczamy koło w drugą stronę).

10.Kręcimy skakanką (liną) -na takiej długości na jaką pozwalają nam domowe warunki) a dziecko próbuje ją przeskoczyć. W miarę nabywanej wprawy kręcimy coraz szybciej.

11.Przysiady: w pozycji wyprostowanej uginamy nogi w kolanach, następnie prostujemy. Pilnujemy prawidłowej postawy, plecy prosto, ręce wyciągnięte do przodu, nogi złączone.

12.„Niedźwiedź zasypia” siadamy skulenie, głowa zbliżona do kolan wydech. Następnie siadamy w siadzie prostym, ramiona wznosimy w górę wdech

ŻYCZĘ UDANEJZABAWY mgr Anna Adamczyk

KILKA ZABAW DLA PRAWIDŁOWEGO ROZWOJU STÓP

„Żuraw”-dziecko chodziz wysoko unoszonymi kolanami i maksymalnie obciągniętymi stopami, naśladują polujące żurawie.

„Granie na pianinie i bębenku”-dziecko siedzi w siadzie skulnym podpartym (ręce na podłodze za plecami), stopy na podłodze. Na hasło „gramyna pianinie” uderzalekko palcamistóp o podłogę, na hasło „gramyna bębenku”  uderza lekko pietami o podłogę.

„Zbuduj wieżęz klocków”-dziecko siedziwsiadzie skulnym podpartym, zadaniem dziecka jest zbudowanie z klocków za pomocą stóp wieży.

„Bicie brawa stopami”–dziecko leżyna plecach, ręce odsunięte w bok, unosi ugięte nogi i rozchyla na boki kolana, stopy podeszwami do siebie „biją brawa”.

„Odkurzacze”-dziecko robi porządki odkurzaczem, czyli palcami stóp zbierarzeczy leżące na podłodze (mogą to być np.kasztany, woreczki, skarpety, klocki, maskotki) i wrzuca dopojemnika.

„Mycie się”-dziecko„po ciężkiej pracy” –dbając o higienę, przystępują do mycia całego ciała za pomocą stóp (stopy to mydło).

„Wycieranie się po myciu”-dzieckopo dokładnym umyciu się, przystępują do wycierania, używając stóp jako ręcznika. Następnie zmiana nóg.

„Chód baletnicy”–dziecko chodzistawiając najpierw palce potem pięty.

„Czytanie gazety”-dziecko siedzi na krześle, przed nim leży rozłożona gazeta. Dziecko palcami stóp składa gazetę i następnie rozkłada.

„Rozrywanie gazety”–dziecko siedzi na krześle, przed nim leży gazeta, zadaniem dzieckajest porozrywać gazetę na kawałki palcami stóp.

„Zbieranie śmieci”-dziecko chodzą  i zbierapalcami stóp wszystkie leżące kawałki gazety i wrzuca je do pudełka.

„Chorągiewki”-dziecko siedziw siadzieskulnympodpartym, palcami stopy chwyta skarpetkę i kładziesię na plecach unosi wysoko nogę i machanią jak chorągiewką. Można robić zmiany: prawa, lewa noga. Można ćwiczyć równocześnie obie nogi.

„Schowaj skarpetę”-dziecko siedziw siadzieskulnympodpartym, przed nimi leży skarpeta,palcami stóp obu nóg chwyta skarpetę i zwija tak aż skarpeta schowa się pod  stopy,zostanie „połknięta”. Pięt nie wolno w tym czasie odrywać od podłogi, ani też ich przesuwać!.

„Pożegnanie części ciała”-dziecko siedzi prosto (najlepiej przy ścianie), obejmuje stopę rękoma i powoli, dotykapalcami stopy kolejno brody, nosa, czoła, uszu i barków. Ćwiczymy na przemian, raz jedna nogą, potem drugą.

