Wilczki
Tygryski
Stokrotki
Sówki
Uśmiechnięte chmurki

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat."
Janusz Korczak

Przedszkole 172
im. Danuty Wawiłow
01-149 Warszawa
ul.Żytnia 71

tel/fax.22 632 63 63

Zamierzenia

 

GRUDZIEŃ 2021

  • dostrzeganie i nazywanie oznak zimy;
  • dostrzeganie potrzeb innych osób podczas zabaw zimowych;
  • tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
  • kształtowanie umiejętności odróżniania fałszu od prawdy;
  • nazywanie i odróżnianie figur geometrycznych;
  • nabywanie umiejętności uważnego uczestnictwa w zajęciach;
  • rozwijanie słuchu i poczucia rytmu;
  • umiejętność tańca krokiem dostawnym;
  • wyzwalanie ekspresji twórczej;
  • uświadamianie konieczności pomocy zwierzętom leśnym podczas zimy;
  • uwrażliwianie na potrzeby zwierząt zimą;
  • wymienianie sposobów ochrony psa przed zimnem podczas spaceru;
  • rozwijanie umiejętności przeliczania;
  • nabywanie poczucia odpowiedzialności za pupila;
  • zapoznanie z instrumentem perkusyjnym – dzwonkami chromatycznymi;
  • poznanie pojęć zamrażanie i roztapianie;
  • określanie nasycenia barw z użyciem przymiotników jasny / ciemny;
  • odczuwanie sprawstwa podczas wykonywania eksperymentów;
  • określanie sposobów wyrażania miłości;
  • kształtowanie umiejętności pomagania w porządkach domowych;
  • czekanie na swoją kolej podczas rozmowy;
  • zapoznanie z zawodem i pracą listonosza;
  • określanie sytuacji / okazji, kiedy można wysłać kartkę z życzeniami;
  • nabywanie umiejętności składania życzeń;
  • zdobywanie umiejętności szacowania pojemności;
  • rozwijanie ekspresji ruchowej;
  • kształtowanie umiejętności odróżniania instrumentów muzycznych;
  • utrwalanie podstawowych kolorów;
  • usprawnianie zdolności manualnych podczas przygotowywania ozdób na choinkę;
  • czerpanie przyjemności z obdarowywania prezentami ;
  • odczytywanie sygnałów niewerbalnych – ton głosu, gesty, wyraz twarzy jako podstawa do rozpoznawania emocji;
  • nazywanie emocji;
  • przybliżenie wiadomości o życiu i postaci Mikołaja;
  • utrwalanie nazw części ciała;
  • składanie obrazka z części;
  • poznanie historii stajenki i szopki bożonarodzeniowej;
  • śpiewanie kolęd umiarkowanym głosem;
  • zapoznanie ze zwyczajami związanymi z Bożym Narodzeniem;

 

 

 

     LISTOPAD 2021

  • rozumienie pojęcia miejsce zamieszkania;
  • budzenie zaciekawienia okolicznym środowiskiem;
  • uczenie wyrażania szacunku do miejsca zamieszkania;
  • stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania miasta od wsi;
  • uwrażliwianie na piękno wsi ;
  • rozwijanie umiejętności określania wielkości i nazw różnych domów;
  • kształtowanie pojęcia numer domu;
  • uwrażliwianie na potrzebę znajomości adresu zamieszkania;
  • przybliżenie postaci polskiego kompozytora Fryderyka Chopina;
  • kształtowanie umiejętności słuchania muzyki poważnej;
  • uwrażliwianie na odczuwanie emocji podczas słuchania muzyki;
  • poznanie dekoracji używanych podczas świąt patriotycznych;
  • rozumienie pojęcia kokarda narodowa;
  • kształcenie postawy szacunku do historii naszego kraju;
  • zdobywanie wiedzy o tym, kto to jest patriota;
  • kształtowanie postaw patriotycznych;
  • budzenie dumy z przynależności narodowej;
  • zapoznanie z herbem Warszawy i legendą o Syrence;
  • kształtowanie zdolności opowiadania bajek;
  • rozwijanie zainteresowań legendami o Polsce;
  • przeliczanie symboli narodowych;
  • rozpoznawanie symboli narodowych;
  • rozbudzanie postaw patriotycznych;
  • wzbogacanie wiedzy społeczno-przyrodniczej;
  • uwrażliwianie na folklor;
  • nabywanie szacunku do kultury góralskiej;
  • wzbogacanie wiedzy na temat morza i jego charakterystycznych cech;
  • umiejętność skupiania się i wyciąganie wniosków;
  • rozbudzanie wrażliwości podczas działań z farbami.

 

PAŹDZIERNIK 2021

 

  • poznanie znaczenia empatii jako ważnej wartości;
  • uwrażliwianie na piękno przyrody otaczającej człowieka;
  • wychowanie do poszanowania środowiska przyrodniczego;
  • poznanie oznak jesieni występujących w przyrodzie;
  • nabieranie sprawności motoryki małej;
  • rozumienie pojęć mały, duży;
  • kształtowanie umiejętności określania cech wielkościowych przedmiotów z użyciem określeń mały, duży;
  • wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych ludzi;
  • zapoznanie z instrumentem muzycznym – kołatką;
  • wzbudzenie zainteresowania instrumentami muzycznymi;
  • poznanie malarstwa o tematyce jesiennej;
  • rozbudzanie zainteresowania eksperymentowaniem z kolorem farby;
  • poszerzanie wiadomości dotyczących zwierząt leśnych;
  • nabywanie empatycznego stosunku do świata zwierząt;
  • czerpanie przyjemności ze wspólnej eksploracji otoczenia;
  • zdobywanie wiedzy na temat środowiska przyrodniczego (mysz polna);
  • stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
  • czerpanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych;
  • nabywanie umiejętności posługiwania się określeniami: wysoki / niski, wyższy / niższy, wysoko / nisko;
  • nabywanie odpowiedzialności podczas działań grupowych;
  • konstruowanie sylwet ptaków;
  • uświadamianie konieczności dbania o własne zdrowie;
  • określenie zasad zdrowego odżywiania;
  • poznanie znaczenia zwrotu ubierać się na cebulkę;
  • zapoznanie się z wyglądem dyni;
  • kształtowanie zainteresowań darami jesieni poprzez zabawy językowe;
  • tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
  • utrwalanie nazw figur geometrycznych (koło, trójkąt, kwadrat);
  • dostrzeganie kształtu koła w środowisku przyrodniczym;
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej;
  • łączenie pojęć dobry / zły z kolorami;
  • tworzenie sytuacji sprzyjających przeżywaniu piękna lasu i jego darów jesienią;
  • wzbogacanie doświadczeń plastycznych;
  • rozpoznawanie wyglądu, smaku i koloru owoców i warzyw;
  • kształtowanie prawidłowych nawyków dbania o swoje zdrowie;
  • wzbudzanie zainteresowania otaczającym światem;
  • zdobywanie wiadomości o kapuście;
  • zdobywanie wiadomości na temat kukurydzy i produktów z niej powstałych;
  • umiejętność nazywania produktów spożywczych;
  • rozumienie znaczenia warzyw dla zdrowia;
  • wykorzystanie ziemniaka jako materiału do prac plastycznych;
  • kształtowanie pomysłowości i twórczości; rozwijanie umiejętności społecznych.