„Pożegnanie”-dziecko siedzi w siadzie prostym podpartym na podłodze,nogi wyciągnięte do przodu i złączone. Na sygnał „pa, pa” wykonujestopami powoli ruchy w kierunku podłogi i do siebie (w dół i w górę).

WSZYSTKIE ĆWICZENIA WYKONUJEMY BOSO!!ŻYCZĘ UDANEJ ZABAWY     

mgr Anna Adamczyk

https://www.p172.przedszkola.net.pl/fileget/ptak-nuty.jpgLekcje muzyki Pani Rytmiki - wiosenna piosenka żyrafy Matyldy

 

Aby pobrać książeczkę, wystarczy kliknąć poniżej :)

 

DLA RODZICÓW I DZIECI ABY POSTAWA CIAŁA BYŁA PRAWIDŁOWA
Ćwiczenia na kolana aby nóżki były zgrabne

1. Leżenie na plecach, kończyny dolne ugięte w stawach kolanowych, między stopami piłka gumowa, ramiona wyprostowane w górze, przeniesienie piłki w tył za głowę i chwyt piłki dłońmi, powrót do leżenia, tułów z kończynami dolnymi ugiętymi w stawach kolanowych, ramiona z piłką pozostają wyprostowane za głową, skłon tułowia w przód z rękami wyciągniętymi przed siebie – włożenie piłki gumowej między stopy.
2. Siad skulny podparty - klaskanie podeszwami stóp.
3. Siad skrzyżny, dłonie na kolanach - spychanie kolan w dół ciężarem ciała i siłą ucisku rąk.
4. Siad skrzyżny wstawanie z nogami skrzyżowanymi.
5. Siad skrzyżny, ramiona wzdłuż tułowia, przejście do leżenia tyłem i powrót.
6. Siad prosty, piłka między kolanami, ręce oparte za plecami – unoszenie bioder w górę i powrót do siadu.
7. W siadzie stopy podeszwami opierają się o siebie, dłonie trzymają grzbiet stóp - rozpieranie kolan łokciami na zewnątrz z niewielkim opadem tułowia w przód.
8. W staniu, piłka między kolanami - podskoki trzymając piłkę kolanami.
9. Leżenie na plecach nogami do ściany, piłka między kolanami – marsz stopami po ścianie w linii pionowej.
10. Leżenie na plecach, ręce w górze, kończyny dolne ugięte w stawach kolanowych, stopy złączone, skłon tułowia w przód z równoczesnym rozchyleniem kolan na zewnątrz, stopy pozostają złączone. 11. W siadzie, stopa zamienia się w "gąbkę" - mycie ciała "gąbką" (stopą). 12. W siadzie chwyt dłońmi za stopę (raz lewą, raz prawą) dotykanie palcami stóp do nosa.

ŻYCZĘ UDANEJ ZABAWY
mgr Anna Adamczyk

Lekcje muzyki Pani Rytmiki - piosenka o wielkanocnym koszyczku

 

Drodzy rodzice oto kilka ważnych informacji o płaskostopiu które występuje u większości dzieci.

Czym jest płaskostopie?
Płaskostopie to zniekształcenie podeszwy stopy polegające na obniżeniu jej fizjologicznych sklepień. Wyróżnia się dwa rodzaje płaskostopia, w zależności od sklepienia, którego ono dotyczy:
- o płaskostopie podłużne, wynikające z obniżenia łuku podłużnego stopy;
- o płaskostopie poprzeczne, wynikające z obniżenia łuku poprzecznego stopy.
Prawidłowo dobrane ćwiczenia na płaskostopie pozwalają przywrócić kształt podeszwy, ograniczyć dokuczliwe objawy i zapobiec powikłaniom.