 

 

  • zapoznanie dzieci z N.;
  • poznawanie rozkładu sali i pomieszczeń przedszkolnych;
  • stwarzanie przyjaznej atmosfery w nowej sytuacji dla dziecka;
  • rozpoznawanie swojego znaczka w różnych miejscach sali;
  • stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
  • zachęcanie do zwracania się do siebie po imieniu;
  • poznanie wyposażenia łazienki;
  • umiejętność dobierania elementów zbioru ze względu na ich przeznaczenie;
  • kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w grupie;
  • poznanie określeń na górze, na dole i rozwijanie orientacji na kartce;
  • wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych proszę, dziękuję;
  • tworzenie sytuacji sprzyjających zgodnemu współdziałaniu podczas zajęć ruchowych;
  • posługiwanie się nazwami podstawowych kolorów;
  • uczenie się wykonywania czynności porządkowych;
  • tworzenie sytuacji prowadzących do rozwoju samodzielności;
  • rozumienie i utrwalenie znaczenia pojęcia uprzejmość i kreowanie sytuacji do poznania wartości społecznych;
  • kształtowanie umiejętności uprzejmego zachowania się w każdej sytuacji;
  • stwarzanie sytuacji zwiększających poczucie własnej wartości;
  • rozumienie pojęcia para i umiejętność jego odzwierciedlania w różnych kontekstach zabawowych;
  • stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
  • rozumienie i wykonywanie poleceń słownych;
  • rozumienie potrzeby używania słów proszę, dziękuję, przepraszam;
  • doskonalenie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie;
  • budowanie poczucia przynależności grupowej;
  • rozumienie potrzeby obecności osoby dorosłej w życiu dziecka;
  • kształcenie słuchu muzycznego;
  • wspomaganie dziecka w nabywaniu umiejętności wyrażania potrzeb;
  • poznanie zawodów ludzi pracujących w przedszkolu;
  • rozwijanie plastycznej inwencji twórczej;
  • nabywanie szacunku do pracy innych ludzi;
  • poznanie zasad dotyczących bezpiecznego poruszania się po drodze;
  • kształtowanie umiejętności dzielenia się przestrzenią z innymi osobami oraz nawiązywania z nimi bliskiego kontaktu;
  • zachęcanie do swobodnego wypowiadania się w czasie zabaw;
  • poznanie zasad prawidłowego przechodzenia przez jezdnię;
  • stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
  • zachęcanie do wspólnej zabawy;
  • zapoznanie z zasadami funkcjonowania w grupie;
  • kształtowanie umiejętności używania liczb porządkowych: pierwszy, drugi, trzeci;
  • zwracanie uwagi na przestrzeganie ustalonych zasad grupowych;
  • poznanie instrumentu (grzechotki) oraz jego dźwięku;
  • nabywanie doświadczeń wyrażania opowieści ruchem;
  • kształtowanie postawy poszanowania dla wytworów własnych i innych ludzi;
  • poznanie właściwości piasku;
  • nabywanie umiejętności wykorzystania piasku w zabawach plastycznych;
  • rozwijanie pasji poszukiwania i eksperymentowania z surowcem naturalnym;
  • zdobywanie wiedzy na temat nazewnictwa odzieży;
  • kształtowanie poczucia odpowiedzialności za własną odzież;
  • tworzenie sytuacji sprzyjających aktywności fizycznej;
  • nabywanie wiedzy na temat niebezpieczeństw grożących w domu;
  • kształtowanie umiejętności układania historyjki obrazkowej według kolejności zdarzeń;
  • rozwijanie zainteresowania literaturą dla dzieci;
  • poznanie pracy policjanta, utrwalanie numeru alarmowego;
  • kształtowanie myślenia logicznego, klasyfikowanie przedmiotów;
  • uświadamianie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa w sytuacji zagrożenia;
  • poznanie zawodu lekarza;
  • kształtowanie poczucia przynależności do grupy;
  • przełamywanie lęku przed wizytą u lekarza podczas zabaw ruchowo-naśladowczych;
  • poznanie zawodu strażaka;
  • wzbudzanie szacunku dla pracy strażaka;
  • wyrażanie ekspresji twórczej podczas prac konstrukcyjnych.