Ćwiczenia na płaskostopie

Ćwiczenia korekcyjne na płaskostopie to jedna z bardziej skutecznych metod walki z każdym rodzajem płaskostopia, szczególnie u dzieci. Ćwiczenia korekcyjne na płaskostopie należy wykonywać starannie i zgodnie z metodyką ćwiczeń;
powtarzać co najmniej 10 razy każdy ruch; ćwiczyć codziennie po 15–30 minut; stosować różnorodne ćwiczenia z wykorzystaniem przyborów; w trakcie ćwiczeń przeciw płaskostopiu wykonuje się ruchy w stawie skokowym, m.in. wyprost, zgięcie, krążenia, odwracanie, nawracanie; ruchy palców, np. chwytanie, oraz ruchy funkcjonalne, np. przenoszenie przedmiotu z punktu A do punktu B. Ćwiczenia na płaskostopie zawsze wykonuje się na boso.

Ćwiczenia na płaskostopie podłużne i poprzeczne

Płaskostopie poprzeczne polega na zmianie punktu podparcia z I kości śródstopia na kość II i III. Ćwiczenia na płaskostopie poprzeczne mają za zadanie wzmocnić osłabione mięśnie i więzadła po stronie zaburzonego łuku. Ćwiczenia na płaskostopie poprzeczne skupiają się na ćwiczeniach izometrycznych w podkurczonych pozycjach, np. trzymanie woreczków z grochem, oraz ćwiczeniach czynnych, np. podkurczanie i zdzieranie palców, chwytanie woreczków, przenoszenia woreczków, rolowanie chusteczki, unoszenie pięt, chodzenie na przyśrodkowych i bocznych krawędziach stopy. Płaskostopie podłużne w odróżnieniu od płaskostopia poprzecznego objawia się płaskim odbiciem podeszwy, powstałym w wyniku spłaszczenia wewnętrznego łuku podeszwy. Ćwiczenia na płaskostopie podłużne mają na celu podniesienie szczytu łuku i zapobieganie powikłaniom koślawo ustawionych stóp. Ćwiczenia na płaskostopie podłużne skupiają się na ruchach chwytnych palców, pracy na krawędzi bocznej stopy oraz unoszeniu brzegu wewnętrznego z jednoczesnym podkurczaniem palców.

Ćwiczenia na płaskostopie u dzieci

W pracy z dziećmi, najważniejsza jest metoda i forma pracy. Aby ćwiczenia dla dzieci na płaskostopie były atrakcyjne, warto prowadzić je w formie gier, zabaw i zadań oraz ćwiczeń z wykorzystaniem różnorodnych akcesoriów, np. kredek, woreczków, jeżyków sensorycznych, szyszek, gazety, chusteczek, a także wykorzystaniem nierównego terenu, np. chodzenie boso po piasku, trawie czy puszystym dywanie. Ćwiczenia w domu powinny być wykonywane nawet kilka razy dziennie - systematyczność jest bardzo ważna, ponieważ utrwala poprawne nawyki ruchowe. Rodzice powinni zachęcać dziecko do wspólnej zabawy. Przykładowe ćwiczenia na płaskostopie u dzieci:

1. chodzenie na piętach, palcach i zewnętrznych krawędziach,

2. zwijanie stopami ułożonej na ziemi wstążki lub tasiemki - w tym celu dziecko musi szybko podkurczać i prostować stopy,

3. sprzątania za pomocą stóp, czyli chwytania małych przedmiotów palcami stóp i wrzucania ich do wcześniej przygotowanych pudełek,

4. skarpetki – siad płaski, ręce oparte z tyłu. Zdejmowanie skarpetek bez pomocy rąk,

5. lusterko – siad płaski pod ścianą, ręce na biodrach. Dziecko przegląda się w lusterku, którym jest podeszwa raz jednej stopy, raz drugiej,

6. brawo – siad płaski, ręce oparte z tyłu. Bicie brawa stopami,

7. rysowanie – siad na krześle bez oparcia, pod stopami kartka papieru i mazaki. Chwytanie palcami jednej nogi flamastra i rysowanie określonego kształtu, później zmiana,

8. w siadzie na krzesełku lub taborecie – stawianie na zmianę jednej i drugiej stopy na palcach z wysokim unoszeniem pięty,

9. w siadzie lub staniu, stopy ustawione blisko siebie – podkurczanie i prostowanie palców stóp, wewnętrzne krawędzie stóp unoszą się,

10. w staniu chwyt woreczka lub innego miękkiego przedmiotu palcami stopy i rzut do określonego celu, np. do pudełka

11. zawieszanie i zdejmowanie chusteczki, szarfy, skarpetki z zawieszonej linki np. pomiędzy dwoma krzesełkami.

DZIECKO ZAWSZE POWINNO ĆWICZYĆ W POZYCJI SKORYGOWANEJ! (wyprostowane plecy, łopatki ściągnięte, głowa uniesiona wysoko, brzuch wciągnięty, pośladki napięte) Tu można znaleźć więcej informacji o wadach stóp.
https://www.medicover.pl/o-zdrowiu/plaskostopie-objawy-i-cwiczenia-na-plaskostopie,3827,n,2666



 

NASZE MARCOWE PRZEBOJE :)

 

Piosenka " Maszeruje Wiosna"

Tam daleko gdzie wysoka sosna

 maszeruje drogą mała wiosna.

Ma spódniczkę mini, sznurowane butki

i jeden warkoczyk krótki.

 

Maszeruje wiosna

a ptaki wokoło lecą

i świergocą głośno i wesoło.

Maszeruje wiosna w ręku

trzyma kwiat gdy go

w górę wznosi zielenieje świat !

 

Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,

na ramieniu małą torebeczkę

chętnie żuje gumę i robi balony

a z nich każdy jest zielony.

 

Maszeruje wiosna

a ptaki wokoło lecą

 i świergocą głośno i wesoło.

 

Maszeruje wiosna

 w ręku trzyma kwiat,

 gdy go w górę wznosi

zielenieje świat !

 

Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas

 każda trawka chce być już zielona.

Gdybyś zapomniała

inną drogą poszła

 zima by została mroźna.

 

Maszeruje wiosna,

 a ptaki wokoło lecą

 i świergocą głośno i wesoło.

 

Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

 

Piosenka „Leci marzec wiosny szuka"


Leci marzec wiosny szuka

Znaleźć wiosnę wielka sztuka.

Woda z dachu kap ,kap ,kap
Złap wiosenkę marcu złap.

Bo choć słońce już przypieka,
Wiosna, wiosna z przyjściem zwleka.

Woda z dachu kap, kap, kap
Złap wiosenkę marcu złap.”

 

Piosenka "Marzec czarodziej"

 

Chodzi Marzec Czarodziej po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus-pokus
I już pączki na patyku
I już trawka na śnieżniku.
Och, ten Marzec Czarodziej!


Chodzi Marzec Czarodziej po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus-pokus
Słońce rzuca swe błyskotki, że aż mruczą bazie kotki
Och, ten Marzec Czarodziej!

Chodzi Marzec Czarodziej po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus-pokus
Przez kałuże skaczą kaczki, żółte kaczki-przedszkolaczki
Och, ten Marzec Czarodziej!

Tekst piosenki: Tam daleko gdzie wysoka sosna maszeruje drogą mała wiosna. Ma spódniczkę mini, sznurowane butki i jeden warkoczyk krótki. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło lecą i świergocą głośno i wesoło. Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat gdy go w górę wznosi zielenieje świat ! Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu małą torebeczkę chętnie żuje gume i robi balony a z nich każdy jest zielony. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło lecą i świergocą głośno i wesoło. Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat gdy go w górę wznosi zielenieje świat ! Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas każda trawka chce być już zielona. gdybyś zapomniała inną drogą poszła zima by została mroźna. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło lecą i świergocą głośno i wesoło. Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,urszula,maszeruje_wiosna.html

 