 

 

 

CZERWIEC 2021

  • wprowadzenie pojęć: akceptacja innego człowieka, odpoczynek;
  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
  • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
  • poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
  • kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0, 10; operowanie liczebnikami porządkowymi;
  • kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
  • rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g, p, w, c, j, f, ł, h, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno- plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
  • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.

Codzienne aktywności:

  • zabawy dowolne w kącikach tematycznych wg zainteresowań i inwencji dzieci przy niewielkim wsparciu N.; poznawanie otoczenia, zachęcanie do różnej aktywności;
  • stwarzanie atmosfery życzliwości i akceptacji poprzez powitanki;
  • kształtowanie codziennych nawyków higienicznych – samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk po skorzystaniu z toalety, po zabawie i przed posiłkiem;
  • wdrażanie do samodzielności poprzez przygotowanie stolików do posiłków, zajęć, sprzątanie po posiłkach, zabawie, zajęciach, samodzielne ubieranie się i rozbieranie podczas wyjść poza budynek, wybieranie potrzebnych narzędzi i materiałów do zabaw;
  • zestaw ćwiczeń porannych nr 19, 20;
  • zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 19, 20;
  • pobyt na świeżym powietrzu, wdrażanie do samodzielności w codziennych czynnościach samoobsługowych;
  • zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.

 

 

  • wprowadzenie pojęć: szacunek do książek, miłość;
  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
  • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
  • poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
  • kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0, 10; operowanie liczebnikami porządkowymi;
  • kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
  • rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i ,t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g, p, w, c, j, f, ł, h, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
  • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.

Codzienne aktywności:

  • zabawy dowolne w kącikach tematycznych wg zainteresowań i inwencji dzieci przy niewielkim wsparciu N.; poznawanie otoczenia, zachęcanie do różnej aktywności;
  • stwarzanie atmosfery życzliwości i akceptacji poprzez powitanki, np. „Do przedszkola” lub „Witaj…”;
  • kształtowanie codziennych nawyków higienicznych- samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk po skorzystaniu z toalety, po zabawie i przed posiłkiem;
  • wdrażanie do samodzielności poprzez przygotowanie stolików do posiłków, zajęć, sprzątanie po posiłkach, zabawie, zajęciach, samodzielne ubieranie się i rozbieranie podczas wyjść poza budynek, wybieranie potrzebnych narzędzi i materiałów do zabaw;
  • zestaw ćwiczeń porannych nr 17, 18;
  • zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 17, 18;
  • codzienny pobyt na świeżym powietrzu - zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.

 

 

 

KWIECIEŃ

  • wprowadzenie pojęć: radość, kultura;
  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
  • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
  • poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała- prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
  • kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9; operowanie liczebnikami porządkowymi;
  • kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabaw ruchowych, tańca itp.;
  • rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g, p, w, c, j, f, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
  • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.

Codzienne aktywności:

  • zabawy dowolne w kącikach tematycznych wg zainteresowań i inwencji dzieci przy niewielkim wsparciu N.; poznawanie otoczenia, zachęcanie do różnej aktywności;
  • stwarzanie atmosfery życzliwości i akceptacji poprzez powitanki;
  • kształtowanie codziennych nawyków higienicznych- samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk po skorzystaniu z toalety, po zabawie i przed posiłkiem;
  • wdrażanie do samodzielności poprzez przygotowanie stolików do posiłków, zajęć, sprzątanie po posiłkach, zabawie, zajęciach, samodzielne ubieranie się i rozbieranie podczas wyjść poza budynek, wybieranie potrzebnych narzędzi i materiałów do zabaw;
  • zestaw ćwiczeń porannych nr 15, 16;
  • zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 15, 16;
  • pobyt na świeżym powietrzu, wdrażanie do samodzielności w codziennych czynnościach samoobsługowych;
  • zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.