Tekst piosenki: Tam daleko gdzie wysoka sosna maszeruje drogą mała wiosna. Ma spódniczkę mini, sznurowane butki i jeden warkoczyk krótki. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło lecą i świergocą głośno i wesoło. Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat gdy go w górę wznosi zielenieje świat ! Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu małą torebeczkę chętnie żuje gume i robi balony a z nich każdy jest zielony. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło lecą i świergocą głośno i wesoło. Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat gdy go w górę wznosi zielenieje świat ! Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas każda trawka chce być już zielona. gdybyś zapomniała inną drogą poszła zima by została mroźna. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło lecą i świergocą głośno i wesoło. Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,urszula,maszeruje_wiosna.html

 

Tekst piosenki: Tam daleko gdzie wysoka sosna maszeruje drogą mała wiosna. Ma spódniczkę mini, sznurowane butki i jeden warkoczyk krótki. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło lecą i świergocą głośno i wesoło. Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat gdy go w górę wznosi zielenieje świat ! Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu małą torebeczkę chętnie żuje gume i robi balony a z nich każdy jest zielony. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło lecą i świergocą głośno i wesoło. Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat gdy go w górę wznosi zielenieje świat ! Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas każda trawka chce być już zielona. gdybyś zapomniała inną drogą poszła zima by została mroźna. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło lecą i świergocą głośno i wesoło. Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,urszula,maszeruje_wiosna.html

 

 

Tekst piosenki: Tam daleko gdzie wysoka sosna maszeruje drogą mała wiosna. Ma spódniczkę mini, sznurowane butki i jeden warkoczyk krótki. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło lecą i świergocą głośno i wesoło. Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat gdy go w górę wznosi zielenieje świat ! Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu małą torebeczkę chętnie żuje gume i robi balony a z nich każdy jest zielony. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło lecą i świergocą głośno i wesoło. Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat gdy go w górę wznosi zielenieje świat ! Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas każda trawka chce być już zielona. gdybyś zapomniała inną drogą poszła zima by została mroźna. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło lecą i świergocą głośno i wesoło. Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,urszula,maszeruje_wiosna.html

DLA RODZICÓW I DZIECI ABY POSTAWA CIAŁA BYŁA PRAWIDŁOWA
Ćwiczenia które można z dzieckiem wykonać w domu.
Państwa dzieci je doskonale znają z moich zajęć.

1.CHODZENIE na palcach, na piętach, z wysokim uniesieniem kolan, z wyrzutem nogi w tył (pięta do pośladka), z prostymi nogami (palce stóp obciągnięte), bokiem (odstawiamy jedną nogę dostawiamy drugą).
2.STOJĄC nogi razem wspięcia na palce i pięty (huśtawka na stopach).
3.STOJĄC uniesienie prawej nogi do góry i dotknięcie łokciem lewej ręki do kolana i zmiana prawej ręki łokieć do lewego kolana.
4.SIAD SKULNY (ręce oparte na podłodze za plecami) uderzanie palcami stóp i piętami o podłogę (gra na bębnie – pięty uderzają, gra na pianinie – palce).
5.SIAD PROSTY (ręce oparte na podłodze za plecami) nogi złączone, obciąganie i zadzieranie palców stóp (palce patrzą na podłogę i na buzię).
6.SIAD PROSTY (ręce oparte na podłodze za plecami) unoszenie do góry bioder i powrót do siadu.
7.SIAD PROSTY (ręce oparte na podłodze za plecami) stopy i kolana złączone stopy przekręcamy raz w prawo raz w lewo (wycieraczka w samochodzie), siad w lekkim rozkroku i palce stóp się dotykają i rozchodzą (wycieraczki się zepsuły).
8.SIAD PROSTY klaskanie raz pod jedną raz pod drugą nogą oraz pod obiema uniesionymi nogami.
9.SIAD PROSTY ręce wędrują po nogach jak najdalej do przodu i z powrotem.
10.SIAD SKRZYŻNY plecy wyprostowane ręce skrzydełka nie odrywając pośladków od podłogi staramy się dotknąć czołem do podłogi następnieuchem do kolana i stopą do ucha.
11.KLĘK PODPARTY unieść biodra do góry odrywając kolana od podłogi prostując nogi i powrót.
12.KLĘK PODPARTY palce rąk zwrócone do siebie dotykamy brodą do podłogi  unosimy do góry i robimy koci grzbiet.
13.W SIADZIE równoczesne klaskanie stopami i rękami.
14.PODPÓR TYŁEM uniesienie bioder do góry i chodzenie (pająki).
15.CZWORAKOWANIE (kolana w powietrzu tylko dłonie i stopy dotykają podłogi).
16.SIAD SKRZYŻNY ręce w górę wdech ręce w dół wydech.
ŻYCZĘ MIŁEJ ZABAWY      
mgr Anna Adamczyk

 

DLA RODZICÓW I DZIECI ABY POSTAWA CIAŁA BYŁA PRAWIDŁOWA
DRODZY RODZICE ZWRÓĆCIE SZCZEGÓLNĄ UWAGĘ  NA TO JAK SIEDZI WASZE DZIECKO  I W JAKIEJ POZYCJI SIĘ BAWI !!!  


1.    JEŚLI SIADA W SIADZIE SKRZYŻNYM (nogi zawiązane na kokardkę) – TO DOBRZE TAK TRZYMAĆ.


2.    JEŚLI SIADA NA KOLANACH ZE STOPAMI NA ZEWNĄTRZ – TO POPRAW JE JAK NAJSZYBCIEJ, NIECH USIĄDZIE W SIADZIE SKRZYŻNYM LUB W SIADZIE KLĘCZNYM ALE KONIECZNIE ZE ZŁĄCZONYMI KOLANAMI I STOPAMI (pupa siedzi na obu złączonych piętach).


3.    JEŚLI DZIECKO SIEDZI NA KRZEŚLE ZWRÓĆ UWAGĘ ABY OBIE STOPY STAŁY OBOK SIEBIE NA PODŁODZE I KĄT PROSTY BYŁ POD KOLANAMI I PLECY WYPROSTOWANE.


ZALECANE JEST DLA DZIECKA DUŻO RUCHU, SZCZEGÓLNIE NA ŚWIEŻYM POWIETRZU I JAZDA NA ROWERZE (w obecnej sytuacji zagrożenia koronawirusem oczywiście z daleka od skupisk ludzkich)


OTO KILKA ĆWICZEŃ DLA CAŁEJ RODZINKI:
I.    LEŻENIE NA PLECACH – rowerki (zataczamy nogami koła w powietrzu)
II.    CZWORAKOWANIE - np. z toczeniem piłki głową (ciało podparte tylko na dłoniach i stopach kolana w powietrzu)
III.    LEŻENIE NA PLECACH – odbijanie piłki stopami (kolana i stopy złączone razem uniesione do góry, rodzic rzuca piłkę dziecku na stopy ono ją odbija)
IV.    STANIE NA PIŁCE Z POMOCĄ (stopy mocno przylegają do piłki, rodzic asekuruje dziecko trzymając je za ręce)
V.    LEŻENIE NA BRZUCHU NA PIŁCE – turlanie się na piłce
VI.    W SIADZIE TURLANIE PIŁKI POD STOPAMI
VII.    SIAD PROSTY PIŁKA NA STOPACH – unieść nogi w górę piłka toczy się po nogach do bioder, opuścić nogi i unieść biodra w górę, piłka toczy się do stóp
VIII.    LEŻENIE NA PLECACH – kolana ugięte stopy trzymają piłkę na ścianie, toczenie stopami piłki po ścianie do góry i do dołu
IX.    SIAD PROSTY – turlanie piłki pod uniesionymi nogami z jednej strony na drugą
X.    SIAD PROSTY – podawanie piłki raz pod jedną raz pod drugą nogą
XI.    SIAD Z PIŁKĄ MIĘDZY STOPAMI – podrzucanie piłki do góry i łapanie rękami
XII.    SIAD Z PIŁKĄ MIĘDZY STOPAMI – masowanie stóp
XIII.    SIAD Z PIŁKĄ MIĘDZY NOGAMI – dziecko trzyma piłkę a rodzic próbuje ją zabrać
XIV.    SIAD KLĘCZNY – ukłon japoński (w dłoniach trzymamy piłkę, siedząc na piętach z kolanami złączonymi wysuwamy piłkę jak najdalej do przodu po podłodze)
XV.    PODPÓR TYŁEM – piłka między kolanami, stopy razem – unoszenie bioder w górę wytrzymać kilka sekund i przechodzimy z powrotem do siadu