 

 

 

  • wprowadzenie pojęć : wiedza, wytrwałość;
  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
  • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
  • poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
  • kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8; operowanie liczebnikami porządkowymi;
  • kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
  • rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g, p, w, c, j, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
  • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.

Codzienne aktywności:

  • zabawy dowolne w kącikach tematycznych wg zainteresowań i inwencji dzieci przy niewielkim wsparciu N.; poznawanie otoczenia, zachęcanie do różnej aktywności;
  • stwarzanie atmosfery życzliwości i akceptacji poprzez powitanki, np. „Do przedszkola” lub „Witaj…”;
  • kształtowanie codziennych nawyków higienicznych – samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk po skorzystaniu z toalety, po zabawie i przed posiłkiem;
  • wdrażanie do samodzielności poprzez przygotowanie stolików do posiłków, zajęć, sprzątanie po posiłkach, zabawie, zajęciach, samodzielne ubieranie się i rozbieranie podczas wyjść poza budynek, wybieranie potrzebnych narzędzi i materiałów do zabaw;
  • zestaw ćwiczeń porannych nr 13, 14;
  • zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 13, 14;
  • codzienny pobyt na świeżym powietrzu – spacer w okolicy przedszkola – wdrażanie do samodzielności w codziennych czynnościach samoobsługowych;
  • zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.

LUTY 2021

  • wprowadzenie pojęć: szacunek do przyrody, otwartość;
  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
  • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
  • poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
  • kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7; operowanie liczebnikami porządkowymi;
  • kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
  • rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
  • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.

Codzienne aktywności:

  • zabawy dowolne w kącikach tematycznych według zainteresowań i inwencji dzieci przy niewielkim wsparciu N.; poznawanie otoczenia, zachęcanie do różnej aktywności;
  • stwarzanie atmosfery życzliwości i akceptacji poprzez powitanki;
  • kształtowanie codziennych nawyków higienicznych – samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk po skorzystaniu z toalety, po zabawie i przed posiłkiem;
  • wdrażanie do samodzielności poprzez przygotowanie stolików do posiłków, zajęć, sprzątanie po posiłkach, zabawie, zajęciach, samodzielne ubieranie się i rozbieranie podczas wyjść poza budynek, wybieranie potrzebnych narzędzi i materiałów do zabaw;
  • zestaw ćwiczeń porannych nr 11, 12;
  • zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 11, 12;
  • pobyt na świeżym powietrzu – wdrażanie do samodzielności w codziennych czynnościach samoobsługowych;
  • zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.

 

 

 

 

 

  • wprowadzenie pojęć: szacunek wobec starszych, sprawność fizyczna;
  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie- stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
  • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych- przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
  • poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała- prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
  • kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5, 6; operowanie liczebnikami porządkowymi;
  • kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
  • rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
  • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.
  • Codzienne aktywności:
  • zabawy dowolne w kącikach tematycznych wg zainteresowań i inwencji dzieci przy niewielkim wsparciu N.; poznawanie otoczenia, zachęcanie do różnej aktywności;
  • stwarzanie atmosfery życzliwości i akceptacji poprzez powitanki, np. „Do przedszkola” lub „Witaj…” oraz zabaw integracyjnych;
  • kształtowanie codziennych nawyków higienicznych- samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk po skorzystaniu z toalety, po zabawie i przed posiłkiem;
  • wdrażanie do samodzielności poprzez przygotowanie stolików do posiłków, zajęć, sprzątanie po posiłkach, zabawie, zajęciach, samodzielne ubieranie się i rozbieranie podczas wyjść poza budynek, wybieranie potrzebnych narzędzi i materiałów do zabaw;
  • zestaw ćwiczeń porannych nr 9, 10;
  • zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 9, 10;
  • codzienny pobyt na świeżym powietrzu- spacer w okolicy przedszkola – wdrażanie do samodzielności w codziennych czynnościach samoobsługowych;
  • zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.

Linki

d

 

 

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.