UWAGA: W ĆWICZENIACH III – IX ZWRÓCIĆ UWAGĘ ABY KOLANA I STOPY BYŁY RAZEM ŻYCZĘ MIŁEJ ZABAWY
mgr Anna Adamczyk

Tego się uczymy !!!

 

LUTY 2021

Piosenki do nauki:

„Bal baloników”

Był sobie raz balonik,

Niebieski w kropki złote.

Nie umiał wcale latać,

Choć wielką miał ochotę.

Aż przyszła noc gwiaździsta,

Noc tańca i muzyki.

Tej nocy sam karnawał

Sprzedawał baloniki.

Na złotych były nitkach,

Na cienkich, srebrnych sznurkach.

Fruwały i tańczyłyLeciutko niby piórka.

Już całe miasto tańczy

Walczyka w takt muzyki.

Wirują nad głowami

Wesołe baloniki.

Biały walczyk

Hej, biały walczyk, hop, hop, hop

Zając na śniegu znaczy trop

Zając na śniegupomyka

A my tańczymy walczyka.

A my tańczymy walczyka.

Saneczki z góry wiozą nas

Wiatr pogwizduje, szumi las

A nasze ptaki z karmnika

Tańczą białego walczyka

Tańczą białego walczyka

Hej biały walczyk, baczność, start!

Dzieci do sanek i do nart

Sikorka prosi czyżyka

Tańczmy białego walczyka

Tańczmy białego walczyka

Wiersze do nauki:

Opowieść o ośmiu kroplach”

Kapią krople z kranu, kap,

Co zwiedziły cały świat.

Pierwsza wczoraj była burzą,

Druga niewielką kałużą,

Trzecią znaleziono w pralce,

Czwarta schła na umywalce

Piąta była leśną rosą,

Szósta myła nogę bosą.

Z siódmej ktoś wycisnął poty,

No a ósmą wypił motyl.

I cóż, moje drogie panie?

Skończyłyście wszystkie w kranie!

Bal przebierańców

W kolorowe łańcuchy,

w pyzate balonykażdy kąt wsalijest przyozdobiony.

Jeszcze tylko piękne stroje wszyscy założymy,

na balu przebierańców

dzisiaj się bawim.


 

Tekst piosenki: Był sobie raz balonik Niebieski w kropki złote Nie umiał wcale latać Choć wielką miał ochotę Aż przyszła noc gwiaździsta Noc tańca i muzyki Tej nocy sam karnawał Sprzedawał baloniki Na złotych były nitkach Na srebrnych cienkich sznurkach Fruwały i tańczyły Leciutko niby piórka Już całe miasto tańczy Walczyka w takt muzyki Wirują nad głowami Wesołe baloniki

Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,domowe_przedszkole,bal_balonikow.html

 

Był sobie raz balonik Niebieski w kropki złote Nie umiał wcale latać Choć wielką miał ochotę Aż przyszła noc gwiaździsta Noc tańca i muzyki Tej nocy sam karnawał Sprzedawał baloniki Na złotych były nitkach Na srebrnych cienkich sznurkach Fruwały i tańczyły Leciutko niby piórka Już całe miasto tańczy Walczyka w takt muzyki Wirują nad głowami Wesołe baloniki

Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,domowe_przedszkole,bal_balonikow.html

 

 

 

Linki

d

 

 

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.